شهادت یک زن فلسطینی در شهرک خزاعه

صهیونیست‌ها به بیماران هم رحم نمی کنند

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز یک دستگاه خودرو را در منطقه «البیر» در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. بر اثر این حمله «احمد محمد الزعانین» بیست‌ویک ساله و «محمود یوسف الزعانین» بیست‌وسه ساله عضو گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۶۳۸۱۹۱

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی تجاوزات خود را به مناطق مختلف فلسطین از جمله نوار غزه و بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری شدت بخشیده است./ مهر

اسنودن دریافت هرگونه کمک از خارج را رد کرد

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که اطلاعات محرمانه‌ای درباره جاسوسی دولت آمریکا فاش کرده است، اتهام‌های وارده درباره کار کردن برای دولت‌های خارجی را رد کرد. وی در گفت‌وگو با روزنامه «نیویورکر» گفت، این اتهام‌ها که او ممکن است به عنوان جاسوس برای روسیه کار کرده باشد، «واهی»‌ است.

وی افزود: این اتهام‌ها به من نمی‌چسبد و مردم آمریکا باهوش‌تر از آن هستند که سیاستمداران فکر می‌کنند. اسنودن از این که رسانه‌های آمریکا هم ادعاهای بی‌پایه و اساس سیاستمداران را تکرار می‌کنند، ابراز ناراحتی کرد. وی یادآور شد هرگز قصدش این نبوده که به روسیه برود، بلکه مقصد او کوبا بود، اما وزارت خارجه آمریکا گذرنامه او را باطل کرد و او به ناچار راهی روسیه شد. / ایرنا

67 رزمایش مشترک بین روسیه و آمریکا

آمریکا و روسیه با امضای قرارداد همکاری‌های نظامی در سال 2014 موافقت خود را با انجام 67 رزمایش مشترک اعلام کردند. تاکنون هیچ اشاره‌ای به تاریخ برگزاری این 67 رزمایش نشده است.

به گزارش صدای روسیه، به موجب این توافق‌نامه، تمامی تجهیزات و سلاح‌های دو کشور در رزمایش‌هایی که قرار است برگزار شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توافق‌نامه روز سه‌شنبه در بروکسل به امضای «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، و «والری گراسیموف» همتای روسی وی رسید. این توافق در حالی امضا شد که از دیروز نشست دو روزه مقامات دفاعی کشورهای عضو ناتو (سازمان آتلانتیک شمالی) در بروکسل آغاز شد. محورهای این نشست دو روزه افغانستان، کوزوو و همچنین همکاری با روسیه است./ مهر

تحصن شیعیان پاکستان در شهر کویته

هزاران نفر از شیعیان و هواداران احزاب سیاسی مذهبی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان در اعتراض به حملات تروریستی و کشتار هدفمند شیعیان در این شهر تحصن کردند.

آنان دیروز با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی علیه دولت ایالتی و دولت فدرال نوشته شده بود، اقدام تروریستی اخیر علیه زائران شیعی در مسیر بازگشت از ایران و دیگر حوادث تروریستی ازجمله قتل‌های هدفمند، انفجارها و نا آرامی‌ها در ایالت بلوچستان را محکوم کردند. شمار قربانیان حمله انتحاری سه‌شنبه شب در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان، به 25 کشته و 44 زخمی افزایش یافت.

گروه تروریستی و غیرقانونی لشکر جهنگوی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت. / ایرنا

هشدار نسبت به آینده خاورمیانه

فرمانده پیشین ناتو نسبت به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و تبدیل این منطقه به اروپای قرن 16 و 17 هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری استارز اند استریپس، جیمز استاوریدیس، فرمانده ارشد پیشین ناتو که سال گذشته میلادی بازنشسته شد، عنوان کرد: هرچند اکنون سوریه و عراق در باتلاق درگیری‌های داخلی فرو رفته‌اند، اما کشورهای دیگر منطقه همچون لبنان نیز می‌توانند بر این مجموعه اضافه شوند که حتی برای اروپا تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود.

استاوریدیس با اشاره به درگیری‌های فرقه‌ای قرون 16 و 17 در اروپای مرکزی و غربی که بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها رخ داده و به مرگ میلیون‌ها نفر انجامید، گفت: اکنون نیز درگیری‌های خاورمیانه می‌تواند به همان ترتیب پیش رود. هم‌اکنون در هر دو کشور عراق و سوریه، مبارزان سنی در تلاش برای شکست دادن دولتی شیعه هستند.

استاوریدیس در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دولت اسلامی عراق و شام که به القاعده مرتبط است، اکنون به منبع اصلی تروریسم در عراق و سوریه تبدیل شده و به‌دنبال تشکیل یک کشور اسلامی است. استاوریدیس گفته است علاوه بر این که ناآرامی‌های عراق و سوریه می‌تواند به دیگر کشورهای خاورمیانه سرایت کند، وجود خود این درگیری‌ نیز باعث بروز اختلاف گسترده بین کشورهای منطقه و جهتگیری آنها شده‌ است.

استاوریدیس که سابقه حضور در افغانستان، لیبی و سومالی را دارد، می‌گوید این ناآرامی‌ها به پناهندگی مردم خاورمیانه به اروپا ختم شده که می‌تواند خطرناک باشد. طبق آمار سازمان ملل حدود 11 هزار و 600 پناهنده سوری در سال 2013 از ترکیه وارد بلغارستان شدند. / ایسنا

انتصاب 96 قاضی و دادستان در ترکیه

در وسیع‌ترین تجدیدنظر در سیستم قضایی ترکیه پس از رسوایی مالی اخیر، 96 قاضی و دادستان در پست‌های جدیدی منصوب شدند.

به نوشته روزنامه تودی زمان، این اقدام در حالی صورت گرفته که اردوغان برای دفاع از لایحه اخیر مورد مناقشه‌اش دنبال ایجاد اصلاحات در سیستم قضایی ترکیه است؛ اقدامی که پس از افشای رسوایی فساد صورت گرفت. اردوغان هم‌اکنون در بروکسل، پایتخت بلژیک به سر می‌برد تا با مقام‌های اتحادیه اروپا به گفت‌وگو بپردازد. این در حالی است که مقام‌های اروپایی نگرانی خود را از تغییرات جدید در سیستم قضایی ترکیه که به گفته آنها نقض اجرای قانون و استقلال سیستم قضایی این کشور است، ابراز داشته‌اند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها