کی‌روش تیم‌ملی را خوب کارگردانی می‌کند

داریوش مهرجویی: آخر بازی با آرژانتین گیج شدیم

اگرچه شبکه پویا شبکه‌‌ای مخصوص بچه‌هاست اما برنامه‌های دیدنی برای بزرگ‌ترها هم دارد. انیمیشن‌هایی از این شبکه به نمایش در می‌آید که به لحاظ مضمونی می‌تواند بین بزرگسالان هم مخاطب داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۸۳۶۳
چند ثانیه لبخند و لذت با فوتبال مدرن

از جمله این انیمیشن‌ها می‌توان به فوتبال مدرن اشاره کرد که یک مجموعه دیدنی از انیمیشن‌سازان خوب کشورمان است.

ماجراهای فوتبال مدرن به قلم علی درخشی نوشته شده که در زمینه انیمیشن‌سازی فعال است. از معروف‌ترین کارهای او می‌توان به انیمیشن حیات وحش اشاره کرد که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

او برای فوتبال مدرن داستان‌هایی نوشته که در چند ثانیه نگاهی تازه، شوخ‌طبعانه و متفاوت به متن و حاشیه فوتبال ارائه می‌کند و روایت‌های تصویری خنده‌داری از پرطرفدارترین ورزش دنیا به نمایش می‌گذارد. این انیمیشن که به سفارش مرکز پویانمایی صبا به مناسبت جام جهانی 2014 ساخته شده، هر روز در هفت نوبت از شبکه پویا پخش می‌شود.

فضا و شخصیت‌های این انیمیشن در خدمت داستان و بسیار ساده طراحی شده است. تماشاگر این انیمیشن بیشتر از این‌که مجذوب تصاویر و فرم شود، با ماجراهای طنزآمیزش ارتباط برقرار می‌کند و بیش از همه اینها از شیوه گزارش فوتبال مدرن لذت می‌برد. محمدرضا صولتی در این انیمیشن با زبانی خودساخته توضیحاتی ارائه می‌کند که معنا و مفهوم درستی ندارد. شیوه گزارش او شبیه به گزارش‌های ایتالیایی یا اسپانیایی و برآمده از آوا و مفهوم زبان‌های لاتین است و فقط چند کلمه فارسی که در این زبان بی‌معنا گنجانده، قابل درک و البته گویای ماجراهاست.

انیمیشن فوتبال مدرن را رضا اکبریان کارگردانی کرده و به تبع داستان، طنازی‌های ساده‌ای در شیوه ارائه نماها می‌توان دید که در کنار داستان‌های خنده‌دار کمتر خودشان را نشان می‌دهند.

فوتبال مدرن از آن انیمیشن‌های کوتاه و دیدنی با موضوعات جذاب است که دست‌کمی از نمونه‌های خارجی و آثار کسانی چون برونو بزوتوی ایتالیایی ندارد.

اگر علاقه‌مند به دیدن این مجموعه هستید هر روز ساعت 10 و 21 دقیقه، 11 و 29 د قیقه، 13 و 25 دقیقه، 17 و 29 دقیقه، 20 و 18 دقیقه و 20 و 56 دقیقه فقط به مدت چند ثانیه شبکه پویا را تماشا کنید. (آذر مهاجر / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها