آیا من باردارم؟ شما به یک تست خانگی یا آزمایش خون احتیاج دارید تا از حاملگی خود اطمینان یابید، اما قبل از آن می‌توانید به نشانه‌های دیگری هم دقت کنید تا متوجه باردار شدن خود شوید. این نشانه‌ها را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۶۹۰۲۳۴
آشنایی با علائم و نشانه های بارداری

جام جم سرا: چند هفته از بارداریتان گذشته و حال از خود می‌پرسید: آیا من باردارم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال صرفنظر از راه مطمئن تر آزمایش خون، می توانید چند مورد مرتبط را نیز در نظر بگیرید:

افزایش وزن یا یبوست و نفخ
اگر تا هفته قبل شلوار جین‌ اندازه‌تان بود اما حال نیست یا اگر احساس می‌کنید بدن‌تان پف کرده‌ است، نتیجه‌اش پروژسترون اضافی ناشی از بارداری است.


افزایش حس بویایی
آیا از بوی زباله‌ای که در آشپزخانه است، کلافه شده‌اید؟ اگر به بوهای خاصی حساس شده‌اید یا احساس می‌کنید که حس بویایی‌تان قوی‌تر شده ‌است، نتیجه بارداری شما است.


نوسانات خلقی
اگر دچار نوسانات اخلاقی شده‌اید، دلیلش هورمون‌های جدیدی است که هنگام بارداری تولید می‌شوند.


افزایش دمای بدن
اگر سعی داشتید باردار شوید، حتما به دمای بدنتان هنگام تخمک گذاری دقت کرده‌اید. به طور معمول هنگام تخمک گذاری دمای بدن بالا می‌آید. اگر دمای بدنتان پس از آن دوره پایین نیامد، نتیجه بارداری است.


ضعف و سرگیجه
این نشانه‌ای است که در بیشتر فیلم‌های تلویزیون هم زنان باردار به آن دچار می‌شوند! اما واقعیت دارد: کاهش قند خون یا فشار خون موجب ضعف و گیجی می‌شود. از مقدار غذا و آب کافی بدنتان مطمئن شوید.


لکه‌های قاعدگی
اگر خونریزی قاعدگی شما از حالت طبیعی کمتر است یا حتی چند روز زودتر اتفاق افتاد، ممکن است که خونریزی شما نتیجه بارداری باشد. تخمک بارور به رحم شما وارد و باعث اندکی خونریزی می‌شود.


تست مثبت بارداری
شما تا زمانی که تست بارداری را انجام ندهید، نمی‌توانید از مادر بودن خود اطمینان یابید. اگر جواب آن منفی بود اما هنوز دوره قاعدگی شما به تاخیر افتاد، شاید برای آزمایش زود بوده‌ است. چند روز دیگر صبر کنید و دوباره امتحان کنید. اگر جواب مثبت بود، به شما تبریک می‌گوییم.


تاخیر قاعدگی
یکی از رایج ترین علائم بارداری توقف قاعدگی است. اگر عادت ماهانه شما معمولا منظم است و حال به تاخیر افتاده، احتمالا باردارید. اما این دوران سختی‌های خود را نیز دارد. عوارض جانبی که شاید برایتان خوشایند نباشد.


ترشحات واژن
بدن شما در طول9 ماه بارداری به هورمون‌های مختلفی عکس العمل نشان می‌دهد و تعدادی از آنها در نقاط مختلف بدنتان ظاهر می‌شوند. یکی از آن نقاط بخش زنانه شما است. شما ممکن است احساس کرده باشید که ترشحات واژنتان افزایش یافته است.


نفخ
معده شما در طول بارداری کمی تغییر می‌کند که به دلیل تغییرات هورمونی بدنتان است. شما ممکن است در این دوران دچار نفخ شکم یا یبوست شوید. نگران نباشید، اینها عوارض جانبی بارداری و طبیعی است.


خروپف
حتی اگر در کل زندگیتان خروپف نکرده‌اید، دوران بارداری دورانی است که ممکن است به آن دچار شوید که نتیجه متورم و مسدود شدن راه بینی شما است. البته راه حل آن این است که یک مرطوب کننده هوا در اتاق خوابتان قرار دهید یا هر 4 ساعت یک بار چند قطره در بینی خود بریزید تا از گرفتگی آن جلوگیری شود. در طول بارداری هم از یک بالش سفت اما راحت استفاده کنید تا از ماندن مخاط در بینی‌تان جلوگیری و به بیرون آمدن آن کمک کند.


عرق کردن
شاید شما تا قبل از دوران بارداری شخصی بوده‌اید که همیشه سردتان بود اما حال مدام از گرما و عرق کردن می‌نالید. به این علت است که در طول بارداری فعالیت متابولیسم بدن شما بیشتر و حجم خونتان دو برابر شده است. در واقع عرق کردن راهی برای از بین بردن گرمای بدنتان است. شاید شما از این فرایند لذت نبرید اما بدن شما وظیفه خود را به خوبی انجام خواهد داد.
شما می‌توانید برای جلوگیری از عرق کردن از عرق‌گیرها یا پودر بدن استفاده کنید. این تنها روشی است که می‌توان تا زمان زایمان انجام داد. پس از زایمان همه چیز به حالت عادی خود باز می‌گردد.
اینها نشانه‌هایی است که در دوران بارداری خود با آنها مواجه می‌شوید، شدت تعدادی از آنها ممکن است بیشتر از بقیه باشد یا حتی بعضی از آها به طور کامل از بین بروند. در هر صورت اگر هر کدام از آنها از کنترل‌تان خارج شد، با پزشک خود مشورت کنید و نشانه‌ها‌ را به طور کامل برایش توضیح دهید. او می‌تواند شما را در مسیر درستی هدایت کند.(آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها