رئیس سازمان محیط‌زیست:

شکار در ایران ممنوع است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که شکار در ایران ممنوع است، گفت: در حال بازنگری در سیاست‌های شکارو صید در کشور هستیم.
کد خبر: ۷۱۱۹۰۹
شکار در ایران ممنوع است

به گزارش مهر، معصومه ابتکار افزود: نباید بگذاریم که شکارچیان غیرمجاز به زیستگاه‌ها دست‌درازی کنند. بنابراین باید از گونه‌های حیات‌وحش حفاظت کرده و باید در این جهت از مردم برای مشارکت دعوت به عمل آید.

وی عنوان کرد: اسیر کردن و کشتن حیوانات خلاف قانون بوده است، مگر این‌که از سوی سازمان محیط‌زیست مجوز خاصی گرفته شود؛ به طور کلی نکته مهم این است که شهروندان باید مطلع باشند شکار با سلاح مجاز و پروانه اسلحه، ممنوع است.

ابتکار تصریح کرد: ما اکنون در حال بازنگری سیاست شکار در کشور هستیم؛ شکارچیان به جای شکار حیوانات دوربین در دست گرفته و شکار لحظه انجام دهند.

وی با بیان این‌که سازمان محیط زیست درباره برخورد با شکارچیان غیرمجاز سختگیرانه عمل می‌کند، اظهار کرد: به شکلی اقدام خواهیم کرد که فرهنگسازی در زمینه شکارنکردن صورت گیرد و مردم به سوی شکار نروند.

همچنین این مقام مسئول درباره وضع فعلی یوزپلنگ‌های ایرانی نیز عنوان کرد: به غیر از ایران در کشورهای دیگر یوزپلنگ منقرض شده است. باید این موجود را مدنظر قرار دهیم و تلاش‌های ملی برای حفاظت از آنها انجام دهیم؛ باید جلوی انقراض یوزپلنگ آسیایی را بگیریم که خوشبختانه ما طی تصاویر اخیری که مشاهده کردیم مشخص شد تعداد یوزپلنگ آسیایی افزایش یافته است.

رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که آمار جدیدی از تعداد یوزپلنگ آسیایی نداریم ولی تصاویر خوبی را شاهد بودیم، یادآور شد: چهار یوزپلنگ در چهارتصویر اخیراً مشاهده شده است که امیدواریم در جهت حفاظت این گونه استمرار داشته باشیم.

ابتکار با بیان این‌که هم‌اکنون تعداد محیطبانان بسیار کم است، خبر داد: یکی از برنامه‌های سال 93، راه‌اندازی شبکه دوربین تله و سنجش از راه دور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها