کارگردان انیمیشن «فوتبال مدرن»:

پیدا کردن 100 ایده جذاب فوتبالی کار سختی بود

رضا علی اکبریان کاهانی، کارگردان انیمیشن «فوتبال مدرن» گفت: مهمترین چالش پیش رو در تولید انیمیشن های فوتبال مدرن، کار با گروهی بود که بعضا اساسا فوتبال نگاه نمی کردند و حتی گاهی از فوتبال دل خوشی هم نداشتند!
کد خبر: ۶۸۸۳۹۱
پیدا کردن 100 ایده جذاب فوتبالی کار سختی بود

وی در گفتگو با جام‌جم سیما درباره چگونگی همکاری اش با علی درخشی گفت:سالهای سال پیش کمیک استریپ های دوست خوبم علی درخشی را در ماهنامه طنز و کاریکاتور دیده بودم. با توجه به نزدیک بودن بازی های جام جهانی در اسفند ماه سال 92 به او پیشنهاد کردم که با توجه به حضور تیم ایران در این جام، حتما تنور بازی ها بسیار داغ خواهد بود و در صورت تمایل او در ارائه ایده ها میتوان با تولید یک مجموعه فوتبالی طنز، اتفاق خوبی را رقم زد. او هم پذیرفت و کار آغاز شد. مقرر شد سی قسمت یک دقیقه ای برای سی روز جام جهانی تولید کنیم اما نهایتا حاصل کار با توجه به وسواس، دقت و حساسیتی که در حین تولید داشتم بیش از 20 قسمت نشد. ناگفته نماند با توجه به اینکه هر قسمت شامل 5 آیتم بود پیدا کردن این تعداد ایده که همگی جذاب باشند بسیار کار سختی بود و همین امر تاثیر بسزایی در کند بودن روند تولید داشت.

/Media/Image/1393/04/04/635393032900425454.jpg

علی اکبریان کاهانی ادامه داد: مجموعه «فوتبال مدرن» چهارمین همکاری علی درخشی با من است. همکاری وی در این مجموعه پس از سریال های "کیارش و بهادر"، "بیمار و خارانو" و "مترو"صورت می گیرد.

مجری طرح این مجموعه انیمیشن درباره دشواری های تولید چنین اثری توضیح داد: مهمترین چالش پیش رو در تولید انیمیشن های فوتبال مدرن، کار با گروهی بود که بعضا اساسا فوتبال نگاه نمی کردند، اطلاعاتی از آن نداشتند و حتی گاهی از فوتبال دل خوشی هم نداشتند. البته این کاستی ها با توضیح دادن، ورجه وورجه کردن! و در مواردی با ارائه رفرنس های مناسب برای انیماتور های این پروژه (سمیه کارشکی، نغمه یاوری، خسرو طوفان) که تمام تلاش خود را جهت ارائه کاری مناسب کردند مرتفع شد. نکته جالب اینکه حتی محمدرضا صولتی که گویندگی کار را بر عهده داشت اظهار میکرد به هیچ وجه فوتبال نگاه نمی کنم و نهایتا در جلسات دوبله برای اولین بار با مفاهیمی مانند منشوری شدن، کمیته انضباطی و استیناف آشنا شد.

علی اکبریان کاهانی تاکید کرد: آنچه در مورد فضای کلی کار می توان گفت این است که از ابتدا سعی کردم کار با حال و هوای برزیل بیگانه نباشد و از عوامل خواستم تا این مسئله را رعایت کنند. از گرافیک و طراحی علی درخشی گرفته تا موسیقی و دوبله که با همت و هنر محمدرضا صولتی و هوتن پورزکی اجرا شده اند.

/Media/Image/1393/04/04/635393035298110699.jpg

این کارگردان فیلم های انیمیشنی در پایان گفت: در مجموع از کار راضی هستم ولی می توانست بهتر هم اجرا شود؛ اما شرایط موجود در هنگام تولید به دلایل مختلفی خیلی هم مناسب نبود. نهایتا می بایست از آقای گلپایگانی و شرکت حرکت کلیدی به عنوان تهیه کننده و گروه پویانمایی صبا به عنوان سفارش دهنده تشکر کنم چرا که بدون تلاش و حمایت ایشان، کار امکان بروز و نمایش مناسبی پیدا نمی‌کرد. امیدوارم این کار بتواند باعث انبساط خاطر هموطنان در ایام جام جهانی شود و آغاز گر اتفاقات بهتری از این دست باشد.

/Media/Image/1393/04/04/635393035324706741.jpg


مجموعه فوتبال مدرن، میان برنامه کوتاهی است که به صورت گگ‌های خنده‌دار در یک بازی فوتبال، بیننده را سرگرم می‌کنند این مجموعه در ایام برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 از شبکه پویا پخش می شود.

/Media/Image/1393/04/04/635393035347676050.jpg

اگر علاقه‌مند به دیدن این مجموعه هستید هر روز ساعت ۱۰ و ۲۱ دقیقه، ۱۱ و ۲۹ د قیقه، ۱۳ و ۲۵ دقیقه، ۱۷ و ۲۹ دقیقه، ۲۰ و ۱۸ دقیقه و ۲۰ و ۵۶ دقیقه فقط به مدت چند ثانیه شبکه پویا را تماشا کنید. (جام جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها