مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: در اولین سفر دولت تدبیر و امید به خوزستان، مقرر شد در استان‌های ساحلی و استان‌هایی که دارای تالاب هستند، کمیته‌های حفاظت از تالاب و سواحل تشکیل شود.
کد خبر: ۶۳۹۴۶۸

احمد‌رضا لاهیجان‌زاده افزود: در همین خصوص اولین نشست رسمی کمیته حفاظت از تالاب‌ها و سواحل استان خوزستان همزمان با روز جهانی تالاب‌ها (سیزدهم بهمن) به ریاست استاندار خوزستان برگزار می‌شود.لاهیجان‌زاده تصریح کرد: در این جلسه تمامی مسائل و مشکلاتی که حیات تالاب‌ها و معیشت مردم این مناطق را با مشکل مواجه کرده است مطرح و برای مشکلات راهکارهایی ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی در باره شرایط تالاب‌های استان خوزستان گفت: هم اکنون تالاب بین‌المللی شادگان وضع خوبی دارد و به لحاظ اکوسیستمی و بهره‌مندی از آب، بهترین تالاب کشور است.طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان در دو مرحله مکان‌یابی با معارض مواجه شده و با وجود همه تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است.

لاهیجان‌زاده افزود: در مکان‌یابی سوم که با همکاری یکی از سازمان‌های دولتی استان انجام شد در یک تفاهم‌نامه با دستگاه مربوط زمین مورد نظر به این طرح اختصاص داده و معین شد ظرف ده روز آینده تجدید کارگاه این طرح انجام شود. وی به مشکلات اعتباری این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به اتمام مهلت اجرای طرح با هماهنگی‌های انجام شده با دیوان محاسبات، مهلت اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان بار دیگر تمدید شد تا در مدت هشت ماه این طرح اجرایی شود.

لاهیجان‌زاده افزود: بر اساس تعهدات وزارت نفت وضع تالاب هورالعظیم نیز باید ساماندهی شود و همچنین جاده‌هایی که از زمان جنگ در این تالاب احداث شده باید به زیر گذر تبدیل شود.لاهیجان زاده در باره وضع تالاب میانگران گفت: تالاب میانگران نیز از نظر بهره‌مندی از آب در شرایط خوبی قرار دارد، اما از نظر زیست‌محیطی به دلیل وارد شدن فاضلاب‌های شهر ایذه به داخل تالاب مشکلات زیست‌محیطی همچنان گریبانگیر این تالاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها