نیروهای مقاومت گفتند اعلام آتش بس یکطرفه از سوی اسرائیل با هدف منحرف کردن توجهات از جنایت اخیر صورت گرفته است

صهیونیست‌ها آتش‌بس خود را هم نقض کردند

محکومیت بین‌المللی حملات روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به سازمان ملل موجب شد تا سران این رژیم روز گذشته با برقراری یک آتش‌بس هفت ساعته، به​اصطلاح زمینه ارسال کمک‌های انساندوستانه را فراهم کنند، اما فقط چند دقیقه پس از آغاز این آتش‌بس، برخی از مناطق غزه بار دیگر مورد حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت و نشان داد که صهیونیست‌ها حتی به تصمیمات خود نیز پایبند نیستند.
کد خبر: ۷۰۲۰۸۹

به گزارش بی‌بی‌سی، با گذشت 15 دقیقه از آغاز این آتش‌بس یکطرفه، ارتش رژیم صهیونیستی دست‌کم به دو خانه در غزه حمله کرد. اولین هدف، خانه‌ای چهارطبقه در ناحیه غربی غزه و نزدیک ویرانه خانه اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس بود. منابع فلسطینی می‌گویند بر اثر این حمله یک نفر شهید و ۱۳ نفر زخمی شده‌اند. علاوه بر این خانه، یک خانه دیگر هم در مرکز شهر غزه در اردوگاه پناهندگان نصیرات هدف حمله قرار گرفت که دست‌کم چهار نفر در آن زخمی شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند هرچند نیروهای این رژیم از ساعت 10 صبح قرار بود حملات خود را متوقف کنند تا ارسال کمک‌های انسانی تسهیل شود، اما منطقه شرق رفح واقع در جنوب باریکه غزه را از این آتش‌بس مستثنا کرده بودند؛ به گزارش منابع خبری بلافاصله پس از آغاز این آتش‌بس، حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه از سر گرفته شد. بنا به اعلام گردان‌های قدس، در یکی از این حملات به خانه‌ای در منطقه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، یکی از رهبران این گردان به شهادت رسید. در همین راستا، گردان‌های قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانیال منصور، فرمانده گردان‌های قدس در تیپ شمال (شمال غزه) در حمله رژیم صهیونیستی که یکی از خانه‌ها را در جبالیا هدف قرار داد، شهید شده است. درهمین حال وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد با گذشت 29 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به بیش از 1857 شهید از جمله 400 کودک افزایش یافته و تعداد زخمی‌ها به 9400 نفر رسیده است.

واکنش حماس به آتش‌بس اسرائیل

البته پس از اعلام این آتش‌بس یکجانبه از سوی اسرائیلی‌ها، نیروهای مقاومت نسبت به پایبندی نیروهای این رژیم به آن ابراز تردید کردند. به گزارش فارس، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس صبح دیروز در واکنش به اعلام آتش‌بس موقت از سوی رژیم‌صهیونیستی، گفت: این اقدامی یکجانبه است و الزامی برای نیروهای مقاومت به همراه ندارد. ابو زهری تأکید کرد که این اقدام با هدف «منحرف کردن توجهات از جنایات» اخیر صورت گرفته و حماس به نیروهای خود اعلام کرده است که به آن اعتماد نداشته باشند و بنابراین محتاطانه عمل کنند.

در این میان انتقادات بین‌المللی نسبت به حمله روز یکشنبه صهیونیست‌ها به مدرسه سازمان ملل بشدت بالا گرفته است. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفت سازمان ملل متحد حق دارد که حمله به مدرسه این سازمان در غزه را محکوم کند. نخست‌وزیر انگلیس به شبکه خبری بی.‌بی‌.سی گفت: «سازمان ملل خیلی روشن موضعگیری کرد و من فکر می‌کنم آنها حق دارند کاملا روشن صحبت کنند. قوانین جهانی نشان می‌دهد که هدف قرار دادن غیرنظامیان کاملا غلط و غیرقانونی است و این اتفاقی است که رخ داده است.»

وزارت امور خارجه آرژانتین نیز طی بیانیه‌ای به نمایندگی از دولت این کشور ضمن اعتراض به حمله وحشیانه ارتش اسرائیل به مدرسه‌ای در جنوب نوار غزه، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد با دخالت در این بحران قتل عام​مردم بی‌دفاع فلسطین را پایان دهد. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در سخنانی تاکید کرد حق تل‌آویو برای برقرار ساختن امنیت خود، کشتار غیرنظامیان در غزه را توجیه نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها