دوربینی که وعده‌های غذایی شما را کنترل می‌کند

با استفاده از تکنولوژی لاغر بمانید

تجهیزات و نرم‌افزارهای زیادی برای ورزش و کنترل سوخت و ساز بدن وجود دارند که بزرگترین عیب آن‌ها وارد کردن اطلاعات مصرفی غذا به دستگاه، توسط خود فرد است. این روش ناکارآمد است و خروجی دقیقی‌ در اختیار ما قرار نمی‌دهد زیرا همیشه این امکان وجود دارد تا تمامی اطلاعات مربوط به مصرف غذا و یا خوراکی به آن وارد نگردد.
کد خبر: ۷۳۸۸۴۱
با استفاده از تکنولوژی لاغر بمانید

جام جم کلیک: دوربینی که به گوش‌ شما متصل می‌گردد همراه دائمی شما در زمان صرف غذا و تنقلات است و رژیم شما را کنترل می‌کند. تجهیزات و نرم‌افزارهای زیادی برای ورزش و کنترل سوخت و ساز بدن وجود دارند که بزرگترین عیب آن‌ها وارد کردن اطلاعات مصرفی غذا به دستگاه، توسط خود فرد است. این روش ناکارآمد است و خروجی دقیقی‌ در اختیار ما قرار نمی‌دهد زیرا همیشه این امکان وجود دارد تا تمامی اطلاعات مربوط به مصرف غذا و یا خوراکی به آن وارد نگردد.

یک مهندس برق در دانشگاه آلاباما در پی‌ اختراع دستگاهی است که به صورت اتوماتیک ورودی غذا به بدن را در هر ساعتی‌ از شبانه روز ضبط کند و سپس با آنالیز حجم، اندازه و نوع غذا میزان کالری مجاز برای افراد را نشان دهد.

این دستگاه که AIM نام دارد مثل گوشی‌های بلوتوث به دور گوش آویزان شده و یک سنسور حرکتی‌ نیز به زیر فکّ نصب می‌شود. این سنسور با توجه به تعداد دفعات باز و بسته شدن فکّ، حجم و انرژی غذای ورودی را دقیق تر حساب می‌کند، جالب تر اینکه این سنسور به نحوی طراحی شده که تفاوت میان باز و بسته شدن فکّ در زمان صحبت کردن و یا غذا خوردن را کاملا تشخیص می‌دهد.

شاید این دستگاه برای ما ایرانی ها که تنوع زیادی از غذاهای خوشمزه را داریم همراه خوبی باشد و در زمان زیاده روی ما را آگاه کند.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها