هفت سین نوروزی بر سر سفره 7 سلام شبکه قرآن سیما نشست

لحظه تحویل سال که سرآغازی است برای شروع سال جدید نوروزی ریشه در باورها و اعتقادات کهن ایرانیان دارد وپس از اسلام نیز نه تنها از شکوه این مراسم کاسته نشد بلکه اعتقادات مذهبی جلوه ای زیباتر نیز به این لحظه بخشید.
کد خبر: ۶۵۹۶۸۶
هفت سین نوروزی بر سر سفره 7 سلام شبکه قرآن سیما نشست

اهمیت این لحظه باعث شده تا هر ساله رسانه ملی نیز برنامه های ویژه ای را برای زمان تحویل سال در نظر بگیرد اما مسلما با افزایش تعداد شبکه های داخلی و همچنین تلاش شبکه های فارسی زبان ماهواره ای برای جذب مخاطب،رقابت جدی تری در میان شبکه ها ایجاد شده و برنامه ها نیز متنوع تر شده است.

امسال نیز رسانه ملی یکی از پرکارترین سال‌های خود را در زمان تحویل سال سپری کرد به طوری که ترافیک برنامه‌ها انتخاب را برای بینندگان نیز مشکل کرده بود، با این وجود مسئله‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه تعداد از این برنامه‌‌ها معیارهای سبک زندگی اسلامی-ایرانی را مورد توجه قرار داد.

به نقل از روابط عمومی صدا و سیما یکی از بیشترین و مهم‌ ترین تماس مخاطبان رسانه ملی در خصوص ویژه برنامه‌‌های سال تحویل شبکه‌ها، تشکر از جذاب و معنوی بودن ویژه برنامه شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه یک سیما بوده است، این گزارش ما را بر آن داشت تا گذر مختصری برویژه برنامه یکی از این دو شبکه، یعنی شبکه قرآن و معارف سیما داشته باشیم.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه قران و معارف سیما، برنامه 7 سلام بود برنامه‎‌ای که عنوانش از روایتی گرفته شده بود که در آن بیان شده بود روزی خدمت امیرالمؤمنین‌ علی علیه السلام عرض کردند آقاجان ایرانیان عیدی دارند بنام نوروز که در لحظه برج حمل "تحویل سال" هفت سینی دارند که از چند چیز تشکیل یافته نظرتان چیست؟

امام (ع) فرمود:من به شما هفت سینی یاد می دهم که هرکس در آغاز برج حمل (شروع سال) آنها را با گلاب و زعفران بنویسد و خودش وخانواده اش از آن بخورد من ضامنم تا آخر سال با سلامت وباتندرستی زندگی کنند سلامٌ علی آل یاسین، سلامٌ علی ابراهیم، سلامٌ علی موسی و هارون، سلامٌ هی حتی مطلع الفجر، سلامٌ علی نوحٍ فی العالمین، سلامٌ علیکم طبتم فادخلوها خالدین، سلامٌ قولاً من رَّبٍ رَّحیم

این هفت سلام همان هفت آیه قرآنی است که با سین شروع می شود.

در هر حال این نام باعث تحسین بسیاری از افراد شد به طوری که در تماس تلفنی که در ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما با حاج منصور ارضی مداح اهل بیت(س) برقرار شد وی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب این نام گفت:من به شبکه قرآن تبریک می گویم، نامی هم که برای 7 سلام انتخاب شده است بسیار زیباست که همه سلام‌ها نیز به حضرت زهرا(س) خواهد بود.

مجریان برنامه 7 سلام برای پذیرایی از مهمانان خانم بر عهده خانم‌ها راحله امینیان و ندا ملکی و پذیرایی از آقایان نیز بر عهده سید وحید مرتضوی بود.

اشخاصی همچون حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، سردار کوثری، استاد ابوالقاسمی( استاد حفظ و قرائت قران کریم)، ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی، جعفر فردی نفر اول مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف، سید مهدی سید صالحی بازیکن تیم پرسپولیس و حامد زمانی (خواننده انقلابی) مهمانان ویژه برنامه 7 سلام بودند که در استودیوی ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شدند علاوه بر این در طول برنامه با استاد فاطمی نیا، بهروز شعیبی (بازیگر نقش روحانی در فیلم طلا و مس) حجت الاسلام حسینی بوشهری،حاج منصور ارضی و صفار هرندی تماس تلفنی برقرار شد.

هر چند که چهره فردی چون حجت الاسلام پناهیان برای مردم به خصوص در مناسبات مذهبی در رسانه ملی چهره‌ای کاملا شناخته شده و آشناست اما این بار صمیمیت بیشتری از حضور این استاد اخلاق در رسانه ملی به چشم ‌خورد به طوری که وی در فضایی گرم به بیان خاطراتی از روزهای ایام نوروز در جبهه پرداخت و در ضمن در گفتگوی تلفنی که همزمان با حضور وی با بهروز شعیبی(بازیگر نقش روحانی در طلا و مس) صورت گرفت نقدی شیرین از فیلم کرد و گفت: در این فیلم تنها یک بار طلبه به همسرش ابراز احساس کرد در حالی که طلبه‌های جوان ما آتش پاره تر از این حرف‌ها هستند،آن‌ها نسبت به خانواده شان عشق می ورزند و این عشق را با بیان مکرر دوستت دارم ابراز می کنند.

پخش مستند و ویدئوهای متنوع درمیان گفتگو با مهمانان از دیگربخش‌های 7 سلام بود که یکی از این ویدئوها متعلق بود به حضور حاج منصور ارضی و نوحه خوانی وی در جبهه. پس از پخش این ویدئو با حاج منصور ارضی تماس تلفنی برقرار شد و وی خاطره مربوط به آن روز را که متعلق به جزیره مجنون بود بازگو کرد.

حضور حامد زمانی (قاری قرآن و خواننده محبوب و انقلابی)، تلاوت قرآن توسط وی و همچنین اجرای قطعه حضرت مهتاب که در وصف حضرت زهرا(س) اجرا کرد بخش دیگری از برنامه 7 سلام بود که توانست دل‌ها را در آن لحظات نزدیک به تحویل سال به سوی مدینه و دخت نبی اکرم(ص) روانه کند. این بخش از برنامه بازتاب‌های زیادی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، حامد زمانی نیز ساعتی پس از حضورش در استودیوی شبکه قرآن و معارف سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در شب سرگردانی سیما و برنامه هایی که بوی همه چی می داد جز آنچه می بایست بود! شبی که تلویزیون لوتارماتئوس را در کنار پیمان معادی و بهرام رادان را سر میز غذا نشان می‌داد خدا را شکر می کنم که در پناه قرآن بودم!... من که فرق امروز را با بقیه روزا نفهمیدم....شما چطور؟

(نسیم اسدپور-روابط عمومی شبکه قرآن)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها