2 تیم محبوب پایتخت هفته سیزدهم لیگ را با انگیزه‌های متفاوت برگزار می‌کنند

رویای پرسپولیس، آرزوی استقلال

هفته سیزدهم لیگ برتر در شرایطی امروز با دیدار پیکان و پرسپولیس آغاز می‌شود که سرخپوشان حالا حالا باید در میانه جدول سیر کنند؛ این را ریاضی می‌گوید و هواداران دو آتشه پرسپولیس پذیرفته‌اند چرا که نگاه حسرت‌باری به تیم معمولی خود دارند و با افسوس، رقابت نزدیک صدرنشینانی چون تراکتورسازی، استقلال تهران، فولاد و حتی سپاهان را پیگیری می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۳۲۹۳

به گزارش جام‌جم، لیگ برتر فقط سه ایستگاه دیگر با نیمه راه فاصله دارد و پرسپولیسی‌ها فصل کابوس‌واری را پشت‌سر می‌گذارند و به قول یکی از کارشناسان صرف نظر از فصل گذشته که تیم دایی به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت، شرایط سال‌های اخیر پرسپولیس را می‌توان مشابه لیورپول، تیم محبوب انگلیس در دهه 90 دانست که فرسنگ‌ها و سال‌ها با قهرمانی و قدرت نمایی فاصله دارد و البته وجه اشتراک این دو تیم تنها محبوبیت آنهاست. به هر ترتیب پرسپولیس در فاصله سه هفته مانده به پایان نیم فصل و در حالی که پایان بخش نیم‌فصل، شهرآورد غیرقابل پیش‌بینی پایتخت است، سرخپوشان تهرانی با وضع فعلی چندان امیدی به 9 امتیاز باقی مانده ندارند و به عبارتی به میانه‌های جدول عادت کرده‌اند. آن هم در شرایطی که به اذعان کارشناسان با وجود رقابت نسبتا نزدیک در بالای جدول هیچ‌کدام از تیم‌های نیم‌فصل اول صلابت آنچنانی نداشته‌اند و عقب افتادن امتیازی پرسپولیسی‌ها بیش از آن‌که ریشه در کیفیت لیگ داشته باشد، عامل اصلی آن ضعف خود پرسپولیس است.اما به هر ترتیب هرچه که هست هفته سیزدهم لیگ برتر طی امروز و فردا برگزار می‌شود و در حالی که در مهم‌ترین بازی امروز پرسپولیس میزبان پیکان است در بازی‌ها فردا رقابت حساسی برای صدرنشینی وجود دارد. جایی که تراکتورسازی با کسب یک امتیاز در شهرآورد تبریز می‌تواند در صدر جدول باقی بماند و البته شاگردان خطیبی که با 22 گل زهردارترین خط حمله لیگ را داشته‌اند، مطمئنا برای حفظ صدرنشینی ابزار لازم را برای کسب سه امتیاز خانگی دارند.

با وجود این تیم امیر قلعه‌نویی در مصاف با تیم خوب صمد مرفاوی یعنی صبای قم کار سختی در پیش دارد و پیش بینی می‌شود دو تیم رقابت نزدیکی را به نمایش بگذارند، اما استقلال برای در کورس ماندن نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار خانگی دارد؛ چرا که فولاد نیز در اهواز کار چندان سختی مقابل ملوان انزلی نخواهد داشت و لغزش قلعه نویی و شاگردانش می‌تواند به از کف رفتن رتبه دوم جدول بینجامد. این رقابت نزدیک و این شرایط را نیز سپاهان در اصفهان دارد؛ تیمی که در مصاف با استقلال خوزستان هم بخت صعود تا رده دوم جدول را دارد و هم این خطر را حس می‌کند که در صورت شکست رتبه چهارمش تا هفتم نیز نزول کند. اما همه این‌ها احتمال است و باید دید امروز و فردا چه نتایجی رقم خواهد خورد.

درخشان: پیکان، متفاوت می‌آید

حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس در آستانه دیدار با پیکان دیروز در محل سازمان در یک نشست خبری این گونه به شرایط تیمش و حریف پرداخت: پیکان تیم خوبی است و با توجه به این‌که این تیم جام حذفی را هم از دست داده برای اعاده حیثیت به مصاف ما می‌آید، اما ما به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داریم. درخشان با اشاره به این‌که کارت بازی مهدی جعفر‌پور، هافبک سابق شهرداری تبریز برای بازی در پرسپولیس صادر شده است، در مورد استفاده از سوشا مکانی و نیلسون در درون دروازه این تیم گفت: موضوع چرخشی بودن دروازه‌بانان پرسپولیس بحث بی‌منطقی است و ما خوشحالیم دو دروازه‌بان خوب داریم. سرمربی پرسپولیس با رد اخباری درباره فهرست مازاد پرسپولیس، گفت: بحث فهرست مازاد موضوعی است که هر نیم‌فصل برای تقویت تیم‌ها مطرح می‌شود و تیم‌ها بازیکنانی که کارآیی بالایی ندارند یا مصدوم هستند را از لیست خارج می‌کنند، اما ما کسی را به عنوان مازاد اعلام نکردیم و لیستی هم نداریم.

بازگشت تیموریان، توصیه‌های قلعه‌نویی

اما در شرایطی که آندرانیک تیموریان به دلیل اعتراض به شرایط مالی باشگاه یک روز از شرکت در تمرینات استقلال خودداری کرد که دیروز در تمرین آبی‌پوشان شرکت کرد. بازیکنان استقلال بعد از دیدن تیموریان در مورد مصاحبه‌ای که وی انجام داده بود صحبت می‌کردند و چند نفر از همبازیان تیموریان نیز از وی حمایت کرده و معتقد بودند او در خوب زمانی این حرفها را زده چون مسئولان استقلال بدقولی کرده‌اند.

این در حالی بود که در ابتدای تمرین امیر قلعه‌نویی بازیکنان را دور هم جمع کرد و با آنها حدود 15 دقیقه حرف زد. سرمربی استقلال ضمن انتقاداتی که از عملکرد برخی از بازیکنان در دیدار با پارسه داشت در مورد مسائل مالی باشگاه و این‌که بازیکنان باید صبور باشند صحبت کرد.

سرمربی استقلال به بازیکنان اعلام کرد: پرداخت‌ها دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد و شما به پولتان می‌رسید اما باید روی بازی و موقعیتی که داریم تمرکز داشته باشیم.

برنامه هفته سیزدهم:

پنجشنبه ـ هشتم آبان‌ماه:

پیکان – پرسپولیس، ساعت 15 و 15 دقیقه، ورزشگاه تختی تهران، داور: احمد صالحی

فولاد خوزستان – ملوان، ساعت 16 و 50 دقیقه، ورزشگاه غدیر اهواز، قاسم واحدی، داور: رضا امینی

جمعه – نهم آبان‌ماه:

نفت تهران ـ پدیده (15 و 15 دقیقه)، استقلال ـ صبای قم (16 و 35 دقیقه)، سایپا ـ راه‌آهن (16 و 40 دقیقه)، سپاهان ـ استقلال خوزستان(16 و 40 دقیقه)، گسترس فولاد ـ تراکتورسازی (16 و 50 دقیقه)، نفت مسجد سلیمان ـ ذوب‌آهن (16 و 50 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها