در حالی‌که صهیونیست‌ها در سکوت جامعه بین‌الملل به حملات هوایی خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند، گزارش منابع پزشکی فلسطین از افزایش تعداد شهدای فلسطینی حکایت دارد.
کد خبر: ۶۹۴۹۷۳

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در همین خصوص تاکید کرد تا این لحظه در نتیجه حملات هوایی و دریایی دشمن صهیونیستی به غزه، 122 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 926 نفر هم زخمی شده‌ند. گفته می‌شود بیش از 60 درصد شهدا زن و کودک بوده و 10درصد نیز مردان بزرگسال هستند. بنا به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم طی ساعت 24 جمعه‌شب و صبح دیروز 60 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده که به این ترتیب تعداد مناطقی که مورد هدف قرار گرفته است به 1160 نقطه افزایش یافته است.

از جمله حملات روز گذشته، حمله به یک مرکز ویژه معلولان در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه بود که بر اثر آن دو دختر فلسطینی به شهادت رسیده و چهار نفر دیگر زخمی شدند. در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از رهبران حماس در شهر غزه و منزل مشاور اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت سابق حماس در نصیرات را هدف قرار دادند. همزمان با این حملات هوایی، ناوهای رژیم صهیونیستی نیز پایگاه‌هایی را در نزدیکی ساحل خان‌یونس هدف قرار دادند.

در مقابل این حملات، نیروهای مقاومت همچنان به‌پرتاب موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهند. گفته می‌شود گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس روز گذشته بئرالسبع را با سه موشک هدف قرار دادند. همچنین به‌دلیل شلیک موشک‌های مقاومت صدای آژیر خطر در بنی‌شمعون، عسقلان، نیگف و شهرک‌های یهودی‌نشین اطراف غزه و همچنین اشکول شنیده شد.

در بحبوحه این حملات، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند مانع از حملات ما شود. از سوی دیگر، نتانیاهو و برخی از اعضای کابینه‌اش طی چند روز گذشته تهدید کرده‌اند درصورتی که شلیک موشک‌ها از غزه به سمت اراضی اشغالی پایان نیابد، آنها دست به حمله زمینی به نوار غزه می‌زنند. در واکنش به این اظهارات، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در سخنانی اظهار کرد: جنگ زمینی تنها موجب ایجاد گورستان برای سربازان رژیم اشغالگر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها