مشکل اساسی در تولید چای کیسه‌ای، تقلبات و استفاده از افزودنی‌ها برای ایجاد طعم یا رنگ و هم‌چنین استفاده از ضایعات چای با ناخالصی زیاد و فاقد کیفیتی است که تولید آن در کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز بسیار زیاد است. با وجود این، با دانستن و آزمایش راهکاری ساده می‌توان چای کیسه‌ای سالم را از نوع تقلبی و کم کیفیت تشخیص دهید.
کد خبر: ۶۴۶۹۵۲

جام جم سرا: مدیریت نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی خراسان‌ رضوی گفت: برای اینکه بتوانیم از سلامت چای کیسه‌ای اطمینان حاصل کنیم، بهتر است آن را داخل یک لیوان آب سرد بگذاریم. اگر پس از چند ثانیه رنگ آن در آب سرد مشخص شد، رنگ مصنوعی دارد.
دکتر «علی‌اصغر اسماعیل‌زاده» اظهار کرد: چای کیسه‌ای ناسالم، رنگ‌های شیمیایی و طعم‌های مصنوعی افزودنی دارد که در دراز مدت می‌تواند بستری را برای بروز انواع بیماری‌ها در مصرف‌کنندگان ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در تولید چای کیسه‌ای، تقلبات و استفاده از افزودنی‌ها برای ایجاد طعم یا رنگ هم‌چنین استفاده از ضایعات چای با ناخالصی زیاد و فاقد کیفیت است که تولید آن در کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز بسیار زیاد است. رعایت بهداشت در فرآوری و بسته‌بندی چای کیسه‌ای هم‌چنین کیفیت فیلتر کیسه و نخ دوخت مورد استفاده در تهیه این محصول عامل موثری در سلامت آن است.
اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: سرعت رنگ دادن چای کیسه‌ای سبب شده افرادی زیادی از آن استفاده کنند اما شهروندان تنها با وجود پروانه ساخت روی بسته چای کیسه‌ای می‌توانند از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.|ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها