در سال جدید چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

آرزو بر هیچ‌کس عیب نیست! [مجموعه عکس]

معمولا صحبت کردن درباره برنامه ریزی، پیشرفت و موفقیت کار آسانی است، در حالی که اگر رودربایستی را کنار بگذاریم بهتر از هر کسی می دانیم که عمل به این صحبت ها و در واقع عملی کردن اهداف کار هر کسی نیست. شاید به همین دلیل باشد که از بین میلیون ها انسانی که هر سال در آستانه سال نو برای خود برنامه ریزی می کنند، فقط تعداد اندکی هستند که به تمام اهدافشان دست می یابند.
کد خبر: ۶۵۴۸۹۱
۶ شرط برای رسیدن به موفقیت

حالا شما می توانید در آخرین روزهای سال ۹۲ انتخاب کنید که دوست دارید جزو کدام دسته باشید. اکثریتی که هر روز درجا می زنند یا اقلیتی که سختی راه را به جان می خرند و در راه پیشرفت و موفقیت ثابت قدم هستند. اگر دسته دوم را انتخاب کرده اید علاوه بر این که به شما برای این انتخاب تبریک می گوییم، ۶ شرط اساسی را هم که لازمه محقق شدن این انتخاب تان است در ادامه مطرح می کنیم، به یاد داشته باشید که با مهیا کردن این شروط راه رسیدن به موفقیت را برای خودتان هموار می سازید.

شرط اول: فرهیخته شوید

شما که اهل موفقیت هستید، حتما اهل مطالعه کتاب هم هستید. مطالعه کتاب هایی که دیگران درباره اهداف شما نوشته اند و یا دانستن اصول اساسی، علمی و زمینه های تخصصی کاری که قصد انجام آن را دارید باعث می شود آرزوهایتان روی پایه های محکم و استواری بنا شوند. همچنین داشتن اطلاعات کافی مانند توشه راه عمل می کند؛ درست همان طوری که برای مسافرت نوروزی تان، هم چمدان های پروپیمان می بندید و هم اطلاعات کافی درباره مقصدتان کسب می کنید، در راه رسیدن به شهر آرزوهایتان هم لازم است همین کار را انجام دهید تا از سریع ترین، راحت ترین و مطمئن ترین راه به مقصد برسید.

شرط دوم: باانگیزه شوید

حتی اگر درباره هدفتان آگاهی کافی داشته باشید اما انگیزه ای کافی برای پیش رفتن نداشته باشید، این اطلاعات به هیچ وجه برایتان کارآمد نخواهد بود. پرواضح است که برای راه اندازی موتور حتما باید سوخت کافی داشته باشید که انگیزه، همان سوخت موتور شماست. انگیزه همان چیزی است که صبح ها شما را از رختخواب گرم و نرم بیرون می کشد و شب ها نمی گذارد خواب به چشمتان بیاید؛ انگار چیزی از درونتان می جوشد و شما را به حرکت وامی دارد. یکی از راه های کسب انگیزه، خواندن و شنیدن مطالب الهام بخش و برانگیزاننده است. انگیزه ای که به شما اجازه ندهد در میانه راه کم بیاورید و تا در آغوش کشیدن موفقیت، با امید ادامه دهید.

شرط سوم: هدفمند باشید

قریبا همیشه انگیزه با علاقه همراه است و ارتباطش با «هدف» این است که هدف باید مورد علاقه شما باشد. اگر هدفتان را از روی علاقه قلبی خودتان انتخاب کرده باشید و نه به خاطر دیگران، نیروی مورد نیازتان از درون خودتان سرچشمه می گیرد و شما را پیش می برد. اهداف اصیل، انگیزه های اصیل را نیز به وجود می آورند؛ چنان که تا پایان راه بادوام خواهند ماند؛ البته گاهی هدف های نادرست هم می توانند شما را پیش ببرند، مثلا چشم و هم چشمی، اما مشکل این گونه انگیزه ها آن است که فقط تا یک جایی می توانند شما را به پیش برانند و از آن جا به بعد، رهایتان می کنند و تنها و بی هدف می شوید. از طرف دیگر، این نیروها می توانند مریضتان کنند؛ در حالی که هدف های اصیل، شما را به اوج رضایت می رسانند.

شرط چهارم: اجتماعی شوید

ما موفقیت را برای چه می خواهیم؟ برای این که زندگی خوبی در کنار دیگران داشته باشیم. بودن در اجتماع علاوه بر این که طعم موفقیت را برای ما شیرین تر می کند، می تواند ما را در راه رسیدن به آرزوهایمان نیز یاری کند. ما از دیگران الگو می گیریم،از تجربه های کسانی که پیشتر این راه را با موفقیت پیموده اند، استفاده می کنیم و در هنگام رویارویی با سختی ها، گاهی از کمک آن ها استفاده می کنیم. این موضوع ثابت شده است که الگوبرداری و سرمشق گرفتن از دیگران یکی از موثرترین راه های یادگیری عادت های جدید در زندگی است. فکر می کنم شروع سال نو بهترین فرصت برای انتخاب الگوهای ایده آل باشد.

شرط پنجم: به عقب نگاه کنید

یکی از موثرترین کارهایی که برای ارزیابی مسیر پیموده شده می توانید انجام دهید، آن است که در پایان هر فصل از سال، اهدافی را که در ابتدای سال تعیین کرده بودید، بررسی کنید و ببینید این قسمت از راه را چطور پیش آمده اید. با بررسی مداوم اهداف و تصور رسیدن به آن ها، قدرتمند می شوید و عبور از موانع و سختی های راه برایتان آسان می شود. تازه ، این کار به شما نشان می دهد که آیا مسیری که می پیمایید، درست است یا خیر. از همه این ها گذشته، گاهی لازم است تحولاتی در برنامه هایتان ایجاد کنید که آن برنامه ها با شرایط موجود هماهنگ تر شود.

شرط ششم: ثابت قدم باشید

کوه بیستون را نمی توان یک جا از میان برداشت؛ حتی اگر رستم دستان باشید. اما اگر قرار به خرده خرده بردن سنگ ها باشد، تقریبا برای هر کسی این کار امکان پذیر است و این همان رازی بود که فرهاد می دانست. شما هم برای رسیدن به شیرین خود، از قدم های کوچک شروع کنید. این که بخواهید به یک باره بعد از تعطیلات نوروز زندگی تان از این رو به آن رو شود، نتیجه ای جز ناامیدی برایتان نخواهد داشت. حتما دیده اید افرادی را که دو هفته مانده به عید، ورزش را شروع می کنند و می خواهند با شروع سال نو به تناسب اندام برسند. آن ها به این نکته توجه ندارند که برای آب کردن این کوه چربی که در طول ۲۰ سال شکل گرفته است، باید حداقل ۱۰ سال صبر و شکیبایی به خرج دهند.|خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها