اداره ایدز وزارت بهداشت در گزارشی، آخرین موارد ثبت شده ویروس اچ آی وی (ایدز) در نیمه دوم سال 92 را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۰۷۵۳۶

در این گزارش آمده است: بر اساس جدیدترین آمارهای جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی، تا اول فروردین امسال، 27 هزار و 888 نفر افراد مبتلا به اچ آی وی (ایدز) شناسایی شده‌اند که 88.7 درصد موارد ابتلا را مردان و 11.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین 45.8 درصد از مبتلایان که سن زمان ابتلای آنها مشخص بوده، در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار داشتند که بالاترین نسبت در بین گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

در ادامه این گزارش به علل ابتلا به اچ آی وی (ایدز) اشاره شده است، به طوری که در بین کل موارد ابتلا که از سال 65 تاکنون در کشور به ثبت رسیده‌ است، به ترتیب اعتیاد تزریقی 67.6، رابطه جنسی ناسالم 13.4 و انتقال ویروس از مادر به کودک 1.2 درصد بوده است. در سال 92 نیز اعتیاد تزریقی 45.7 درصد، برقراری روابط جنسی ناسالم 37.9 درصد و انتقال مادر به کودک 3 درصد موارد ابتلا را تشکیل داده است.

همچنین در 14.4 درصد از موارد شناسایی شده در سال گذشته، راه انتقال این ویروس نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است و 70 درصد موارد شناسایی شده در این سال را نیز مردان و 30 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها