هیات مدیره انتصابی پرسپولیس از بین خود و خارج از آن رئیس هیات مدیره و مدیر عامل را انتخاب کردند تا این باشگاه پرهوادار که همیشه از قطب‌های فوتبال ایران بوده، پس از پشت سر گذاشتن ناملایمات بسیار، در مسیر خیر و صلاح به جلو حرکت کند. جدا از آن‌که باید به امیر خادم به‌عنوان نماینده وزیر ورزش دست مریزاد گفت که بخوبی موضوعی چالش برانگیز را مدیریت کرد تا با تدبیر لازم، فرجام مدیریتی پرسپولیس ختم به خیر شود، اما در عین حال باید به هیات مدیره جدید نیز برای انتخابی خوب و بی‌نقص در زمینه گزینش مدیر عاملی شناخته شده در عرصه ورزش دست مریزادی ویژه گفت که تلاش دارند همه چیز را در چارچوب کار برنامه‌ای پیش ببرند.
کد خبر: ۶۶۸۲۴۹

باید اشاره کنیم علیرضا رحیمی که از دیروز به‌عنوان مدیر عامل جدید باشگاه کار خود را آغاز کرد، فوتبالیست تیم سپاهان در دهه 40 و 50 شمسی است که ضمن رسیدن به مدیرعاملی این باشگاه در سه سال پیش، با این تیم قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را نیز در کارنامه خود ثبت کرد. علاوه بر همه اینها وی مدیری با سابقه در عرصه مدیریت کلان ورزش کشور است که سال‌ها به‌عنوان رئیس فدراسیون هندبال انجام وظیفه کرد تا هندبال ایران در دوره مدیریتی او، برای نخستین‌بار به مقام سوم بازی‌های آسیایی دوحه قطر در سال 2006 نائل آید. منهای این کارنامه موفق، آنچه باعث شده انتخاب هیات مدیره پرسپولیس را به فال نیک بگیریم این است که در روند فعلی مدیریتی باشگاه جایی برای تبعیت از سیاست‌های آزمون و خطا نخواهد بود. جدا از آن‌که مدیرعامل باشگاه آدمی نیست که بخواهد از این پست به‌دنبال شهرت باشد، مهم‌تر از هر چیز تفکر برنامه‌ای است که می‌خواهد بر کل ارکان باشگاه پرسپولیس سایه بیندازد.

رحیمی دیروز تاکید کرد که می‌خواهد برنامه محور عمل کند تا مدیریت محور. بر این مبنا نیز تعهد داد که کاری را بدون مصوبه هیات مدیره انجام نخواهد داد و این خلاف مشی مدیریت قبلی به حساب می‌آید که در خیلی جاها تصمیمات شخصی خود را به نام اعضای هیات مدیره می‌نوشت و عجب آن‌که اعضا نیز نمی‌خواستند جلوی تصمیمات او بایستند. البته این نظر ما نیست، بلکه نظر یکی از اعضای هیات مدیره قبلی پرسپولیس است که چند روز پیش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد اگر می‌خواستند با نظر رویانیان مخالفت کنند با اخم و تخم وی مواجه می‌شدند. به هر صورت اگر خروجی هیات مدیره جدید نیز تفکر برنامه‌ای باشد، باید آن را ارج گذاشت و یقین دانست که سرخ‌ها پس از مدت‌ها که آسمان خود را ابری دیده‌اند، آسمان آفتابی را شاهد خواهند بود. هر چند صاف کردن بدهی 70 میلیارد تومانی بخش بزرگی از دغدغه بلندمدت هیات مدیره باشگاه را تشکیل خواهد داد، اما آنها که با برنامه آمده‌اند امیدوارند در کوتاه مدت هم بخشی از این بدهی سنگین را پاس کنند. تزریق 30 میلیارد تومان در ابتدا به خزانه پرسپولیس از سوی حمایت کننده مالی باشگاه که برای یک سال امتیاز تمام تبلیغات پرسپولیس را به دست آورده است، می‌تواند دست مدیر عامل و هیات مدیره جدید قرمزها را تا حدود زیادی باز بگذارد. به هر حال باید رویکرد مثبتی به تغییر و تحولات مدیریتی در پرسپولیس داشت و امیدوار بود عملکرد تیم تازه سر کار آمده باعث روسفیدی وزارت و جامعه ورزش شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها