سریال جدید «برره 2» نخواهد بود

طنز اجتماعی مدیری در 3 فصل برای شبکه تهران

مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما با اشاره به اینکه عطاران و مدیری منعی برای بازگشت به تلویزیون ندارند، از ساخت مجموعه طنز اجتماعی توسط مهران مدیری
کد خبر: ۶۶۷۵۸۸
طنز اجتماعی مدیری در 3 فصل برای شبکه تهران

سیدعباس فاطمی مدیرکل طرح و برنامه نظارت سیما در نشست خبری در خصوص برنامه‌های نمایشی سیما در سال 93 گفت: توجه و تأکید اصلی در سال 93 در تولید آثار طنز است که ماموریت اصلی شبکه تهران در این راستا خواهد بود.تقویت آثار نمایشی و تعامل مستمر رسانه‌ای با مخاطبان از مهمترین رویکردهای سیما در تولید آثار نمایشی است.مسئولیت تصویب طرح های نمایشی و غیر نمایشی سیما از فاز اول یعنی تصویب طرح ونظارت بر تولید و ارزیابی پس از تولید برعهده اداره کل طرح، برنامه و نظارت سیماست.

وی با اشاره به وظایف شورای عالی نمایش سیما از توسعه کمی و کیفی تولیدات نمایشی سیما خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته به منظور ارتقاء تولیدات نمایشی 8 جلسه رشد و تعالی سیما برگزار شد و در این جلسات از نویسندگان، تهیه کنندگان، کارگردان ها و مدیران سیما خواسته شد تا ما در شناخت آسیب ها و مشکلات تولیدات یاری کنند.

وی نتیجه نشست های رشد و تعالی سیما را بسیار خوب ارزیابی کرد و تشکیل 7 شورای مشورتی و کمیته تخصصی متشکل از تهیه کنندگان، کارگردان ها و نویسنده را خروجی این جلسات خواند.

فاطمی همچنین جلوگیری از تعجیل در تولید برنامه های نمایشی در مناسبت های مختلف را از مهمترین اهداف این اداره کل دانست و افزود: تولید آثار طنز در سال های اخیر مورد تاکید معاونت سیما بوده است و امسال شبکه تهران ماموریت دارد تا دامنه تولیدات طنز آیتمی خود را گسترده تر نماید.

مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت سیما با اعلام این خبر اضافه کرد: بینندگان شبکه تهران امسال شاهد پخش طنز 90 قسمتی از مدیری خواهند بود این برنامه نمایشی برای سه فصل تدارک دیده شده است. اگر چه احتمال دارد بازیگران و عوامل مجموعه برره مدیری را همراهی کنند ولی قطعا برنامه جدید برره 2 نخواهد بود. منعی برای حضور هنرمندانی مانند آقای عطاران و مدیری که فرزندان تلویزیون هستند؛ وجود ندارد. اگر چه ساخت سریال برای تلویزیون طاقت فرساست و بسیاری از این عزیزان ترجیح می دهند کارهای کوتاه تر تولید کنند.

فاطمی در این نشست در خصوص سریال‌های «پایتخت 4» اعلام کرد: سریال «پایتخت 3» توسط همه بخش‌های نظارتی مورد تقدیر قرار گرفت و مردم مازندران نیز از آن راضی بودند. بنابراین ما فکر می‌کنیم که عقلایی است که از این ظرفیت موجود استفاده کنیم و نویسندگان سریال هم برای مجموعه چهارم آن طرح می‌دهند. بنابراین مخاطبان می‌توانند نوروز 94 شاهد آن باشند.

فاطمی خاطرنشان کرد: جواد شمقدری سریال «انقلاب سوم» را برای سیمافیلم می‌نویسد و کارگردانی می‌کند که اکنون در مرحله نگارش است.

فاطمی در ادامه از تولید 4 مجموعه نمایشی برای رمضان امسال خبرداد و اضافه کرد: سریال مدینه ملودرامی خانوادگی است که به کارگردانی سیروس مقدم کلید خورده و برای پخش از شبکه یک سیما آماده شده است. شبکه سه نیز دو سریال هفت سنگ نوشته علیرضا بذرافشان و شمعدانی کاری مشترک از سروش صحت و چگینی را برای این ایام آماده کرده است که پس از بازبینی نهایی یکی از این دو برای پخش انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین مجموعه جاده قدیم محصول سیما فیلم نیز که سریالی در ژانر طنز می باشد را آماده پخش برای ایام ماه مبارک رمضان داریم.

مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت سیما در ادامه از تولید مجموعه های نافذان دل، سالار، نشانه ها، رخصت و کربلایی کاظم برای ایام محرم خبر داد و اضافه کرد: مجموعه 40 قسمتی معراجی ها نیز با موضوع دفاع مقدس برای پخش از شبکه یک در نظر گرفته شده این مجموعه 40 قسمتی به کارگردانی ده نمکی بعد از کاه مبارک رمضان روی آنتن خواهد رفت.سریال دولت مخفی با موضوع حماسه آفرینی آزادگان 8 سال دفاع مقدس از دیگر مجموعه هایی بود که فاطمی در جمع خبرنگاران از آن یاد کرد وی در مورد این مجموعه تاکید کرد: این سریال ملودرامی در زمینه دفاع مقدس است که کارگردانی آن را راما قویدل براساس فیلمنامه داریوش ربیعی برعهده داشته است.

فاطمی در ادامه با اعلام این خبر که مجموعه 100 قسمتی کیمیا از مهرماه روی آنتن شبکه دو می رود ادامه داد: مینی سریال های 39 هفته و نورالدین پسر موسی( محصول شبکه تهران) و پرواز در ارتفاع صفر( محصول سیما فیلم) نیز در ژانر دفاع مقدس ساخته می شوند.

مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت سیما همچنین با اشاره به ایام الله دهه فجر اضافه کرد: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی مناسبت دیگری است که برای شبکه های سیما اهمیتی خاص دارد به همین سبب سریال های گذر از رنج ها، شکوه یک زندگی، ویندوز قرمز، شب کولی و محراب خاک برای این ایام در نظر گرفته شده است.

فاطمی با تاکید بر مشکلات بودجه در رسانه ملی اضافه کرد: بسیاری از پروژه های ما در اولویت ساخت قرار گرفته اند و حتی بخشی از یودجه تولید آن نیز به تهیه کننده پرداخت شده ولی به دلیل شرایط مالی امکان ادامه تولید وجود ندارد. تلویزیون تلاش دارد با ساخت تولیدات مشارکتی مشکلات مالی خود را به حداقل برساند.

وی همچنین در پایان اضافه کرد: برای تولید مشارکتی تلاش خواهیم کرد تا از ارگان ها و نهادهای مرتبط با موضوع استفاده کنیم به عنوان مثال در ساخت مجموعه های مربوط به سرداران شهید با بنیاد شهید و بنیاد حفظ، نشر آثار دفاع مقدس همکاری خواهیم کرد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها