از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون چند بار بر سر آتش بس توافق شد اما هر بار این رژیم آن را نقض کرد و به کشتار مردم بی دفاع غزه ادامه داد، امروز هم در حالی آتش بس ۷۲ ساعته اجرا می​شود که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۸۶۵ نفر شهید و ۹۵۶۳ نفر زخمی شده​اند. ۴۲۹ کودک نیز در بین شهدا هستند.
کد خبر: ۷۰۲۲۴۴
موافقت با آتش بس شکننده ۷۲ ساعته


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه،رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کردند با آغاز آتش بس 72 ساعته جدید در غزه از امروز سه شنبه موافقت کرده​اند. این توافق آنها پس از افزایش درخواست های جهانی برای آتش بس و توقف کشتار در غزه صورت گرفت.

این پیشرفت ظاهری در مذاکرات روز دوشنبه در قاهره و تنها چند روز پس از بر هم خوردن یک آتش بس سه روزه مشابه صورت گرفت. روز جمعه نیز آتش بسی 72 ساعته بین حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شد اما رژیم صهیونیستی با حمله به مردم بی دفاع غزه آتش بس را نقض کرد.

انتشار تصاویر کشتار در غزه باعث شد رژیم صهیونیستی با انتقادهای شدیدی روبرو شود.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفت:« برای توقف کشتار در غزه چند نفر دیگر باید جان خود را از دست بدهند؟»

انگلیس نیز اعلام کرد در حال بازنگری مجوز فروش تسلیحات به اسرائیل است.

رژیم صهیونیستی و حماس به طور جداگانه تایید کردند با این آتش بس 72 جدید موافقت کرده اند.

یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود گفت: اسرائیل از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه به وقت محلی ( پنج به وقت گرینویچ ) این آتش بس را اجرا خواهد کرد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس نیز گفت: حماس چند دقیقه قبل موافقت خود را با اجرای این آتش بس 72 ساعته از صبح روز سه شنبه اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفته بود عملیات در غزه تنها زمانی متوقف خواهد شد که یک آرامش و امنیت برای شهروندان اسرائیلی برای یک دوره طولانی برقرار شود.

گروه های فلسطینی ازجمله نمایندگانی از حماس و جنبش جهاد اسلامی روز دوشنبه نشستی را در قاهره برگزار کردند. هدف از این نشست تلاش برای آغاز آتش بس در غزه بود.

در ابتدا یک مقام بلندپایه مصری گفت اسرائیلی ها و فلسطینیان طرح مصر را برای آغاز یک آتش بس 72 ساعته جدید از روز سه شنبه پذیرفته اند.

این مقام مصری افزود تماس های مصر با طرف های مربوطه توانسته است تعهد طرفین را به آغاز یک آتش بس از ساعت پنج صبح روز سه شنبه به وقت گرینویچ درپی داشته باشد.

اعلام این آتش بس پس از شدت گرفتن خشم بین المللی درپی حمله روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به یکی از مدارس سازمان ملل متحد انجام شد که 10 کشته داشت. این سومین حمله به مدارس سازمان ملل طی 10 روز گذشته بود.

با توجه به اینکه آمارهای سازمان ملل متحد نشان می دهد اکثر کشته های حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را غیرنظامیان و کودکان تشکیل می دهند ، جهان درخواست های خود را برای توقف این کشتار افزایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها