از روز گذشته پخش برنامه «بااجازه» از شبکه سوم آغاز شد. این برنامه با تهیه کنندگی الهه بهبودی و رضا منتظری‌مقدم روی آنتن رفته است و نکته جالب توجهش اجرای مریم هاشم‌پور، دختر جمشید هاشم‌پور(آریا)، به عنوان مجری بخش حقوقی در این برنامه است.
کد خبر: ۷۰۱۴۷۴
دختر جمشید هاشم‌پور: قبلا در «نیم رخ» اجرا کرده‌ام/ عکس

«بااجازه» رویکردی حقوقی دارد و بنا به گفته تهیه کننده‌اش تأکید این برنامه بیشتر بر وجه نظرات و پاسخگویی به سؤالات مردمی با رعایت تم موضوعی برنامه است. این برنامه دو مجری دارد که اولی حسین کلهر، از اهالی مطبوعات است و دومی‌‌ همانطور که اشاره کردیم مریم هاشم‌پور. با او که کار‌شناس ارشد حقوق بین‌الملل است گپی زدیم و درباره تجربه اجرا در تلویزیون از او پرسیدیم.


*پیش از این هم سابقه اجرا در «نیم رخ» را داشتم
هاشم‌پور در پاسخ به این سؤال که چطور شد اجرای جدی در تلویزیون را با برنامه «بااجازه» تجربه کرد گفت: «البته من پیش از این هم سابقه اجرا داشتم. تقریباً 10سال پیش بود که برنامه «نیم‌رخ» فراخوانی برای انتخاب مجری داده بود و من هم به عنوان مجری در دو برنامه «نیم‌رخ» حضور داشتم. بعد از آن دیگر درگیر دانشگاه و درس و بعد هم کارم شدم که اصلاً فرصت تجربه دوباره را در زمینه اجرا برای من نگذاشت.»


او می‌گوید با الهه بهبودی، تهیه‌کننده این برنامه آشنایی قبلی داشته و از آنجایی که وکیل است و تحصیلاتش مرتبط با موضوع برنامه است پیشنهاد اجرا در بخش حقوقی برنامه را پذیرفته است. او اضافه می‌کند: «خانم بهبودی به من لطف دارند و من از همین‌جا از ایشان تشکر می‌کنم و باید بگویم که هدفمان این است که با کار‌شناسان در این زمینه هم صحبت کنیم. من سعی می‌کنم قبل از هر برنامه با کار‌شناسان و متخصصان درباره موضوع آن روز صحبت کنم تا برنامه به درد مردم بخورد و کاربردی باشد. موضوعات توسط خانم بهبودی و اتاق فکر برنامه مشخص می‌شوند و من هم هرازچندگاهی در جلسات اتاق فکر شرکت می‌کنم و تمام سعی‌ام را می‌کنم که بتوانم در این برنامه موفق ظاهر شوم و به هرطریقی که بتوانم به پیشرفت آن کمک خواهم کرد.»




* پدرم دلش می‌خواهد در کارهای وزین حضور داشته باشد
اما سؤالی که برایمان پیش آمد این بود که چرا مریم هاشم‌پور هیچ‌وقت از رانت پدر استفاده نکرد و بازیگری را تجربه نکرد که او گفت: «حقیقتش این‌قدر درگیر بودم و آزمون‌های پیاپی برای گواهینامه‌های متفاوت وکالت و شغلم داشتم که فرصت فکر کردن به این موضوع را نداشتم. الان که تابستان است و کمی سرم خلوت‌تر است توانستم اجرا در برنامه «بااجازه» را بپذیرم وگرنه در ماه‌های دیگر سال این فرصت برایم پیش نمی‌آمد. البته بازیگری این‌قدر سخت است که یک مقداری برای روحیات من سختی‌های کار کردن در عرصه بازیگری تحمل ناپذیر است.»

/Media/Image/1393/05/12/635426602955721095.jpg


اما جمشید هاشم‌پور که ستاره دهه 60 و70 سینماست در این سال‌ها حضور کمرنگی دارد و خیلی گزیده کار شده است. مریم، دختر او هم این موضوع را تأیید می‌کند و به ما می‌گوید: «فیلمنامه‌های زیادی به بابا پیشنهاد می‌شود اما او به دلایل متعددی اکثر آن‌ها را رد می‌کند. قطعاً خودش بهتر می‌تواند در این باره نظر بدهد اما من حس می‌کنم همه چیز دست به دست هم می‌دهد چه شرایط نامناسب سینما، چه فیلمنامه‌های ضعیف و خیلی از مسائل دیگر که او گزیده کار شود. پدرم دلش می‌خواهد در کارهای وزین حضور داشته باشد تا سابقه درخشانی که داشته هیچ وقت خراب نشود و غیر از این هم از او انتظاری نیست. بگذارید این را هم بگویم که من عاشقانه پدرم را دوست دارم و همیشه به او افتخار می‌کنم.»


برنامه «بااجازه» به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی (که تهیه‌کننده برنامه‌های موفقی مثل «غیرمنتظره»، «جمع ما» و... بوده) و رضا منتظری‌مقدم 5 روز در هفته ساعت 30 :11از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. موضوع هفته اول این برنامه نزاع و دعواست و میهمانان چهره این برنامه در هفته اول بهرام عظیمی، روزبه حصاری (بازیگر سریال «یادآوری») و امین میری (کارگردان تئاترهای اجتماعی)، پرویز برومند (بازیکن فوتبال) است. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کار‌شناسان حقوقی و جامعه‌شناس و افراد مرتبط با موضوع برنامه هستند. این برنامه که دارای 60 قسمت 50 دقیقه‌ای است آیتم‌های مختلفی همچون اثر انگشت، دوربین مخفی، دربند، بایگانی، گفتگوی کار‌شناسی و... را دربرمی‌گیرد. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها