بی‌احتیاطی و رعایت نکردن موارد ایمنی، علت فروریختن ساختمان 3 طبقه در شرق تهران اعلام شد

آوار ساختمان قدیمی، کارگرها را بلعید

بی‌توجهی به نکات ایمنی هنگام تخریب ساختمان قدیمی در شرق تهران، باعث ریزش آوار و مرگ یکی از کارگران و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۱

به گزارش سازمان آتش‌نشانی، در پی گزارش مردمی در ارتباط با حادثه ریزش آوار، آتش‌نشانان عصر سه‌شنبه عازم محل حادثه در میدان 68 نارمک شدند.

علی امینی، مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: در یک ساختمان دو طبقه، عده‌ای از کارگران مشغول کار بودند و بر اثر تخریب غیراصولی، دیوار‌ها و سقف‌های ساختمان فرو ریخته و سه کارگر در زیر آوار باقی مانده بودند.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، موفق شدند کارگر سی ‌و ‌پنج ساله‌ای را که کاملا زیر آوار گرفتار شده بود، زنده از محل خارج کنند.

امینی تصریح کرد: در ادامه این امدادرسانی، یک کارگر که قسمتی از بدنش در زیر آوار گرفتار شده و مصدومیت شدیدی نداشت نیز نجات یافت. وی اضافه کرد: آتش‌نشانان پس از آواربرداری، یک کارگر دیگر را که کاملا زیر آوار مدفون شده بود خارج و پس از معاینات اولیه، فوت این کارگر از سوی ماموران اورژانس تائید شد.

وی علت این حادثه را بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان عنوان کرد و گفت: جسد این کارگر با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرگ کارگر جوان در کارخانه

در حادثه‌ای دیگر ریزش آوار روی کارگر کارخانه ایزوگام در شهرستان دلیجان استان اصفهان یک نفر را به کام مرگ کشاند. فرمانده انتظامی دلیجان گفت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های 110 شهرستان دلیجان و گزارش حادثه ریزش آوار در کارخانه تولید ایزوگام، ماموران انتظامی عازم محل شدند.

سرهنگ حمزه امین‌نژاد افزود: با حضور ماموران انتظامی در محل مشخص شد دو کارگر که در استخر ایزوگام مشغول کار بودند، بر اثر ریزش آوار دیواره‌های استخر مدفون شدند. فرمانده انتظامی دلیجان تصریح کرد: یکی از کارگران از سوی ماموران امدادی از محل خارج و به بیمارستان منتقل شد و کارگر دیگر نیز به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

سرهنگ امین‌نژاد خاطرنشان کرد: تحقیقات در خصوص علت ریزش دیوار استخر ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها