برنامه «عصر بخیر تهران» که از رادیو تهران پخش می‌شود یک عصرانه کامل رادیویی است که لحظات مفرح و شادی را برای سپری کردن باقیمانده روز برای شنونده‌ها به ارمغان می‌آورد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به بی‌تکلف بودن، سادگی و صمیمیت آن اشاره کرد که هر روز به غیر از جمعه‌ها ساعت 16 پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۴۷۱

رویکرد برنامه عصر بخیر تهران، تفریحی و سرگرمی است و اطلاعاتی درباره اصلاح سبک زندگی، تصحیح روابط اجتماعی با چهار مولفه دین، اخلاق، امید و آگاهی به مخاطبان ارائه می‌دهد. در این برنامه چهار گروه برنامه‌ساز فعالیت دارند که تهیه بخش‌های متنوع همچون عصرانه هنری، میزی برای حرف، پستچی، اخبار شنیدنی از دنیای ورزش و دنیا برعکس را به عهده دارند.

برنامه با بخشی به نام «سرآغاز» شروع می‌شود که به عبارتی ویترین برنامه است و در ادامه مخاطبان شنونده قسمتی با عنوان «و اما امروز» هستند که بیانیه رسمی برنامه و موضع گروه برنامه‌ساز درباره موضوع مطرح شده را پخش می‌کند. در بخشی با نام دنیا بر عکس، همه چیز برعکس اتفاق می‌افتد.

این بخش به دلیل وارونه کردن موضوعات از بخش‌های شنیدنی این برنامه است، چون بازیگران با زبان طنز همه چیز را به شکل برعکس بیان می‌کنند به عنوان مثال با وجود آلودگی هوا درباره صاف بودن آسمان و... حرف می‌زنند. «میزی برای حرف» از دیگر بخش‌هایی است که تاکید بر ضرورت ادامه بسترهای ارتباطی در خانه‌های ایرانی دارد.

ورزش همیشه دنیای جذاب و پرحاشیه‌ای دارد. در بخش «تیتر‌های داغ» محمد میر از حاشیه‌های جذاب ورزشی می‌گوید و خبرهای روز را با چاشنی طنز تقدیم مخاطبان رادیوتهران می‌کند.

«پستچی» نیز هر روز نامه‌ای را به یکی از مسئولان می‌رساند، نامه‌ای که گاهی یک خبر و گاهی یک درددل ساده است. پستچی دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کند و زبانش گاهی تند و گاهی تلخ است. این بخش با بهره بردن از خلاقیت برنامه‌سازان شنیدنی شده است. «یک عصرانه هنری» با درنگی در اخبار فرهنگی، رویدادها و اتفاقات این حوزه را به سمع شنوندگان می‌رساند. در مجموع برنامه عصر بخیر تهران تلاش می‌کند عصر شهروندان تهرانی را مفرح کند و فارغ از تمام درگیری‌های روزانه که شنوندگانش با آنها رو به رو هستند، لبخندی را با گفتار طنازانه و موسیقی‌های شاد بر لبان آنها ترسیم کند.

فاطمه عودباشی ‌/ ‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها