«یوز»، «سارا و سامان»، «کلاس اولی‌ها»،‌ «رقص قاصدک‌ها»، «اولیای خدا»، «دشت تمشک» و «این چیه؟» عنوان هفت انیمیشنی است که مرکز پویانمایی صبا قصد دارد از آنها رونمایی کند.
کد خبر: ۶۴۱۲۲۰

به گزارش ایسنا، انیمیشن سه‌گانه «یوز» با تکنیک دوبعدی به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد و نویسندگی علی مینایی ساخته شده است.

موسیقی «یوز» را مهرداد جنابی براساس سازها و نواهای خراسان و ترکیب آن با موسیقی امروزی ساخته و برای تاکید بر ایرانی بودن کار و معرفی منطقه، از لهجه خراسانی برای یکی از محیط‌بان‌ها استفاده شده است.

مجموعه 13 قسمتی «سارا و سامان» به کارگردانی ناهید صمدی تولید شده و با زبان طنز ترس‌هایی را که در سنین خردسالی و کودکی برای بچه‌ها رخ می‌دهد به‌تصویر می‌کشد.

کارگردان این مجموعه انیمیشن در حال تدارک ساخت سری دوم «سارا و سامان» است. به گفته صمدی، در سری اول این انیمیشن به مشکلات و دغدغه کودکان در درون خانه پرداخته می‌شود، اما در سری دوم این انیمیشن، ماجراها فراتر از خانه و خانواده رفته و به مشکلات بچه‌ها در محیطی فراتر از آن پرداخته می‌شود.

انیمیشن «کلاس اولی‌ها» نیز به کارگردانی محمدرضا امانی در قالب طنز ساخته شده است. این انیمیشن ماجرای 12 دانش‌آموز را در کنار معلم خود به تصویر می‌کشد.

فیلم «رقص قاصدک‌ها» یکی دیگر از انیمیشن‌هایی است که رونمایی می‌شود. این فیلم درباره‌ روزهای آخر عمر شهید احمد کشوری و آخرین عملیات اوست. در این فیلم سعی شده علاوه بر شجاعت و دلاوری شهید کشوری در عرصه نظامی، به جنبه‌های دیگر شخصیت او نگاهی ویژه شود.

کارگردانی انیمیشن سینمایی «رقص قاصدک‌ها» را وحید شاکری و نویسندگی آن را آرزو لشکری برعهده دارند و موسیقی این انیمیشن را امین هنرمند ساخته است.

مجموعه نماآهنگ‌های انیمیشنی «اولیای خدا» با موضوع مناسبت‌های مذهبی را احمد عربانی کارگردانی کرده و در 13 قسمت چهار دقیقه‌ای تولید شده است. هرقسمت «اولیای خدا» شعر مخصوص به خودش را دارد که از سوی افشین اعلایی سروده شده است. پیروز ارجمند که در اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم برای ساخت موسیقی انیمیشن «آقای مهربان» سرو زرین را دریافت کرد، موسیقی این مجموعه را نیز ساخته است.

دیگر انیمیشنی که مرکز پویانمایی صبا آن را رونمایی خواهد کرد، مجموعه «دشت تمشک» به کارگردانی و نویسندگی زحل رضوی است که در 26 قسمت تهیه شده است. ایده اولیه‌ دشت تمشک از یک کتاب خارجی با عنوان «آنچه در مورد حشرات باید بدانیم» گرفته شده است. زحل رضوی همراه لیلی خاتمی این کتاب را ترجمه کرده و فیلمنامه‌ آن را نوشته است.

داستان مجموعه انیمیشن «این چیه؟» که از سوی بهروز یغماییان کارگردانی شده،  درباره هفت موجود عجیب و غریب در یک سیاره ناشناخته است. «این چیه؟» با تکنیک دوبعدی در 117 قسمت  تولید می‌شود و تاکنون 40 قسمت آن تولید شده است.

نویسندگان انیمیشن« این چیه؟» مهکامه یغماییان، نوشین شمس و‌ آرمین انطیقه چیان هستند. کیوان کیارس نیز موسیقی آن را ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها