مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به این‌که بالاترین میزان تغییر کاربری‌ اراضی کشاورزی در میان شهرهای گیلان در شهر رشت اتفاق افتاده است، گفت: اکنون عزم خوبی در استان برای جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری به‌وجود آمده است و طبق شواهد عینی تغییر کاربری‌ها در گیلان رو به کاهش است.
کد خبر: ۷۰۲۸۸۱

علی‌اکبر برجسته، از استقرار گشت حفاظتی خصوصی تحت نظارت نیروی انتظامی در استان خبر داد و افزود: این گشت‌ها در پنج شهرستان رشت، رودسر، سیاهکل، لاهیجان و فومن از هرگونه تغییر کاربری شالیزارها جلوگیری می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، اجازه تخریب واحدها را دارند.وی درباره دهیارانی که بنگاه معاملاتی دارند و می‌خواهند کشاورزان را تشویق به فروش زمین‌ خود به خوش‌نشین‌ها کنند، گفت: استانداری گیلان درصدد شناسایی این دهیاران برآمده تا با آنها برخورد قانونی انجام شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به این‌که در شهرستان رشت بخصوص در بخش لشت‌نشاء به‌دلیل کمبود آب برای کشت برنج بیشترین تقاضاها برای تغییر کاربری به ما ارسال می‌شود، تصریح کرد: در این مناطق با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز بشدت برخورد خواهد شد.‌/‌ایسنا

احتمال قطع آب در 3 شهرستان خراسان‌شمالی

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از احتمال قطع آب در سه شهرستان شیروان، فاروج و مانه و سملقان خبر داد.سیدابراهیم علوی افزود: با توجه به موج جدید گرمای هوا در استان که از دیروز (چهارشنبه)‌ آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد، در صورت مصرف بی‌رویه آب از سوی شهروندان، احتمال قطعی آب در این سه شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه سد بارزو شیروان از مرداد ماه سال گذشته تاکنون آبی برای تحویل ندارد.‌ /‌ایسنا

شکاف‌های عمیق زمین در سمنان

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان به فرونشست‌های پی در پی در زمین‌های برخی از مناطق این استان اشاره کرد و گفت: پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی در این استان باعث ایجاد شکاف‌هایی در مناطقی از این استان شده که براحتی چند نفر در شکاف آن‌جا می‌شوند. این شکاف‌ها در مواردی در مسیر ریل قطار نیز قرار گرفته است.

جعفری افزود: این شکاف‌ها در برخی مناطق شهرستان دامغان نیز به چشم می‌خورد. البته خوشبختانه شهرستان شاهرود و میامی فعلا با این معضل روبه‌رو نشده‌اند، اما به هر حال باید برای رویارویی با آن چاره‌ای اندیشیده شود.وی بر ضرورت نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی تاکید کرد. مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان این‌که میزان بارش‌ها در سمنان نصف متوسط بارندگی در کشور است، افزود: استان سمنان ازجمله استان‌هایی است که بیشترین تبخیر آب را نیز دارد. ‌/‌ایسنا

ضربه امارات به زعفران ایران

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به این‌که بیشترین حجم صادرات زعفران به ترتیب به کشورهای امارات متحده عربی، اسپانیا، چین، عربستان سعودی، هند، سوئد، هنگ‌کنگ، ایتالیا، تایوان و قطر تعلق دارد، گفت: امارات زعفران ایران را با گیاهان دیگر مخلوط و با کیفیت پایین به اسم زعفران ایران به دیگر کشور‌ها صادر می‌کند.

علی حسینی با بیان این‌که بیش از 90 درصد زعفرانی که به امارات صادر می‌شود، در بسته‌بندی‌های بزرگ و بالای 30 گرم است، افزود: زعفران خالص و مرغوب ایرانی به اسم کشور اسپانیا از امارات به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

علی حسینی بارش باران‌های آخر سال را برای محصولات مطلوب توصیف کرد و درباره میزان تولید سال 93 گفت: باتوجه به بارش باران در ماه‌های بهمن و اسفند سال پیش، پیش‌بینی ما برای تولید محصول امسال ۳۰۰ هزار تن است./ ایلنا

آتش‌سوزی در مراتع منطقه گردشگردی اسب‌فروشان

به علت بی‌احتیاطی چوپانان شهرستان سراب استان آذربایجان‌شرقی، 12 هکتار از مراتع منطقه گردشگردی اسب‌فروشان طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

این اتفاق دومین آتش‌سوزی مشابه در مراتع آذربایجان‌شرقی است که متاسفانه باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و علفزارهای منطقه شده است.بخشدار سراب از پایان عملیات خاموش کردن آتش خبر داد و گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای امدادی به صورت پیاده برای مهار آتش به محل اعزام و طی سه ساعت آتش‌سوزی مهار شد‌. /‌مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها