سری هشتم مجموعه مستند ترکیبی «مثبت 70» با موضوع ویژه جام جهانی تولید شد.
کد خبر: ۶۶۸۳۳۴
جام جهانی به روایت پیشکسوتان در شبکه مستند

در سری جدید این برنامه پیشکسوتان فوتبال و ورزشکارانی همچون غفور جهانی و حاج‌بابایی از خاطراتشان می‌گویند.

محمدعلی بهبهانی، تهیه‌کننده این برنامه درباره بخش‌های دیگر این برنامه گفت: در این سری به پیشکسوتان شهرستان‌های کشور از جمله روستاهای سمنان و دماوند می‌پردازیم و در بخشی ویژه نیز سراغ سالمندان جزیره خارک خواهیم رفت تا در کنار معرفی تاریخچه جزیره خارک، خاطرات آنها را بشنویم.

وی ادامه داد: در سری هشتم نگاه شغل محور برنامه را نیز ادامه می‌دهیم و با پیشکسوتان مشاغل سخت مانند آتش‌نشان‌های بالای 70 سال و بازنشستگان نیروهای مسلح از جمله غواصان و تکاوران جنوب و خلبانان معروفی مانند رضا سجادی گفت‌وگو می‌کنیم تا خاطرات جذاب و دیدنی آنها را از عملیات‌های نظامی تاریخ ایران ثبت کنیم.

به گفته بهبهانی، هنرمندان قدیمی بخصوص گویندگان رادیو و دوبلورهای پیشکسوت همچون علی‌اکبر گودرزی و پرویز بهرام نیز از مهمانان برنامه مثبت 70 خواهند بود.

بهبهانی همچنین از ساخت ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در قالب مثبت 70 خبر داد و گفت: برای روز پدر و دیگر مناسبت‌های پیش‌رو نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

به طور مثال در روز کارگر سراغ کارگران هفتاد ساله مشاغل سخت مانند کارگران معدن می‌رویم یا در ماه مبارک رمضان یادی از مناجات‌خوان‌ها و اذان‌گوهای قدیمی مساجد خواهیم کرد و از آداب و رسوم قدیمی ماه مبارک رمضان خاطره خواهیم شنید.

محمدعلی بهبهانی ابراز امیدواری کرد سری جدید مثبت70 از هفته آینده با تنوع مهمانان بتواند به ثبت فرهنگ شفاهی مردم کشورمان کمک کند.

مستند چارسوق به کارگردانی سیروس حصاری با نگاهی متفاوت به بازار تهران و کسب و کار تهرانی‌ها امشب ساعت 23 از برنامه فانوس به نمایش درمی‌آید. این مستند به مساله تجارت در شهر تهران از قدیم‌الایام تاکنون می‌پردازد؛ این‌که تجارت و حرفه مردم این شهر از قدیم چه بوده و در طول سالیانی که سپری کرده، چه حرفه‌هایی از میان رفته‌ است.

قسمتی دیگر از مستند محافظان طبیعت نیز امشب ساعت22 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. این مستند 13 قسمتی تلاش مردان و زنانی را به نمایش می‌گذارد که در حفظ طبیعت و محیط‌زیست اطراف خود کوشش می‌کنند و جان خود را به‌خطر می‌اندازند.

در این مستند که سازندگان آن به سراسر جهان نظیر یونان، ایتالیا، ترکیه، نروژ، لهستان، اسپانیا و گویان سفر کرده‌اند، تصاویر بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای از طبیعت زیبای سراسر جهان به نمایش درمی‌آید.

عصر امروز رودخانه‌های بزرگ جهان از شبکه مستند به‌نمایش درمی‌آید. علاقه‌مندان این مستند می‌توانند ساعت 16 اطلاعاتی درباره رودهای جهان، تمدن‌هایی که در کنار آنها ایجاد شده و نقش رودها در اشعار، داستان‌ها و عقاید مردم کره زمین به دست آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها