در برنامه پنجشنبه شب «ماه عسل» که از شبکه سه پخش شد، دقیقا به همین نکته اشاره شد. در این برنامه با دعوت از چند چهره ورزشی شناخته شده، از رنج‌های زندگی پرمشقت این چهره‌های نام‌آشنا سخن به میان آمد.
کد خبر: ۶۹۲۱۱۱
روایت افتخار امروز و رنج های دیروز در «ماه عسل»

در همه کشورها، زندگی چهره‌های شناخته شده و گذشته آنها برای عموم مردم جذاب است. این چهره‌ها خیلی زود به الگوی پیشرفت خیلی از جوانان و نوجوانان بدل می‌شوند و کوچک‌ترین رفتار آنها زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد. در کشور ما چهره‌های ورزشی و هنری، شانس بالایی برای دیده شدن و به شهرت رسیدن دارند؛ چهره‌هایی که زندگی هر کدامشان، داستانی شنیدنی دارد.

خیلی از ماها برای اولین بار چهره قهرمانان هنری و ورزشی‌مان را در قاب تلویزیون دیده‌ایم، با آنها زندگی کرده‌ایم و در ذهن خود، همان موفقیت‌ها را برای خودمان به تصویر کشیده‌ایم، اما چیزی که این وسط معمولا ناگفته رها می‌شود، حکایت‌های رنج‌هایی است که این قهرمانان کشیده‌اند تا به این جایگاه شاخص برسند.

یعنی از یک طرف آرزو می‌کنیم که کاش ما هم به همین جایگاه والا برسیم و از طرف دیگر، یادمان می‌رود که همین افراد موفق چه زحمتی کشیده‌اند تا به این مرحله برسند.

در برنامه پنجشنبه شب «ماه عسل» که از شبکه سه پخش شد، دقیقا به همین نکته اشاره شد. در این برنامه با دعوت از چند چهره ورزشی شناخته شده، از رنج‌های زندگی پرمشقت این چهره‌های نام‌آشنا سخن به میان آمد.

رضا عنایتی، مهاجم شناخته شده فوتبال از داستان دستفروشی‌اش می‌گفت و این‌که چطور در هشت سالگی، بستنی یخی می‌فروخته است.

مهدی رحمتی، دروازه‌بان نام‌آشنای کشور هم تعریف می‌کرد که چطور بعضی روزها، در خانه‌شان غذایی برای خوردن نداشته‌ و نانی در شیر ترید می‌کرده تا شکمش سیر شود و برای کسب درآمد در پارک‌ها، بلال‌فروشی کرده است.

علی بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی امید هم از زندگی عشایری‌اش سخن گفت و این‌که چگونه مجبور شده با ظرف شستن، رفتگری و خوابیدن در میدان آزادی تهران، به رویای فوتبالیست شدنش جامه حقیقت بپوشاند. همه این افراد ـ جدای از تمام حسن‌ها و معایب اخلاقی و ورزشی‌شان ـ می‌توانند الگوی خوبی برای افرادی باشند که گمان می‌کنند نمی‌شود با دست خالی، اوج گرفت و آرزوهای بزرگ را در آغوش کشید.

نکته دیگری که در این میان مورد توجه است، نحوه پرداخت و نشاندن این چهره‌ها جلوی دوربین تلویزیون است. بارها انتقاد شده که رسانه‌ها با بزرگنمایی و مشهور ساختن این چهره‌ها، سبب شده‌اند که جوانان الگوی درستی نداشته باشند یا صاحب الگوهای پوشالی شوند.

اما در برنامه ماه عسل، بسادگی این چهره‌ها روبه‌روی مخاطب قرار گرفته و از گذشته و سختی‌هایی حرف زدند که در هیچ رسانه و نشریه‌ای به این صراحت از آنها گفته نشده بود. (آوید طالبیان / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها