خبر سلامت

کودکان نباید کفش پاشنه بلند بپوشند

یک فوق‌تخصص ارتوپدی اطفال گفت: کودکان نباید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنند چراکه استخوان‌هایشان نرم و انعطاف‌پذیر است.
کد خبر: ۷۲۱۸۹۴

شیرین زمانی اظهار کرد: استخوان‌های کودکان در حال رشد، هنوز غضروفی و در حال شکل‌گیری است بنابراین باید در انتخاب کفش و کوله‌پشتی، بویژه برای دانش‌آموزان توجه خاصی صورت گیرد. بر این اساس، بهتر است دانش‌آموزان از کفش‌های اسپرتی که مقداری دارای لژ است و از زمین فاصله دارد، استفاده کنند. همچنین بهتر است قسمت جلویی کفش گرد باشد تا انگشت کودک براحتی در آن حرکت کند.

وی درباره کیف مخصوص مدرسه دانش‌آموزان گفت: والدین توجه داشته باشند کوله‌پشتی‌ای را انتخاب کنند که جاهای زیادی داشته باشد تا اجسام را در آن پخش کنند، این طور نباشد که فقط یک جای قرار دادن داشته باشد و آن قسمت سنگین شود.

زردچوبه، سدی در برابر زوال عقل

تحقیقات جدید نشان داده است زردچوبه اثر مفیدی بر کاهش و درمان زوال عقل دارد.

به گزارش فارس،‌ تحقیقات پژوهشگران آلمانی نشان داده است که یک ماده اصلی در ادویه زردچوبه وجود دارد که می‌تواند به بازسازی سلول‌های عصبی مغز کمک کند.حتی ممکن است امکان افزایش کارایی سلول‌های بنیادی از طریق مصرف زردچوبه معطر وجود داشته باشد.

زوال عقل در اثر تخریب سلول‌های مغز به وجود می‌آید و باعث کاهش تدریجی عملکرد شناختی فرد می‌شود که با تغییر شخصیت و اختلال در حافظه همراه است. شایع‌ترین نوع دمانس (زوال عقل)، زوال عقل سالخوردگی یا آلزایمر است.

تعویض مفصل زانو؛ درمانی برای افراد بالای 60 سال

یک متخصص ارتوپد گفت: تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو هم می‌گویند نوعی جراحی است که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوان‌های ران و ساق در مفصل زانو را با یک سطح مصنوعی جایگزین می‌کنند و در سنین بالای 60 سال تنها راه‌حل درمانی محسوب می‌شود.

دکتر مهران یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که آرتروز مفصل زانو از عوامل شایع ایجاد درد در مفصل زانو محسوب می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف تعویض مفصل زانو از بین بردن دردی است که در زانو بر اثر سائیدگی و آرتروز، روماتیسم یا تخریب سطح مفصلی ایجاد شده است.

وی افزود: درد زانو از چهل سالگی به بعد تشدید می‌شود و فعالیت فیزیکی فرد کاهش می‌یابد، به طوری که اگر اقدام به درمان نشود دامنه حرکت مفصل زانو را تغییر می‌دهد. وقتی غضروف مفصلی زانو به هر علتی تخریب می‌شود حرکت مفصل دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود که در این وضعیت می‌توان با تعویض سطوح مفصلی حرکات مفصل را بهتر کرده و درد را از بین برد.وی با اشاره به حفظ مفصل، تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد سعی می‌شود به روش‌های مختلف نظیر تزریق غضروف مفصل را حفظ کرد، اما در افراد بالای 60 سال معمولا هیچ‌گونه تزریقی جوابگو نیست. از این رو نیاز به عمل جراحی وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که پیشگیری را در اولویت قرار دهند، چرا که هزینه‌های این عمل جراحی بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها