«ترانسپورتر» که جیسن استاتام را تبدیل به یک بازیگر مطرح بین‌المللی کرد، ساخته لوک بسون، فیلمساز و تهیه‌کننده معروف فرانسوی است.
کد خبر: ۶۹۵۱۶۴
اتومبیلران حرفه‌ای در یک اکشن جنایتکارانه

شرکت فیلمسازی او «یوروپاکراپ»، تهیه‌کننده اصلی این مجموعه فیلم اکشن جنایتکارانه پررمز و راز است و شخصیت‌های اصلی آن از سوی بسون خلق و طراحی شده‌اند. فرانک مارتین شخصیت اصلی این مجموعه یک راننده حرفه‌ای است که برای انجام کارهای سخت و غیرممکن استخدام می‌شود. او باید این ماموریت‌ها را بدون طرح هیچ پرسشی انجام دهد. مشکل از آنجا شروع می‌شود که او این قانون را می‌شکند و درباره ماموریت خود به طرح سوالاتی می‌پردازد. نقش فرانک مارتین را در قصه فیلم، استاتام بازی کرد و کوری یوئن، کارگردان آن بود.

موفقیت مالی و انتقادی فیلم در اروپا و آمریکا در سال 2002، راه را برای تولید قسمت‌های دوم و سوم آن در سال‌های 2005 و 2008 هموار کرد. کارگردانی این دو قسمت را لوئیس لته‌ریر و اولیویه مگاتون به‌عهده گرفتند.

فیلمنامه هر سه قسمت این مجموعه فیلم را بسون با همکاری دوست و همکار همیشگی خود رابرت مارک کیمن نوشت و از همان ابتدای تولید قسمت اول آن اعلام کرد، هیچ‌وقت پشت دوربین هیچ‌یک از قسمت‌ها قرار نخواهد گرفت. شرکت فیلمسازی فرانسوی یوروپاکراپ در سال 2012 یک مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی براساس قصه فیلمنامه مجموعه فیلم ترانسپورتر تهیه کرد. نقش اصلی این کار تلویزیونی را کریس ونس بازی کرد.

لوک بسون مدتی قبل خبر از تولید قسمت چهارم مجموعه فیلم ترانسپورتر داد و گفت آن را برای نمایش عمومی در فصل تابستان 2015 آماده خواهد کرد. قسمت تازه فیلم، دو تفاوت اساسی با سه قسمت قبلی آن خواهد داشت؛ نقش فرانک مارتین را بازیگری تازه بازی خواهد کرد و جیسن استاتام با آن همکاری ندارد؛ نکته دوم این‌که فیلم به صورت محصول مشترک فرانسه و چین ساخته خواهد شد و لوکیشن‌های متنوع این کشور آسیایی، نقش مهمی در ماجراهای قصه خواهد داشت. (ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها