هاشمی در دیدار وزیر کشور و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر:

داعش تهدید جدی برای حیثیت جهان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات ضدانسانی گروهک‌های تروریسم را که بعضاً به نام دین اسلام انجام می‌شود، باعث بی‌آبرویی اسلام و مسلمانان خواند و گفت: تمام فعالیت‌های تروریستی داعش که نمونه بارز یک گروه جنایتکار افراطی است، به اسم دین اسلام تمام می‌شود و این تهدیدی جدی برای حیثیت جهان اسلام است.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۹
داعش تهدید جدی برای حیثیت جهان اسلام است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر کشور و جمعی از مدیران و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سابقه مصرف مواد مخدر در تاریخ بشریت، گفت: سیر تحول در تولید و مصرف مواد مخدر و تنوع این مواد، ضرورت برنامه‌ریزی و مقابله جدّی‌تر با این مواد خانمان‌سوز را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولید مواد مخدر صنعتی را بلای جان خانواده‌ها در شرایط فعلی دانست و گفت: مفاسد اجتماعی حاصل از مواد مخدّر، به مراتب بدتر از مصرف آن است که گاهی خانواده‌ها و افراد، ناخودآگاه در دام عنکبوتی مافیای مواد مخدر می‌افتند.

وی در این دیدار که در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار ‌شد، با تشریح مباحث مربوط به مصرف دخانیات و مواد مخدر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، گفت: این موضوع، یک معضل چند بعدی است که بسیاری از خانواده‌ها و به طور کلی جامعه و نظام گرفتار مصائب آن هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی سوداگران مواد مخدر را فریب خورده و محصول فقر فرهنگی و اقتصادی و معتادان را بیماران گرفتار ذکر کرد و گفت: در وهله اول باید با دید اصلاحی و پیشگیری و درمان به مبتلایان مواد مخدر نگاه کرد و دیدگاه ارشادی داشت.

هاشمی رفسنجانی با ذکر سوابق بحث مواد مخدّر در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متخصصین و جامعه‌شناسان در جلسات مجمع بودند و به بخش‌هایی از مصوبات مجمع رسیدیم که با توجه به تنوع مواد مخدر، نیاز به تجدیدنظر و توجه به شرایط روز دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهادت جوانان ایرانی را نشانه‌ای از مظلومیت و عزم ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: باید از کسانی که مخلصانه و با عشق برای رفع این مشکل کار می‌کنند، تشکر کرد.

وی افزایش زندانیان را از دیگر اثرات مواد مخدر در جامعه خواند و گفت: این افزایش، کیفیت اداره زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گسترش امکانات فرهنگی، تربیتی یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که افراد معتاد فریب‌خورده پس از درمان و ترک مواد بتوانند به آغوش خانواده‌ها و جامعه برگردند و زمینه‌های اشتغال و جذب آنان نیز فراهم شود.

هاشمی رفسنجانی اسلام را دینی برتر برای زندگی انسان‌ها در دنیا و سعادت در آخرت خواند و گفت: از حرف‌های شعاری بپرهیزید و محققانه بحث کنید که چگونه می‌توان ریشه این معضل را بخشکانیم یا ضعیف کنیم که عواقب سوء و خانمان‌سوز آن، ابعاد مختلفی از زندگی مردم را گرفته است.

وی بی‌آبرویی حاصل از مصرف مواد مخدر را برای هر انسانی در خانواده و خانواده‌ها، محل کار و جامعه بسیار غم‌انگیز خواند وگفت: گاهی حتی در خارج از کشور نیز توسط افرادی که به هر دلیل در دام باندهای مخوف قاچاق مواد مخدر گرفتار و زندانی شده‌اند، با آبرو و اعتبار ایران بازی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش به شعارهای اشغالگران افغانستان برای مقابله با کشت مواد مخدر اشاره کرد وگفت: نه تنها نتوانستند سطح زیر کشت خشخاش را کم کنند، بلکه کشت این مواد افیونی افزایش یافت و اکنون قاچاق مواد مخدر به منبع درآمد گروه‌های تروریسم تبدیل شده است.

هاشمی رفسنجانی، مظلومیت مردم افغانستان را واقعی توصیف کرد و گفت: علاوه بر اشغالگران شرقی و غربی خارجی، گرفتار جنگ‌های داخلی شده‌اند و هم اکنون نیز گرفتار مافیای مواد مخدر هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ظرفیت کشت مواد مخدر در افغانستان، این کشور را خاستگاه گروه‌های تروریستی کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضلاع تروریسم، مواد مخدر، استبداد و استکبار را تهدیدی علیه منافع همه ملت‌ها برشمرد و افزود: این زنجیره تسلسل، آنچنان حلقه‌ی بسته‌ی به وجود آورده‌اند که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن خارج شود.

وی خواستار ارائه راه‌حلی به دور از افراط و تفریط و همه‌جانبه از سوی مدیران و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برای حل معضل چند بعدی و خانمان‌سوز مواد مخدر شد و گفت: باید انضباط جدی در اجرای طرح مبارزه باشد تا افتخاری برای ایران در این زمینه ثبت شود.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مواد مخدر در کشور و اهمّ اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 92 گفت: مسئله مبارزه با مواد مخدر در ایران به واسطه همسایگی با کشور افغانستان متفاوت‌تر از سایر کشورهاست، چرا که 90 درصد تریاک دنیا در این کشور تولید می‌شود.

وی افزود: آنچه که مهم، قابل توجه و نگران‌کننده است، مواد مخدر نیست، بلکه آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استفاده از مواد مخدر است.

وزیر کشور تأکید کرد: برای مبارزه با مواد مخدر باید در چهار حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت با رویکرد اجتماعی عمل و جامعه را نسبت به موضوع حساس کنیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها