استقلال در حساس‌ترین مقطع، سنگین‌ترین شکست این فصل خود را متحمل شد تا با از دست دادن صدرنشینی، سایر مدعیان را به کسب عنوان قهرمانی امیدوار کند.
کد خبر: ۶۴۸۰۴۵

شاگردان امیر قلعه‌نویی درحالی با انگیزه پیروزی بر ملوان وارد ورزشگاه تختی انزلی شدند که بارش شدید باران تا حدودی معادلات این تیم را به‌هم ریخته بود. همین موضوع دشواری‌های این بازی را برای آبی‌ها دوچندان کرد. در دقیقه 10 لغزندگی زمین و سر خوردن مهدی رحمتی اولین گل را تقدیم انزلی‌چی‌ها کرد. این گل را سیامک کوروشی به ثمر رساند. چهار دقیقه بعد نتیجه در عین ناباوری دو بر صفر شد. این بار ضربه سر احمد آهی تبدیل به گل شد. در حالی که این نیمه می‌توانست گل‌های بیشتری هم داشته باشد دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند، اما 15 دقیقه نخست نیمه دوم هم پرهیاهو آغاز شد. برای ملوان شاهین ثاقبی و مهدی دغاغله در دقایق 48 و 53 گل‌های سوم و چهارم را زدند و استقلال نیز در دقیقه 52 توسط محمد قاضی دروازه ملوان را گشود. استقلالی‌ها در آخرین ثانیه‌های بازی توسط حنیف عمران‌زاده یکی دیگر از گل‌های خورده را جبران کردند، اما در نهایت با شکست 4 بر 2 زمین را ترک کردند تا با همان 50 امتیاز در رده دوم باقی بمانند. ملوان هم با این پیروزی با ارزش 41 امتیازی شد و جای تراکتورسازی را در رده ششم گرفت.

در پایان این بازی پرگل سرمربی ملوان به تمجید از شاگردانش پرداخت و گفت: به شام بعدی با سرمربی سپاهان فکر می‌کند! دراگان اسکوچیچ که در نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود: پس از سختی‌هایی که در این فصل متحمل شدیم شایسته این پیروزی بودیم. بازیکنان ما جنگنده بـازی کردند و با تلاش مضاعفی که داشتند بازی را بردند. واقعا از بازیکنانم راضی هستم. البته شاید اشتباهاتی داشتیم اما کار فوق‌العاده‌ای در این بازی انجام دادند. در این چند وقت گفته بودم برای خودمان این بازی را به میدان می‌رویم و امروز نشان دادیم که در بازی‌ها فقط برنده شدن برایمان مهم است. شاید این پیروزی در جایگاه ما در جدول چندان تاثیری نداشته باشد، اما من از جنگندگی شاگردانم بسیار راضی هستم.

امیر قلعه‌نویی هم که از نتیجه به دست آمده بشدت ناراحت بود، گفت: به ملوانی‌ها تبریک می‌گویم به نظرم آنها لیاقت این برد را داشتند.

ما قدر موقعیت‌هایمان را ندانستیم. آنها بهتر از ما دویدند و حق‌شان برد بود. در مجموع ملوانی‌ها لیاقت برد داشتند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند، تیمش از قهرمانی فاصله گرفته است یا خیر عنوان کرد: ما هنوز یک امتیاز اختلاف داریم. پنج امتیاز که عقب نیستیم.

قلعه نویی در پاسخ به پرسشی درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و این که آیا تیمش مشکلات بازی امروز را در آسیا هم خواهد داشت، اظهار کرد: تیم ما مشکلی ندارد. یک بازی اتفاق افتاده که ملوان بهتر از ما بوده و برده است. در آسیا شرایط زمینی اینچنینی وجود ندارد. ما بعد از این که گل دوم را خوردیم بازی خوبی ارائه کردیم. در بازی‌های آسیایی مبعلی، تیموریان و حیدری حضور دارند که می‌توانند به ما کمک کنند. ان‌شاءالله در‌ آسیا این طور بازی نمی‌کند.

سرمربی آبی‌ها در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره شام خوردنش با اسکوچیچ سوال کرد و بر این اعتقاد پافشاری می‌کرد که این کار غلط است، گفت:‌ شام خوردن چه اشکالی دارد؟ ایشان در هتل بود که ما این کار را کردیم حالا اگر می‌بردیم چه می‌شد؟ اگر می‌بردیم هزار حرف برایمان درمی‌آوردند. این سنت ایرانی‌هاست که مهمان‌نواز باشند. ربطی ندارد که در طول فصل بود یا نبود. چرا فکر می‌کنید کار ما درست نبوده است. اگر دو مربی همدیگر را ببینند باید یکی از آن طرف برود، یکی از این طرف. متاسفانه آدم‌های کثیف در فوتبال ایران هستند. متاسفانه این تعداد افراد کثیف زیاد هستند که این سوالات را مطرح می‌کنند.

پرسپولیس - صبا؛ فرصتی برای بازگشت به کورس

در حالی که هنوز یک ماه به پایان سال 92 باقی مانده، فردا آخرین دیدار لیگ سیزدهم در سال جاری برگزار می‌شود تا پرونده این بازی‌ها برای 35 روز بسته شود. پرسپولیس در آخرین بازی هفته بیست و هفتم میزبان صبای قم است؛ دیداری که پیروزی در آن می‌تواند قرمزها را از حاشیه خارج و دوباره به کورس قهرمانی بازگرداند.

پس از تساوی نفت و فولاد و شکست استقلال در انزلی، سه امتیاز این بازی خانگی بیش از هر زمان دیگر برای پرسپولیسی‌ها ارزش پیدا کرده است. شاگردان دایی حالا این فرصت را دارند که با پیروزی بر صبا و 48 امتیازی شدن، فاصله خود را با استقلال به عدد دو و با فولاد صدرنشین، به عدد سه کاهش دهند و این یعنی امیدوار ماندن به کسب عنوان قهرمانی در سه هفته پایانی.

سوای بازگشت به کورس قهرمانی، بردن صبا، شانس‌های پرسپولیس را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم افزایش می‌دهد؛ چراکه تیم‌های استقلال، فولاد، نفت، تراکتورسازی و سپاهان در سه هفته پایانی شش بازی مستقیم با هم دارند و ناگزیر امتیازهای زیادی را از یکدیگر می‌گیرند.

در کنار این حساب و کتاب‌های روی کاغذ، مشکلات درونی قرمزها را نباید نادیده گرفت. هرچند بازیکنان این تیم گفته‌اند به خاطر دل هواداران دیگر قصد اعتصاب ندارند، اما مشکلات مالی این تیم همچنان پابرجاست. به این مشکلات باید دعوای مدیریتی باشگاه پرسپولیس را هم اضافه کرد؛ دعوایی که فقط گوشه‌ای از آن را علی پروین و علی دایی در نشست با مسئولان وزارت ورزش و جوانان به نمایش گذاشتند. در این وضع هواداران پرسپولیس باید امیدوار باشند که این مسائل در عملکرد این تیم تاثیر منفی نگذاشته و شاگردان علی دایی بتوانند در آخرین دیدار این هفته لیگ پیروز شوند.

در آن‌سو صمد مرفاوی هم برای این‌که به وضع تیم خود سروسامان داده و در سه هفته حساس پایانی لیگ، با آرامش بیشتری روی نیمکت این تیم قمی بنشیند، نباید دست خالی تهران را ترک کند، در غیر این‌صورت روزهای تلخ‌تری پیش‌روی این تیم خواهد بود.

در این بازی که سیدجلال حسینی به دلیل محرومیت غایب است، خط دفاعی پرسپولیس روز سختی را برابر غلامرضا عنایتی، از صدرنشینان فعلی جدول گلزنان لیگ برتر دارد. باید دید این مهاجم باتجربه روز خوبی خواهد داشت یا خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس. صبا هم‌اکنون 28 امتیازی است و فقط چهار امتیاز با تیم‌های در خطر سقوط، فاصله دارد.

اما قبل از بازی پرسپولیس و صبا، دو بازی هم امروز برگزار می‌شود که با توجه به موقعیت تیم‌ها و شرایط جدول از حساسیت بالایی برخوردار است.

سپاهان برای ماندن در کورس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی مجبور است مس را شکست دهد، اما این بازی در کرمان برگزار می‌شود و تیم میزبان هم برای فرار از سقوط به هر سه امتیاز آن نیاز دارد. همین امر احتمال ارائه یک بازی هجومی از سوی دو تیم را زیاد می‌کند.

مسی‌ها پس از ناکامی در رقابت‌های جام حذفی تنها امیدشان بقا در لیگ برتر است و کرانچار هم برای این‌که به دو امتیازی فولاد برسد، مجبور است پیروز میدان باشد.

تاریخچه دیدارهای دو تیم یک نکته جالب هم دارد و آن هم این‌که مسی‌ها سه سال پیاپی است سپاهان را در کرمان شکست می‌دهند.امروز تراکتورسازی هم در تبریز میزبان راه‌آهنی است که برای بقا در لیگ برتر سخت به دنبال جمع کردن امتیازهای باقی‌مانده است.

برنامه بازی‌های باقی‌مانده

پنجشنبه، اول اسفند

مس کرمان - سپاهان اصفهان، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن سورینت، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

جمعه، دوم اسفند

پرسپولیس - صبای قم، ساعت 16 در ورزشگاه آزادی تهران

نتایج هفته بیست و هفتم

استقلال صنعتی خوزستان یک - داماش گیلان یک‌/‌ گل: موسی کولیبالی (85) برای استقلال صنعتی - امین متوسل‌زاده (70) برای داماش

سایپا البرز یک - گسترش فولاد تبریز یک‌/‌ گل: کاوه رضایی (71) برای سایپا - ایمان موسوی (53) برای گسترش فولاد

ذوب‌آهن اصفهان صفر - فجرسپاسی شیراز یک‌/‌ گل: آرمان رمضانی (15)

نفت تهران یک - فولاد خوزستان یک‌/‌ گل‌: رضا نوروزی (24) برای نفت تهران و آرش افشین (13) برای فولاد

ملوان 4 – استقلال 2/‌ گل: سیامک کوروشی (10)، احمد آهی (14)، شاهین ثاقبی (48)، مهدی دغاغله (53) برای ملوان و محمدقاضی (52) و حنیف عمران زاده(92) برای استقلال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها