74 سال پیش در چنین روزی؛

اینجا تهران است، رادیو ایران

قدردانی رادیو از بزرگان نمایشنامه‌نویسی

مرکز هنرهای نمایشی رادیو با برگزاری جشن «چهار فصل حکایت» در هر فصل قصد دارد از یکی از بزرگان نمایشنامه‌نویسی قدردانی کند و بر این اساس بهار امسال از خسرو حکیم رابط قدردانی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۱
قدردانی رادیو از بزرگان نمایشنامه‌نویسی

مهدی دهقان نیری، مدیر مرکز هنرهای نمایش رادیو و رادیو نمایش در این باره به جام‌جم گفت: مرکز هنرهای نمایش رادیو در ارتباط با نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب و توسعه فرهنگ در حوزه هنر نمایشنامه‌نویسی، جشن چهار فصل حکایت را برگزار می‌کند و ما در هر فصل از یکی از استادان نمایشنامه نویسی قدردانی خواهیم کرد.

وی افزود: «من با کدام ابر...»، عنوان اولین جشن چهار فصل حکایت است که اختصاص به نکوداشت استاد خسرو حکیم رابط دارد. اولین جشن از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود. این روزها هفت رادیو تئاتر هر روز در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت نیم ساعت اجرا می‌شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو عنوان کرد: اکنون 9 نمایشنامه از خسرو حکیم رابط انتخاب کردیم که از میان آنها هفت نمایشنامه در قالب رادیو تئاتر در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود که به ترتیب عبارت است از: خرسی که می‌خواست خرس بماند با تنظیم رادیویی ویدا دانشمند، تیم دو نفره، خجالت بکشید آقای ترحم، پیرزن مهربان و مرد میدان، روشنی چش، سهیل و هفت برارون و به بهانه آزادی با تنظیم‌ فرهاد امینی، فیل در پرونده و عطسه با تنظیم داوود نقلانی.

بنا به گفته مدیر مرکز هنرهای نمایش رادیو، این رادیو تئاترها همزمان با اجرا در خانه هنرمندان ایران از رادیوهای نمایش، جوان و صدای آشنا پخش می‌شود. دهقان نیری عنوان کرد: مراسم قدردانی از خسرو حکیم رابط هم روز جمعه دوازدهم اردیبهشت در یکی از سالن‌های خانه هنرمندان با سخنرانی محمد چرمشیر و نصرالله قادری از ساعت 17 تا 19 و 30 دقیقه برگزار می‌شود و بعد از آن رادیو تئاتر سهیل و هفت برارون اجرا خواهد شد.

وی گفت: در طول این هفته هم رادیو نمایش در قالب میان برنامه‌ای با نام «من با کدام ابر...» خاطرات استاد خسرو حکیم رابط را با صدای خودش در زمان‌های مختلف پخش خواهد کرد. همچنین رادیو ایران هم از ششم تا دهم اردیبهشت نمایش «مهمنه بانو» را براساس نوشته حکیم رابط، تنظیم فرهاد امینی، کارگردانی حمید منوچهری و تهیه‌کنندگی محمد مهاجر در پنج قسمت ساعت 22 پخش می‌کند.

نمایش «اتاق شماره 6»، اثری از آنتون چخوف، ترجمه خسرو حکیم رابط، تنظیم علی جولایی، کارگردانی خسرو فرخزادی و تهیه‌کنندگی محمد مهاجر از ششم اردیبهشت ساعت 23 و 30 دقیقه در چهار قسمت از رادیو جوان پخش می‌شود. نمایش «فصل خون» هم از ششم اردیبهشت براساس نوشته حکیم رابط، تنظیم جهانشاه آل‌محمود و تهیه‌کنندگی داوود نقلانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نمایش «دست‌های گرم گرم آن دیوانه» هم یکی دیگر از نوشته‌های حکیم رابط است که با تنظیم ویدا دانشمند، کارگردانی محسن قصبیان و تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی از ششم اردیبهشت همزمان از رادیوهای تهران و البرز پخش خواهد شد.

مهدی دهقان‌نیری با اشاره به برگزاری مراسم قدردانی از دیگر استادان نمایشنامه‌نویسی گفت: دومین جشن چهار فصل حکایت که در فصل تابستان برگزار می‌شود، به تجلیل استادمحمد اختصاص دارد که با نام سپنج و رنج و شکنج برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها