ناشران این روزها بشدت مشغول آماده کردن آثار خود برای عرضه در نمایشگاه‌ کتاب تهران هستند

یار مهربان در تدارک پذیرایی از مردم

با نزدیک شدن به روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران با تلاشی بیش از پیش تازه‌ترین عناوین خود را آماده می‌کنند. از این میان انتشارات سروش با 200 عنوان کتاب و انتشارات سوره مهر با 700 عنوان جزو رکوردداران نمایشگاه محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۶۶۳۰۲۰

به گزارش جام‌جم، همزمان با نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران به تکاپو افتاده‌اند و تلاش دارند تازه‌ترین عناوین خود را به این رویداد مهم فرهنگی برسانند.

آثار فاخر در سروش

بر این اساس انتشارات سروش در نمایشگاه امسال بیش از 50 عنوان کتاب چاپ اول و بیش از 150 عنوان کتاب تجدید چاپ شده در سال 92 را در کنار آثار فاخر و ارزشمندش، عرضه خواهد کرد.

به گفته مهدی فضائلی، مدیر انتشارات سروش، این ناشر در سال 92 کتاب‌های «اجتهاد و نوآوری فکری از دیدگاه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)»، مجموعه شش جلدی «غرب‌شناسی»، «برای مدیران»، «مناظره؛ مشروح برنامه مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم»، مجموعه 9 جلدی «شاهنامه فردوسی»، «جنگ و رمان‌هایش» و ده‌ها عنوان کتاب دیگر در حوزه دین، فلسفه، هنر و ادبیات، کودک و نوجوان، داستان، علوم اجتماعی و... منتشر کرد که با استقبال علاقه‌مندان کتاب مواجه شد و برخی از این آثار در مدت کوتاهی به چاپ‌های دوم و سوم رسید.

او از برنامه‌ریزی برای برگزاری دو نشست و یک مراسم رونمایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: علاوه بر عرضه کتب و آثار دیگر سروش، دو نشست و یک مراسم رونمایی نیز در سرای اهل قلم خواهیم داشت که امیدواریم با همراهی ستاد برگزاری نمایشگاه بتوانیم به نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان عرصه فرهنگ پاسخ دهیم.

«آن بیست و سه نفر» در نمایشگاه کتاب

انتشارات سوره مهر نیز یکی از ناشران فعالی است که در سال‌های اخیر کتاب‌هایش مورد استقبال مخاطبان واقع شده است. این ناشر در نمایشگاه کتاب با 700 عنوان کتاب حاضر می‌شود که 130 عنوان از این کتاب‌ها چاپ اولی است. از میان مجموع کتاب‌های سوره مهر، 250 عنوان را کتاب‌های کودک و نوجوان به خود اختصاص داده‌اند.

از میان شاخص‌ترین آثار عرضه شده سوره مهر در نمایشگاه امسال می‌توان به کتاب‌های «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده، رمان انقلابی «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی، مجموعه 30 جلدی «نمایشنامه‌های آسان» به کوشش حسن دولت‌آبادی، «زندان الرشید» خاطرات سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده با تدوین محمدمهدی بهداروند، «طنز در خارستان حکیم» نوشته محمدعلی علومی، مجموعه اشعار طنز منتشر نشده مرحوم سیدحسن حسینی گردآوری اسماعیل امینی با عنوان «جشنواره خنجر» و همچنین سروده‌های خسرو احتشامی با نام «مهتاب در قلمرو شب» اشاره کرد.

سوره مهر در نمایشگاه امسال چاپ 151 کتاب «دا»، چاپ 61 «نورالدین پسر ایران»، چاپ 51 «بابانظر»، چاپ 48 «پایی که جا ماند»، چاپ 45 «لشگر خوبان» چاپ 20 و «در کمین گل سرخ» را عرضه می‌کند.

داستان‌های کوتاه برگزیده دفاع مقدس

انتشارات هزاره ققنوس نیز در نمایشگاه کتاب کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپی زیادی را عرضه می‌کند. رضا حاجی‌آبادی، مدیر این انتشارات به خبرنگار ما گفت: «کتاب پایداری 91» شامل داستانک‌های برگزیده چهارمین جشنواره داستان کوتاه پایداری، «فلش کارت پایداری» شامل داستانک‌ها به صورت فلش‌کارت و چهار مجموعه ترانه از عبدالرضا رضایی‌نیا تازه‌ترین عناوین هزاره ققنوس در نمایشگاه کتاب تهران است.

اقتصاد دفاع

انتشارات ساقی هم با چهار عنوان کتاب مرجع و نفیس در نمایشگاه حضور دارد.

مجموعه شعر «والزیتون» سروده حسین شکربیگی دربردارنده 28 قطعه شعر با مقدمه سیداحمد نادمی که اشعاری درباره فلسطین را دربرمی‌گیرد یکی از این عناوین است. کتاب دیگر، «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» نوشته فرزین ‌پورمحبی است که در دو فصل «محتوا» و «فرم» به صورت تفصیلی مفاهیم و ویژگی‌های این دو عنصر را بررسی می‌کند.

کتاب دیگر انتشارات ساقی، «اقتصاد دفاع در دوران جدید» نوشته حسین دری‌نوگورانی است که در هشت فصل با عناوینی همچون «کلیاتی درباره اقتصاد دفاع»، «پیشینه علم اقتصاد دفاع»، «روند و ترکیب هزینه‌های نظامی در جهان و ایران»، «پی‌آمدهای اقتصادی هزینه‌های نظامی»، «تخصیص بهینه منابع در درون بخش دفاع: برخی تکنیک‌های تخصیص منابع و بودجه‌بندی در درون بخش دفاع»، «بازار نیروی کار نظامی»، «بازار تجهیزات نظامی» و «اقتصاد بسیج ملی» تألیف شده است. چهارمین کتاب تازه این ناشر در نمایشگاه «تعمق در فیلم» نوشته پیتر لمان و ویلیام لور با ترجمه حمیدرضا احمدی‌لاری است.

سری جدید مجموعه «جانبازان»

انتشارات روایت فتح نیز مجموعه چند جلدی «جانبازان» را آغاز کرده است. اولین جلد این مجموعه که اختصاص به حسنعلی نوروزیان دارد، در نمایشگاه عرضه می‌شود.

از مجموعه «مادران شهید» نیز یک جلد منتشر می‌شود که به مادر شهید آقاجانلو اختصاص دارد. از مجموعه «یادگاران» نیز این ناشر جلدی درباره شهید غلامرضا رضایی چاپ می‌کند. این شهید استاد دانشگاه صنعتی شریف بوده که در آلمان به شهادت رسیده و در واقع فیلم «از کرخه تا راین» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، تداعی‌کننده داستان زندگی این شهید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها