هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

غش کردن سرخ و زرد به سوی قهرمانی!

هشت دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر روز جمعه برگزار می‌شود و پرسپولیس میزبان سپاهان است و استقلال صدرنشین در کرمان به مصاف مس قعرنشین می‌رود.
کد خبر: ۶۴۰۴۸۴
غش کردن سرخ و زرد به سوی قهرمانی!

سایت جام جم ورزشی - هشت دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال روز جمعه برگزار می‌شود. در این روز استقلال صدرنشین با  فولاد، نفت و سپاهان رقابت تنگاتنگی در صدر جدول دارد. آبی‌پوشان تلاش می‌کنند در صدر بمانند و این سه تیم هم تلاش می‌کنند استقلال را به زیر بکشند. نگاهی به این هشت دیدار می‌اندازیم:

راه آهن - صبای قم؛ تلاش برای بقا

نتیجه دیدار رفت: صبای قم 2  راه آهن یک

اگرچه صبای قم در رده دهم قرار دارد اما هنوز خیالش بابت بقا صد درصد راحت نشده است. بنابراین در این مسابقه هم با تمام توان بازی می‌کند. صبا هفته گذشته برد خوبی مقابل داماش به دست آورده و راه آهن هم خارج از خانه مقابل فجر پیروز شده با این حال هنوز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و می‌خواهد از انتهای جدول جدا شود. هرچند شرایط مالی باشگاه راه آهن خیلی مساعد به نظر نمی‌رسد اما قطعا بازیکنان راه آهن همه مشکلات را بیرون از زمین می‌گذارند. ابراهیم‌زاده اگر بتواند سه امتیاز این مسابقه را بگیرد شانس صعود تا رده دوازدهم را دارد. هر دو تیم به نوعی برای بقا تلاش می‌کنند.

ذوب آهن - گسترش فولاد؛  اصفهانی‌ها به دنبال برد

نتیجه دیدار رفت: گسترش 2  ذوب آهن صفر

ذوب آهن مقابل استقلال فوتبال مطلوبی ارائه کرد و چند موقعیت خوب گلزنی روی دروازه صدرنشین لیگ به وجود آورد اما در نهایت فقط یک امتیاز با خود به اصفهان برد تا همچنان در رده سیزدهم جدول و منطقه خطر قرار داشته باشد. بازیکنان ذوب آهن اگر می‌خواهند در لیگ برتر ماندگار شوند باید به جز بازی خوب و دوندگی راه گلزنی را هم بلد باشند. گسترش هم هفته گذشته مقابل پرسپولیس بازی کرد و توانست سه امتیاز از سرخپوشان بگیرد. گسترش در رده نهم است و دوست ندارد رده تک رقمی‌اش را از دست بدهد اما ذوبی‌ها انگیزه بیشتری برای بازی دارند، آنها نمی‌خواهند با لیگ برتر وداع کنند.

تراکتورسازی - داماش گیلان؛ تیم بحران‌زده در تبریز

نتیجه دیدار رفت: داماش یک - تراکتورسازی صفر

تراکتورسازی تقریبا شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد اما آنها برای اعاده حیثیت می‌جنگند هرچند هنوز جانشین مجید جلالی تعیین نشده و این تیم بی‌سرمربی است اما مدیران باشگاه قول بازگشت تونی اولیویرا را به هواداران داده‌اند و باید دید هواداران تراکتورسازی چه استقبالی از تیم محبوب‌شان انجام می‌دهند. داماش هم که شش شکست متوالی داشته افشین ناظمی را برکنار کرده است و علی نظرمحمدی جانشینش شده و این مربی جوان در اولین آزمون سرمربیگری‌اش کار سختی پیش رو دارد. او باید  تیم بحران‌زده داماش را در تبریز نجات بدهد و حداقل نوار باخت‌های متوالی آبی‌پوشان رشتی را قطع کند آن هم مقابل قرمزپوشان تبریزی که در خانه بازی می‌کنند.

ملوان - نفت تهران؛ صدرنشینی کم‌تماشاگرترین تیم؟

نتیجه دیدار رفت: نفت صفر - ملوان صفر

نفت تهران که در رده سوم جدول لیگ قرار دارد در این هفته به شرط توقف استقلال و فولاد خوزستان شانس صدرنشینی دارد اما این مسئله خیلی مورد توجه اهالی فوتبال نیست چون به جرات می‌توان نفت را کم‌تماشاگر ترین تیم لیگ دانست. شاگردان گل‌محمدی به شرط پیروزی در انزلی صدرنشین می‌شوند البته شاگردان اسکوچیچ حریف از پیش بازنده‌ای نیستند و ملوان هم می‌خواهد از رده هفتم بالاتر برود. باید دید که در نبرد دو مربی جوان و جسور کدام یک پیروز می‌شود. اسکوچیچ جاه طلب یا یحیی گل‌محمدی محجوب؟

سایپا - فولاد؛ قرمزپوشان اهوازی به صدر می‌روند؟

نتیجه دیدار رفت: فولاد 4 - سایپا یک

فولاد تنها به خاطر یک تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم است و می‌خواهد صدر را از آبی‌پوشان پایتخت پس بگیرد. بنابراین اگر در این مسابقه بتواند مثل دیدار رفت سایپا را با گل‌های زیاد شکست بدهد شانس صدرنشینی دارد. البته اگر استقلال مقابل مس نتواند پیروز شود و فولاد با هر نتیجه‌ای به پیروزی برسد می‌تواند صدرنشین شود. به هر حال رقابت قرمزپوشان اهوازی و آبی‌پوشان تهرانی در این هفته به اوج خود رسیده است. روی کاغذ شانس فولاد برای پیروزی زیاد است اما شاگردان فیرات نمی‌خواهند سومین باخت متوالی‌شان را متحمل شوند. بنابراین شاید سایپا شگفتی خلق کند و یک مربی اجنبی! استقلال را در صدر نگه دارد. فولاد در این بازی اسماعیل شریفات را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

 

استقلال خوزستان - فجرسپاسی؛ عملیات انتحاری سرهنگ

نتیجه دیدار رفت: فجرسپاسی 2  استقلال خوزستان یک

آبی‌پوشان اهوازی هفته گذشته از سپاهان شکست خوردند و این هفته می‌خواهند آن باخت را جبران کنند. فجرسپاسی هم بعید است توان ایستادگی مقابل استقلال خوزستان را داشته باشد مگر اینکه یاوری تیمش را در این چند روز متحول کرده باشد. فجر اگر در این بازی هم شکست بخورد امیدهایش برای بقا کمر‌نگ‌تر می‌شود. بنابراین فجرسپاسی انتحاری بازی می‌کند اما استقلال خوزستان منطقی بازی خواهد کرد، شاید شاگردان سرهنگ یاوری در این عملیات انتحاری موفق شوند تا به بقا در لیگ امیدوار بمانند.

مس کرمان - استقلال؛ حفظ صدر در کویر با تیمی نصفه

نتیجه دیدار رفت: استقلال یک - مس کرمان یک

استقلال برای حفظ صدرنشینی باید با آخرین تیم جدول لیگ بازی کند. تیمی که بعد از داماش گیلان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. البته مهاجمان استقلال هم نشان داده‌اند که در این فصل خیلی راه باز کردن دروازه‌ حریفان را بلد نیستند. پرویز مظلومی هم دیگر در مس نیست و لوکا بوناچیچ جانشین او شده تا جذابیت‌های این بازی کمتر شود. بوناچیچ اگر بتواند از استقلال امتیاز بگیرد لطف بزرگی در حق فولاد خوزستان کرده است و اگر بتواند استقلال را شکست بدهد نفت و سپاهان هم شاد می‌شوند و رقابت برای قهرمانی در صدر جدول داغ‌تر خواهد شد. استقلال در این مسابقه باز هم چند بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد. مهرداد اولادی و آندرانیک تیموریان با حکم کمیته انضباطی محرومند و خسرو حیدری مصدوم شده است. بنابراین شاید فهرست 18 نفره استقلال در این بازی هم تکمیل نباشد. جالب است که این دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی هم روز 15 بهمن‌ماه باید یک‌بار دیگر باهم دیدار کنند. امیر قلعه‌نویی سابقه مربیگری در مس کرمان را دارد و مردم این شهر او را دوست دارند و قلعه‌نویی در این شهر احساس غربت نخواهد کرد اما باید دید قلعه‌نویی می‌تواند با یک تیم نصفه و نیمه در کویر صدر را حفظ کند یا نه. مس کرمان هم اگر در این بازی بازنده شود شانس اول سقوط خواهد شد. بنابراین شاگردان بوناچیچ هم انتحاری بازی می‌کنند.

پرسپولیس - سپاهان؛ غش کردن به سمت قهرمانی!

نتیجه دیدار رفت: سپاهان 2- پرسپولیس صفر

پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی تنها امیدش برای کسب جام قهرمانی در لیگ برتر است که در این رقابت‌ها هم شانس بسیار بسیار کمی برای قهرمان شدن دارد. با این حال در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و اگر شاگردان دایی می‌خواهند حداقل هواداران خود را به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار نگه‌ دارند باید از سد سپاهان عبور کنند. سپاهانی که این روزها خیلی خوب نتیجه می‌گیرد و حتی در قواره یک مدعی ظاهر شده است. این مسابقه تداعی‌کننده فینال جام حذفی فصل قبل است و البته با این تفاوت که شاید این بازی برنده نداشته باشد هرچند سه امتیازش برای هر دو تیم بسیار حساس است.

سپاهان در اوج آمادگی است اما در این سوی میدان پرسپولیس تغییر و تحول مدیریتی داشته و از نظر فنی هم چند بازیکن اصلی خود را در این دیدار ندارد. محمد نوری و پیام صادقیان محرومند، مهرداد کفشگری مصدوم هم بعید است به این بازی برسد. امید عالیشاه و مهرداد پولادی هم مصدوم هستند بنابراین علی دایی هم  باید با تیمی نصفه و نیمه مقابل سپاهان صف‌آرایی کند ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس هم از حل نشدن مشکلات مالی‌شان ناراحتند.

روی کاغذ همه چیز به سود سپاهان است ولی شاید پرسپولیس بتواند با حمایت هوادارانش حریف قدرتمندش را شکست بدهد. خیلی از جنجال‌های این فصل فوتبال بعد از بازی رفت دو تیم آغاز شد زمانی که دایی از غش کردن داور به سود حریف سخن گفت و این بار محسن قهرمانی هم نیست و این داور هم محروم شده است ولی پرسپولیس دیگر آن تیم شاداب و پرنشاط نیم فصل اول نیست یا حداقل در این چند هفته اینگونه نشان داده است. سپاهان هم در این هفته شانس اندکی برای صدرنشینی دارد. به هر حال هر دو تیم می‌خواهند این مرتبه به سمت قهرمانی و صدر جدول غش کنند! برنده این بازی به قهرمانی امیدوار می‌شوند.

اگر زردپوشان اصفهانی بتوانند پرسپولیس را شکست بدهند و سه تیم اول جدول بازنده شوند آنها حتی می‌توانند در پایان هفته بیست و پنجم لیگ صدرنشین شوند. در این هفته رقابت سه تیم استقلال آبی‌پوش، فولاد قرمزپوش و نفت تهران زردپوش برای صدرنشینی بسیار نزدیک است ولی شاید زردپوشان اصفهانی به صدر برسند شاید هم نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که امیدهای پرسپولیس و هوادارانش به قهرمانی در لیگ برتر پررنگ شود. هفته بیست و پنجم شاهد رقابت‌های مهیجی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها