رییس کمیسیون تجارت اتاق تهران گفت: با تعیین سطح درآمدی افراد از سوی دولت، آنهایی که از سقف درآمدی بیشتری برخوردارند یارانه نقدی ماهانه دریافت نمی‌کنند.
کد خبر: ۶۵۰۲۱۰
۵۰۰ هزار مرده هر ماه یارانه می‌گیرند!

محسن بهرامی ارض اقدس با اعلام این که 500 هزار فرد متوفی در کشور یارانه دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بر اساس آمار رسمی بالغ بر 77 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند. این در حالی است که بیش از جمعیت سرشماری شده در کشور یارانه نقدی واریز می‌شود.
وی با اشاره به این‌که با اظهارنامه‌هایی که قرار است تا پایان اسفند ماه توزیع شود افرادی که با شناسنامه‌های تکراری یا شناسنامه‌های دیگر یارانه دریافت می‌کنند شناسایی می‌شوند خاطرنشان کرد: درصورت هر گونه سوء استفاده براساس تصمیم مجلس پر کردن اظهارنامه دروغ تا سه برابر جریمه دارد.

محسن بهرامی ارض اقدس با اشاره به این‌که با اظهارنامه‌هایی که قرار است تا پایان اسفند ماه توزیع شود افرادی که با شناسنامه‌های تکراری یا شناسنامه‌های دیگر یارانه دریافت می‌کنند شناسایی می‌شوند خاطرنشان کرد: درصورت هر گونه سوء استفاده براساس تصمیم مجلس پر کردن اظهارنامه دروغ تا سه برابر جریمه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کمپین "نه به یارانه" در چه مرحله‌ای است و چه تعداد از افراد از دریافت یارانه انصراف داده‌اند خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از آن در دست نیست اما بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی گروه های مختلف نظیر هنرمندان، طرفداران محیط زیست، اتاق بازرگانی و جمعیت‌های مختلف بیانگر این موضوع است که آمار انصراف دهندگان از یارانه در حال افزایش است.

وی با تاکید بر این‌که پیش‌بینی می‌شود با اعلام سطح درآمدی که دولت مشخص می‌کند تعداد یارانه بگیرها مشخص می‌شود بیان کرد: با اعلام سقف درآمدی، کسانی که بیش از این سقف درآمد کسب می‌کنند یارانه دریافت نمی کنند.

به گفته بهرامی با تعیین سطح درآمدی افراد از سوی دولت، آنهایی که از سقف درآمدی بیشتری برخوردارند یارانه نقدی ماهانه دریافت نخواهند کرد.

وی افزود: کاهش تعداد یارانه بگیرها باعث می‌شود که توان دولت افزایش یافته و کشور در مسیر آبادانی، حرکت و سیاست‌های جبرانی تقویت شود. همچنین مسائلی نظیر بیمه همگانی، بهداشت، آموزش و حمل و نقل نیز توسعه می یابد و این موضوع منوط به این است که افراد در فرم های خود اظهاری از دریافت یارانه انصراف دهند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که در این راستا چه سطح درآمدی در دولت در نظر گرفته شده است گفت: سطح درآمدی در شهرهای مختلف و در شهرها نسبت به روستاها متفاوت است و هنوز دولت درباره رقم دقیق آن تصمیم نگرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا میزان ثروت و سرمایه نیز ملاک پرداخت یا عدم پرداخت یارانه نقدی می‌شود خاطرنشان کرد: نگاه ثروتمند و پولدار نگاهی است که در دولت قبل القا شده است و اگر کسی از دریافت یارانه انصراف دهد ثروتمند و سرمایه‌دار تلقی نمی‌شود.

بهرامی با اشاره به این‌که حتی در صورت انصراف، مردم نباید واهمه‌ای از رسیدگی به مسائل، اموال و دارایی های خود داشته باشند بیان کرد:‌ این اتفاقات به هیچ عنوان رخ نداده و کسانی که یارانه نمی‌گیرند پولدار تلقی نمی‌شوند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که دولت بنا ندارد در زندگی خصوصی مردم تفحص کند، خاطرنشان کرد: تنها در این شرایط و کاهش تعداد یارانه بگیرهایی که نیازی به این مبالغ ندارند می‌توان یارانه درمان، سلامت و امثال آن را افزایش داد.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر افراد از دریافت یارانه نقدی خود انصراف دهند از سایر یارانه‌هایی که دولت عرضه می‌کند نیز محروم می‌شوند یا خیر گفت: وقتی میزان پرداخت یارانه نقدی محدود شود هزینه‌های درمان کاهش، بهداشت عمومی افزایش و با توسعه حمل ونقل عمومی هزینه‌های اضافی از دوش خانوارها برداشته می شود./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
برو خدا رو شكر كن برای تما مرده ها یارانه نگرفتند ، قوه قضایی اگر سالم باشد چنین اتفقاتی رخ نمیدهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
500 هزار مرده یارانه بگیر ناشی از دقت سیستم آمار گیری كشور است تا كنون دولت متوسل به هزار ترفند شده، شناسنامه عوض كرده كارت ملی عوض كرده ووو اما یك آما كیلوئی كه چه عرض كنم آمار تناژی استرخراج كرده وقتی مسئولی می گوید «بیسواد» بیسوادی شاخ و دم ندارد. خیلی ها میروند دانشگاه و فوق تخصصی اما بی سواد خارح می شوند این خط مشی سیستم ما است
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
چقدر دروغ به خورد مردم میدید خودتون وعوامل خودتون دارید این پولهارا میگیرید چندماه پیش پدرم به رحمت خدا رفت نه تنها همان ماه یارانه اش راقطع كردن بلكه یارانه یك ماه مادرم راهم نپرداختند مدارك هم موجود است دروغ كافیه
سعدی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
بنام خدا
با اینهمه پیشرفت تكنولوزی چرا دولت نمیتواند یا نمیخواهد بانك اطلاعات افراد را بر اساس شماره ملی در اختیار داشته باشد كه با اینگونه مسائل روبرو نباشیم واقعا جای تاسف دارد
عدالت اجتماعی با داشتن اطلاعات فردی و اقتصادی و برنامه ریزی بر اساس ان ممكن است .
غم وشادمانی نماند ولیك جزای عمل ماند و نام نیك سعدی شیرازی
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
جام جم سرا شما چرا به خودتون گرفتید! از كجامعلوم گفته های آقای جهانگیری صحت داشته باشی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
اگه راسته خوب چرا پی گیری نمی كنند
ف.ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
۰
۰
پسر من با هزینه من در خارج از كشور تحصیل میكنه بهش یارانه ندادند.در حالیكه تمام مخارجشو من بازنشسته تامین میكنم .
فربد
United States
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
۰
۰
چه مملكت گل و بلبلبی 500 هزار مرده دارند یارانه می گیرند هر نفر 45500تومان*500000 نفر=یعنی 22میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان در ماه یعنی طی یك سال 273 میلیارد تومان رو به كسانی می دن كه وجود خارجی ندارند غیر از اینكه خیلی ها هستند كه هر خانواده دو بار دارن یارانه می گیرن مثلا زن همسایه ما قبلا با شوهرش یك یارانه می گرفت 5 نفره بعد اومد طلاق گرفت با سرپرستی 3 بچه اش یارانش جدا شد.بعد سه چهار ماه دوباره برگشت سر خونه زندگیش و با شوهرش دوباره ازدواج كرد ولی یك یارانه شوهرش برای 5 نفر می گیره یك یارانه هم خانم برای 4 نفر حالا حساب كنید 4نفر *45500 تومان=182000 تومان در ماه*12 ماه سال=2184000 تومان داره در سال یارانه اضافه می گیره ........... ببینید اگه مثلاین خانواده 500 هزارنفر دیگه هم باشه و دولت بی خبر چه رقمی در میاد ..................................................
ماه منظر رئیسی
-
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
من اشخاصی را در جیرفت میشناسم كه یارانه فوت شدگان خود را دریافت میكنن

نیازمندی ها