ایران‌خودرو: با ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت و افزایش قیمت خودرو ضرر خودروسازان جبران می‌شود

افزایش قیمت خودرو در راه است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: خودروسازان درخواست‌های خود را برای افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارائه کرده‌اند که بر این اساس، این شورا نیز بر سر افزایش قیمت خودرو توافق کرده است.این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد هنوز تصمیمی درباره قیمت خودرو گرفته نشده است. دولت نیز بارها و صراحتا مخالفت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۲۰

به گزارش ایرنا، هاشم یکه‌زارع دیروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران افزود: با ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت، ضمن افزایش قیمت خودرو، بخشی از ضرر خودروسازان جبران خواهد شد. وی با بیان این‌که خودروسازان از فرمول شورای رقابت برای تغییر قیمت خودرو تبعیت می‌کنند، اظهار کرد: چنانچه این فرمول برای افزایش قیمت ابلاغ شود، از سوی خودروسازان اجرایی خواهد شد.

استانداردهای 51 گانه خودرو بازنگری می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از بازنگری استانداردهای 51 گانه خودرو خبر داد وگفت: این بازنگری‌ها سبب می‌شود تا سطح استانداردها افزایش یابد.

نیره پیروزبخت در گفت‌و‌گو با ایرنا در موضوع کیفیت خودرو، اصلاح رویکردها را از اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد دانست و افزود: به منظور افزایش حوزه فعالیت سازمان، تدوین مجموعه‌ای از استانداردهای ارزشیابی و پیمایش خودرو در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون این استانداردها تصویب شده و بـــرنامه‌ریزی برای اجرای آن در دست مطالعه است.

وی ادامه داد: در استانداردهای یادشده عمدتا عیوبی از خودرو مورد سنجش قرار می‌گیرد که توسط کاربر نهایی (END USER) احساس می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: این استانداردها تاکنون از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و توسط یک شرکت بازرسی انجام می‌شد که برنامه سازمان بر این است که اجرای این استانداردها در قالب فرآیند کنترل‌های تطابق تولید انجام شده و مطابق نتایج آن تصمیم‌گیری برای تمدید یا ابطال مجوز شماره‌گذاری محصول انجام شود.

وی تصریح کرد: استانداردهای جامعی به منظور کنترل‌های خدمات پس از فروش در دست تدوین است که امیدواریم در برنامه بعدی سازمان ملی استاندارد جهت اجرا مورد توجه قرار گیرد. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که در موضوع کیفیت خودروهای ساخت داخل یک عزم ملی و همه جانبه نیاز است، گفت: تا زمانی که این اعتقاد در کشور شکل نگیرد، هیچ سازمان و دستگاهی نمی‌تواند در این زمینه فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

پیروزبخت افزود: باید به صنعت خودرو به گونه دیگری نگاه کرد، زیرا این صنعت اکنون نسبت به دیگر صنایع از تحولات سیاسی کشور تاثیرپذیری بیشتری دارد که باید این نگرش را هرچه سریع‌تر تغییر داد.

وی اضافه کرد: اکنون در وضعی قرار داریم که درباره کیفیت خودرو و تامین ایمنی آن نیاز به حکم حکومتی داریم در حالی که خودروسازان باید همچون دیگر خودروسازان جهانی، خود برای ارتقای کیفیت این محصولات اقدام کنند.

پیروزبخت کیفیت و استاندارد را دو مقوله جدای از هم دانست و گفت: با وجود آن‌که این دو موضوع با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند اما در اذهان عمومی با یکدیگر خیلی عجین شده‌اند و معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

وی افزود: استاندارد یکسری ویژگی‌های قابل قبولی است که باید اطمینان خاطر برای استفاده از محصول یا خدمات را ایجاد کند اما کیفیت در مفهوم نوین آن دارای سه ویژگی قابل قبول (استاندارد)، قیمت مناسب با آن ویژگی و نوآوری است. پیروزبخت ادامه داد: در مورد خودروهای ساخت داخل ویژگی نخست که همان ویژگی قابل قبول (استاندارد) است، وجود دارد اما در مورد دو ویژگی بعدی ضعف‌هایی مشاهده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها