سندسازی برای تعیین قیمت خودرو

عضو ناظر شورای رقابت با بیان این‌که خودروسازان در پی سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات خودرو باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۶۹۵۰۹۳

عیسی امامی در گفت‌وگو بافارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار کرد: خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در جلسات شورای رقابت سند سازی کردند و با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

وی افزود: فرمول شورای رقابت برای قیمت‌گذاری در نظر گرفتن آپشن‌های مورد نیاز در خودرو بود، اما ممکن است که این خودروسازان مانند قبل به وظایف خود عمل نکنند و کیفیت و استاندارد لازم را نداشته باشند.

امامی ادامه داد: خودروسازان هیچ وقت نتوانستند رضایت عمومی را جلب کنند؛ به همین دلیل مردم به خودروهای وارداتی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. اگر تعرفه واردات خودروهای خارجی لغو شود خودروسازان داخلی توان رقابت با آنها را نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: دولت هم اگر قصد دارد از صنعت خودروسازی حمایت کند باید بخشی از مسئولیت آن را بپذیرد و نگذارد فشار هزینه‌ها به جیب خانوارها تحمیل شود.

امامی با بیان این‌که قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع‌کننده نیست، اظهار کرد: نه اهل فن و نه مصرف‌کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف‌کننده منتقل نشود. امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها