جام جم نوا: آلبوم موسیقی سلامی دوباره و آرامش شب ساحلی توسط نشر موسیقی ارغنون منتشر شد.
کد خبر: ۷۲۲۵۳۵
آلبوم های تازه در دو ژانر موسیقی تلفیقی و نیوایج

آلبوم سلامی دوباره به آهنگسازی و خوانندگی مسیح محقق (ملقب به شیدی) توسط نشر موسیقی ارغنون به همت سروش ریاضی منتشر شده است.
آلبوم نامبرده شامل 9 قطعه در ژانر موسیقی تلفیقی بوده که 8 قطعه آن با کلامی از شاعران معاصر ایران همچون سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، احمد شاملو و قیصر امین پور و همچنین غزلیاتی از مولانا می باشد و تنها قطعه بی کلام این آلبوم، اجرای بداهه نوازی تار روی پرلود شماره یک یوهان سباستیان باخ است.
مسیح محقق در آلبوم سلامی دوباره علاوه بر آواز، نوازندگی تار، سه تار، گیتار نایلون و آکوستیک، کیبوردز و سازهای کوبه ای را بر عهده دارد و نوازندگانی همچون بابک امینی (گیتار)، رزا گیاهی (آواز همراه و پیانو)، سپیده وحیدی (آواز همراه)، سهراب محرابی (پیانو)، رامین وحدتی (گیتار الکتریک)، بابک آخوندی (گیتار آکوستیک) و وحید مومنی (فلوت رکوردر) نیز در این مجموعه ایفای نقش می کنند .
مسیح محقق (شیدی) از موسیقیدانان نسل گذشته بوده که از دهه 40 در حوزه موسیقی جز، بلوز و کانتری و راک فعالیت داشته و طی سه دهه اخیر با تلفیق موسیقی سنتی ایران و سبک های غربی همچون کانتری، بلوز، جز و راک به سبک منحصر بخود دست یافته است.
از این آهنگساز پیشتر دو آلبوم به نام های دو پیکر (موسیقی فیوژن بی کلام) و عاشقی پیداست (موسیقی با کلام روی اشعار شاعران معاصر ایران) منتشر شده است.

آلبوم آرامش شب ساحلی

این اثر شامل 10 قطعه بی کلام به سبکِ نیو ایج است که حال و هوایی شاعرانه را ارائه می دهد.
کیان بزرگمهری که دانش آموخته موسیقی با گرایش آهنگسازی و نوازندگی پیانو کلاسیک و مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار می باشد، هم اکنون به عنوان آهنگساز و مدرس موسیقی فعالیت دارد.
از او تا کنون چندین جلد کتاب ولوح فشرده آموزشی در زمینه موسیقی الکترونیک و آهنگسازی با کامپیوتر منتشر شده است.
در این آلبوم کیان بزرگمهری نوازندگی پیانو و سازهای الکترونیک، حسین حسین پور، ویولن و آلتو، محمد اسدی، بیس گیتار و کامیار پورعالی، سه تار را برعهده دارند.


شصت و چهارمین شماره فصلنامه ماهور منتشر شد

شصت و چهارمین شماره از فصلنامه موسیقی ماهور با انتشار مطالبی درباره تاریخ قوم موسیقی شناسی، نظام دستگاه در موسیقی ایران، بررسی ساختار راک عبدالله و بسیاری مطالب تخصصی دیگر راهی بازار شد.
در این شماره از ماهور مطالبی چون ساختار زمانی در موسیقی آفریقای مرکزی، پیشروی عجمی/ قسمت چهارم: کلیات ریتم و نگاهی به آهنگسازی در دویک، یافته هایی از پاریس(1286 شمسی)، بررسی ساختار و نقش دانگ های مورد استفاده در گوشه های راک ردیف میرزا عبدالله منتشر شده است.
در این شماره یک مصاحبه با 'گن ایچی تسوگه' با عنوان ماجرای تاسیس یک دپارتمان موسیقی منتشر شده و در بخش نقد و بررسی نیز مطالبی با عنوان هایویژگی های آموزش موسیقی ایرانی از قدیم تا امروز، نکاتی درباره مقاله مروری بر زندگی قربان خان شاهی و تا فصلی دیگر به چاپ رسیده است.
از دیگر مطالب این فصلنامه می توان به نظام دستگاه در موسیقی ایران به روایت آلفرد لومر و اوژن اوبن و تکامل گرایی، اشاعه گرایی و کارکردگرایی در تاریخ قوم موسیقی شناسی اشاره کرد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها