با پول توجیبی خودمان برزیل رفتیم

عذرخواهی مهراب قاسم خانی از شریفی نیا

مهراب قاسم خانی گفت: من به شریفی نیا گفتم که تا قبل از سفر برزیل حتی دلم نمی خواست با شما کار کنم و حتی نمی خواستم شما را ببینم اما الان بابت این حرف و این قضاوت عذرخواهی می کنم.
کد خبر: ۶۹۳۴۹۸
عذرخواهی مهراب قاسم خانی از شریفی نیا

حواشی سفر تعدادی از چهره های هنری به برزیل همچنان ادامه دارد و بعد از صحبتهای جواد هاشمی درباره سوء استفاده ای که از وی برای اعزام هنرمندان به این سفر صورت گرفته است به تازگی مهراب قاسم خانی هم در گفتگویی با فرید عطارزاده و مهسا همتی داده های جالب و درعین حال عجیبی را درباره ماجرای این سفر بیان کرده است.

مهراب که بیشتر به واسطه همکاری با برادر توانمندش پیمان قاسم خانی شناخته می شود و هنوز که هنوز است مستقلا نتوانسته یک فیلمنامه درجه یک بنویسد در این گفتگو با اشاره به اینکه با پول توجیبی خودش به این سفر رفته(!!!) این را هم گفته که جواد هاشمی 700 میلیونی را که برای ساخت یک فیلم کنار گذاشته بود هزینه این سفر کرده است. این گفته ها در شرایطی بیان میشود که همین دو روز پیش سیدجواد هاشمی از فروش خانه اش برای تامین هزینه این سفر صحبت کرده بود!!

اوج صحبتهای همدلانه مهراب درباره گروهی که به این سفر رفتند تعبیرش از شریفی نیا است که او را آدمی دوست داشتنی دانسته است. بخشهایی از گفته های مهراب را در ادامه می خوانید.

/Media/Image/1393/04/08/635396563214410856.jpg


دویست نفر به عنوان سفیر فرهنگی اعزام شده بودند
اگر فدراسیون فوتبال با هزینه دولتی ما را به عنوان سفیر فرهنگی فدراسیون فوتبال به برزیل فرستاده بود نه تنها هزینه سفر باید پرداخت می شد که به عنوان سفیر باید حق ماموریت می گرفتیم در این صورت شما می توانستید بگویید چه لزومی داشت هنرمندان بروند و باید مربیها می رفتند. اتفاقا نزدیک به دویست نفر به همین صورت{سفیر فرهنگی} اعزام شده بودند برزیل اما مطبوعات اصلا به آنها نپرداخت.

هر کس با پول توجیبی خودش رفت
هیچ کدام از ما با پول بیت المال به این سفر نرفتیم و هر کس با پول توجیبی خودش رفت چون قرار است ما در کار فرهنگی که به صورت چند فیلم مستند درباره این سفر بیرون می آید حضور داشته باشیم و هزینه این سفر در حقیقت دستمزد خودمان است. هر کدام از بچه های این گروه برای یک پکیج فرهنگی که شامل 5 دی.وی.دی است قطعا دستمزد بالاتری از رقم هزینه شده می گرفتند. خلاصه اینکه ما پول این سفر را خودمان پرداختیم. حتی اگر این گروه با هزینه بیت المال اعزام شده بود باز هم از آنجایی که مستندهای این سفر قطعا فروش بالایی خواهد داشت در نتیجه ما نه تنها بیت المال را بازگردانده ایم بلکه سودی هم به آن رسانده ایم.


فولاد سپاهان گفت جایی آتش گرفته و ما بودجه نداریم!
در ابتدای این ماجرا یکی گفت من 100 نفر را میفرستم یعنی 40 هنرمند و 60 ورزشکار اما دیگر خبری از او نشد و یک سری از بچه ها پیشنهاد کار داشتند و آن قدر بلاتکلیف بودند که رفتند سر کار. درست 4-5 روز قبل از سفر آن آقا گفت پول ندارم! بعد از آن جواد هاشمی از طریق پژمان جمشیدی شرکت فولاد سپاهان را به عنوان اسپانسر پیدا کرد ولی فقط 40 نفر می توانستند بروند. یک روز قبل از سفر هم مدیر آژانس "تعطیلات رویایی" گفت اگر سفر قطعی شده من بلیتها را بگیرم. فولاد سپاهان گفت چکها را نوشته ایم خیالتان راحت باشد و آژان هم کارها را کرد اما صبح روز سفر از فولاد سپاهان تماس گرفتند با جواد هاشمی که جایی آتش گرفته و ما بودجه نداریم.

هاشمی 700 میلیون داشت و میخواست با آن فیلم بسازد و همان را هزینه کرد
در ادامه مدیر آژانس "تعطیلات رویایی" می رسد به جواد هاشمی و می گوید تعداد مسافران را کمتر کنیم و دو نفری هزینه های سفر را متقبل شویم. جواد هاشمی 700 میلیون پول داشت و میخواست با آن فیلم بسازد و همین پول را می دهد به آژانس و بقیه پول را هم مدیر آژانس یعنی آقای بک زاده می دهد.

جواد هاشمی سفیر فرهنگی بود اما من، نه
به گزارش صبا و به نقل از سینماپلاس در واکنش به ماجرای اینکه چرا سفیران فرهنگی کشور باید با شلوارک در انظار ظاهر شوند مهراب می گوید: جواد هاشمی خودش را سفیر فرهنگی می داند. این نظر خودش بود و برای نظرش احترام قائلم اما این نظر من نیست.

باید می ایستادیم تا زمین را ببینیم
حتی خیلی از توریستهای ایرانی در آنجا امکانات بهتری از ما داشتند و یک سری ایرانیها هم در جایگاه وی.آی.پی بودند اما ما بازی ایران-آرژانتین را پشت دروازه دیدیم و باید می ایستادیم تا زمین را ببینیم.

یکی از دوست داشتنی ترین و بی حاشیه ترین آدمهای این سفر شریفی نیا بود
من به خود شریفی نیا هم گفتم که تا قبل از این سفر حتی دلم نمی خواست با شما کار کنم و حتی نمی خواستم شما را ببینم اما الان بابت این حرف و این قضاوت عذرخواهی می کنم. با شناختی که از او در این سفر پیدا کردم فهمیدم چقدر در اشتباهم. یکی از دوست داشتنی ترین و بی حاشیه ترین آدمهای این سفر شریفی نیا بود. چیزی که برایم مهم است اینکه دوستی جدید به نام شریفی نیا پیدا کرده ام.

فرج ا.. سلحشور جزو خانواده فرهنگ نیست
مهراب درباره واکنش مجازی اش به انتقاد از ماجرای شلوارک پوشی در برزیل اظهار می دارد: به جواد هاشمی گفتم نمیخواهی درباره حرفهایی که می زنند توضیحی بدهی؟ چند روزی صبر کردم تا ببینم بچه ها کاری می کنند یا نه و وقتی دیدم خبری نشد یادداشتم را نوشتم. هاشمی از این یادداشت خیلی ناراحت شد و رضا یزدانی که مرا کشت. میگفت نباید این حرفها را میزدی اما من از خانواده خودم دفاع کردم؛ از خانواده فرهنگ و سینما و البته که چند نفر هستند مثل فرج ا.. سلحشور که از دید من و حتی خودش جزو این خانواده نیستند.

ممکن است روزی با مسعود ده نمکی هم کار کنم
حتی ممکن است روزی با مسعود ده نمکی هم کار کنم. البته اگر یک فیلم کمدی آزاد و مستقل بسازد و در آن عقاید شخصی خودش را بدون درنظر گرفتن مواضع سیاسی شعار ندهد! (سینماپلاس به نقل از هفت صبح)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها