مستند «اینجا مردمانی زندگی می‌کنند» ساخته آزیتا رصافی امروز ساعت 23 از برنامه فانوس شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۶۶۷۸۴۵
زندگی قربانیان سلاح شیمیایی در شبکه مستند

در سی و یکم تیر سال ۱۳۶۷ روستای بان‌زرده از توابع شهرستان اسلامآباد از استان کرمانشاه مورد حمله شیمیایی هواپیماهای عراقی قرار می‌گیرد و علاوه بر شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از اهالی روستا در همان زمان، تأثیرات و مشکلاتی برای ساکنان روستا ایجاد می‌کند که بعد از گذشت سال‌ها هنوز باقی‌ است. به عنوان مثال کودکان این مناطق وقتی به دنیا می‌آیند معلولیت دارند و فلج‌ به‌ دنیا می‌آیند.

همچنین قسمت سوم مجموعه مستند مدار راس‌السرطان امشب ساعت 22 از شبکه مستند به‌نمایش درمی‌آید.در این مستند به کارگردانی سیمون ریو بر امتداد مسیر مدار رأس‌السرطان از مکزیک، جزایر کارائیب، شمال آفریقا، عربستان، هند، بنگلادش، برمه، لائوس، ویتنام، تایوان و هاوایی عبور می‌کند تا مسائلی مانند زندگی اجتماعی، حیات وحش، تاریخ و سیاست آنها را بررسی کند.این مستند چهار قسمتی در سال 2010 ساخته شده و دوشنبه شب‌ها از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. قسمت دوم و پایانی مستند تلویزیونی غرب اشراق که به اردوهای فرهنگی، زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب می‌پردازد امروز ساعت 17 از شبکه مستند پخش می‌شود.

در این مستند که از سوی مسعود صمدی و علی همتی ساخته شده افراد مختلف درباره احساسات خود نسبت به این سفر صحبت می‌کنند و روایتی معاصر از جبهه‌های غربی کشور به نمایش درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها