در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها صورت می گیرد؛

ارزیابی کلیه آثار تولیدی 4 سال اخیر صدا و سیما

معاونت استان‌های رسانه ملی از برگزاری هجدهمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در شهر تبریز خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۳۸۵
ارزیابی کلیه آثار تولیدی 4 سال اخیر صدا و سیما

نشست خبری هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها با عنوان جشنواره آیین‌ها و فرهنگ‌ها با حضور کیومرث طهماسبی معاونت استان‌های رسانه ملی، سید تقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی سیما در ساختمان جام جم برگزار شد.

کیومرث طهماسبی معاونت استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها با حضور عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما از روز سه شنبه ششم خردادماه در تبریز آغاز و روز پنج‌شنبه پس از نماز مغرب و عشا در فضای باز منطقه ایل‌گلی با معرفی برگزیدگان خود به پایان می‌رسد.

/Media/Image/1392/09/09/635213695329150981.jpg

وی افزود: در این دوره از جشنواره از یکی از ادیبان جوان تبریزی به عنوان چهره ملی تجلیل می‌شود.

معاونت استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه در حال حاضر 33 مرکز رادیویی و تلویزیونی در سراسر کشور فعال است، اضافه کرد: 30 مرکز رادیویی و تلویزیونی مستقل و پخش 24 ساعته دارد که می‌توانند براساس سیاست‌گذاری های انجام شده آثار مطلوبی را نیز تولید کنند.

طهماسبی تصریح کرد: تنها سه مرکز مهاباد، آبادان و کیش ساعات کمتری را به تولید آثار مراکز اختصاص می‌دهند که امیدواریم فرصت‌هایی ایجاد شود تا این سه مرکز نیز به 30 مرکز ذی ربط اضافه شود و بتواند آثار مفیدی را به تولید برساند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ریشه‌دارترین جشنواره‌های رسانه ملی جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی است، گفت: برای این جشنواره برای اولین بار درسال 72 در منطقه زیباکنار برگزار شد که شاهد برگزاری هفدهمین دوره آن در سال 88 بودیم که به دلایلی به وقفه افتاد و در خردادماه امسال میزبان همکارانمان در شهر تبریز هستیم.که با رویکرد و سیاستگذاری های مختلفی انجام می‌شود.

معاونت استان‌های رسانه ملی اهداف جشنواره را استنباط و ظهور توانمندی‌های جوانان مراکز استان‌ها در تولید همه ساختارهای مورد نیاز رسانه ملی، کشف و معرفی استعدادهای جوان و حمایت از آنها در جهت تقویت و ارتقای کشور، ایجاد فضای رقابتی برای ایجاد انگیزه در جوانان برنامه ساز دانست.

طهماسبی اضافه کرد: تبادل تجارب و انتقال نکات اموزشی به برنامه سازان توسط اساتید و کارشناسان رسانه ملی و همچنین جهت دادن به برنامه‌های تولیدی در سالهای اخیر به نیروی جوان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در خصوص وضعیت بودجه صدا و سیما و برگزاری هجدهمین جشنواره تولیدات استان توضیح داد: در حوزه تولید بودجه بسیار کمی داریم که این یک فرصت و یک مزیت است. به این دلیل که بتوانیم کار تولیدی در سطح بین المللی انجام دهیم اما از نظر هزینه برای ما پایین باشد و ما نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر دچار مشکل شده‌ایم.

/Media/Image/1392/12/03/635286807557323721.jpg

معاونت استان‌های رسانه ملی در خصوص وقفه 4 ساله در برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: به دلیل تغییر در شکل جشنواره این تأخیر بوجود آمد و چون فکر می‌کردیم که فرصتی باید به برنامه سازان رسانه ملی بدهیم تا تولیدات آنها به جایگاهی برسند که قابل رقابت با یکدیگر باشند این وقفه 4 ساله ایجاد شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه به تولید آثار رادیویی و تلویزیونی آثار مراکز استانها نبوده گفت: ما با عناوین مختلف سال‌ها رانامگذاری کردیم تا با دستی بسیار پر به سمت مراکز استان‌ها حرکت کنیم تا هرآنچه روی آنتن پخش می‌شود مورد ارزیابی جشنواره قرار بگیرد. انتخاب برنامه های این دوره از جشنواره به این صورت است که کلیه آثار تولیدی 4 سال اخیر که از رسانه ملی پخش شد مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز گرفتند و پس از داوری آثار توسط هیئت داوران انتخاب می‌شود.

وی افزود: هزینه تأ خیر در برگزاری دوره هجدهم جشنواره به بخش برنامه سازی تزریق شد و امسال به دلیل اینکه بسیاری از استان‌ها مشتاق برگزاری این جشنواره در استان خود بودند این اتفاق مهم در استان تبریز اتفاق می‌افتد.

معاونت استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان در 5 حوزه سیما، صدا، خبر، موسیقی و پژوهش برگزار می‌شود که تفاوت این دوره از جشنواره با جشنواره‌های گذشته این است که به کارهای تک ستاره‌ای توجه نمی‌کنیم و آنچه که وظیفه ماست این است که در حوزه های برنامه سازی توجه جدی به کیفیت برنامه‌ها خواهیم داشت و نگاه ما به حوزه‌های جغرافیایی و محل تولید آنها است و به دنبال آثار با کیفیت هستیم.

طهماسبی یادآور شد: در جشنواره امسال بدون هیچگونه چشم داشت و همکاری از شبکه‌های دیگر کلیه مراحل اجرایی جشنواره را با عوامل استانی برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: رسانه ملی در دو حوزه پویانمایی و مستند از تولیدات استانی بی نیاز است و به میزانی تولید کرده است که سالیان سال صدا و سیما از آن تغذیه می‌شود.

معاونت استان‌های صدا و سیما گفت: در ارزیابی آثار این دوره از جشنواره از پیشکسوتان و بزرگان هر حوزه دعوت شده است که در داوری آثار به ما کمک می‌کند.در حوزه موسیقی 537 اثر شرکت کرده که توسط شاهین فرهت، ریاحی، سریر، گنجه‌ای، هادی منتظری، و درویش رضا منتظمی ارزیابی می‌شوند.

طهماسبی افزود: در حوزه شعر نیز از بهمنی، اسفندقه، اسماعیل امینی، بیژن ارژن در ارزیابی آثار دعوت کرده‌ایم که برنامه های تولیدی را داوری می‌کنند و اگر برنامه‌ای به تقلید از برنامه‌های تولیدی تهران باشد مورد توجه قرار نی‌گیرند و باید براساس سنت، آیین و فرهنگ استان‌ها به تولید برسند.

وی اضافه کرد: میانگین آخرین آمار مخاطبان تلویزیونی برنامه‌های استانی 70 درصد است و به دلیل علاقه مندی به آگاهی از وضعیت استان‌ها به این میزان مخاطب دارد.

هجدهمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها از ششم تا هشتم خردادماه در منطقه ایلگلی تبریز با حضور پیشکسوتان و بزرگان مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها