سرمربی پرسپولیس تیم ملی فوتبال را همراهی می کند

دایی در جام جهانی 2014 برزیل

سرمربی سرخ ها به حرف آمد

دایی: با این رای ها متعجبم

علی دایی در واکنش به صدور رای پرونده محسن قهرمانی جزئیات جدیدی از این پرونده را بازگو کرد.
کد خبر: ۶۳۵۲۵۸
دایی: با این رای ها متعجبم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز این تیم درباره رای کمیته انضباطی برای پرونده محسن قهرمانی و تذکری که به او در این زمینه داده شد، اظهار کرد: در رای گفته‌اند که من مطلع بودم و چیزهایی را که می‌دانستم به کمیته انضباطی اطلاع ندادم، در صورتی که قبل از امسال و حتی زمانی در سایپا بودم، مسائلی را که مطلع می‌شدم، به مسئولان کمیته انضباطی می‌گفتم.

او ادامه داد: به قضاوت جهانبازی در بازی مقابل فولاد اعتراض داشتیم؛ چرا که در دو بازی قبل هم ایشان برای ما خوب قضاوت نکرده بود. حتی نامه کتبی دادیم که این داور را عوض کنید. خوشبختانه در مصاحبه خود مسئولان کمیته داوران، این قضیه موجود است که آقای عسگری گفت جهانبازی را به خاطر عملکردش داور بازی پرسپولیس با فولاد گذاشته‌ایم. در حالی که با همین عملکرد مشکل داشتیم. در بازی با نفت یک پنالتی و در بازی با تراکتورسازی هم دو پنالتی برای ما نگرفته بود. در دیدار مقابل فولاد هم همه دیدند که چه اتفاقاتی رخ داد.

دایی درباره محرومیت 6 ماهه مولایی، بدنساز پرسپولیس گفت: من واقعا تعجب می‌کنم چطور قهرمانی 8 ماه محروم می‌شود اما کسی که می‌گویند واسطه بوده باید 6 ماه محروم شود؟ واسطه شدن به این معنی است که برای آن فرد سودی هم در میان باشد. در صورتی که مولایی هیچ سودی نبرده بود. وقتی آقای رییسی‌کیا می‌گوید ما برای آب‌معدنی‌هایی که در باشگاه راه‌آهن گرفته‌ایم، هم فاکتور داریم می‌خواهند این دو میلیون تومان را که برای قهرمانی ریخته شده، چگونه فاکتور بزنند؟

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه در شبی که او در برنامه 90 در این رابطه صحبت کرد، سناریویی از سوی مسئولان باشگاه راه‌آهن علیه او تدارک دیده شده بود، گفت: من می‌دانستم که همان شب در برنامه 90 تا ساعت 3 – 2:30 نصف شب آقایان رییسی‌کیا، مرتضی کریمی و محسن قهرمانی در دفتر باشگاه راه آهن نشسته بودند و با یکدیگر هماهنگ کرده بودند که درباره این موضوع صحبت کنند. آنها سناریو چیده بودند که علیه من حرف بزنند. با این حال نمی‌خواستم اسم بیاورم اما مجبور شدم. دوستان ما در فدراسیون از جمله آقایان آیت‌اللهی، کمیته داوران، اصفهانیان، عنایت و ... علیه من موضع گرفته بودند اما رایی که کمیته انضباطی صادر کرد، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در ادامه خبرنگاری خطاب به دایی گفت: سالارکیا، رییس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس گفته ما به خاطر این رای خوشحالیم. سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع گفت: من نمی‌دانم که آقای سالارکیا برای چه خوشحال است. ایشان اصلا در این پرونده نقشی نداشته که بخواهد اظهار خوشحالی کند. او به عنوان رییس کمیته انضباطی باشگاه در جایی که باید در پرونده کمیته استیناف اطلاعاتی را در وقت مناسب در اختیار من قرار می‌داد، این کار را نکرد. حال نمی‌دانم چرا می‌گوید ما خوشحالیم. اگر او در پرونده کمیته استیناف به من کمک کرده بود مشکلات بعدی هم به وجود نمی‌آمد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به محرومیت 10 ساله مرتضی کریمی فکر می‌کند تصمیم او در آفساید گرفتن گل محمد نوری در داربی جزو اشتباهاتش بوده یا به عمد این کار را کرده است، گفت: نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم. حالا که دیگر ایشان داوری نمی‌کند و البته اگر هم چیزی محرز شود تفاوتی به حال ما نمی‌کند.

سرمربی پرسپولیس بار دیگر با انتقاد از محرومیتی که برای بدنساز این تیم در نظر گرفته شده است، گفت: زمانی که پول را یک نفر دیگر تامین کرده و فرد دیگری هم پول را به حساب آن شخص مورد نظر ریخته چرا بدنساز ما باید محروم شود؟ الان مسئولان باشگاه راه آهن چه فاکتوری دارند که برای انتقال این دو میلیون تومان رو کنند. عکاس این باشگاه در برنامه 90 صحبت کرده و گفته بود که این پول بخشی از کمک‌های بازیکنان برای کارهای خیریه بود. در صورتی که بعدا حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند که این پول را آقای زندی برایشان ریخته است!

علی دایی درباره تذکری که در این رای گرفته است، گفت: من توبیخ نشدم و این را شما رسانه‌ها از خودتان نوشته‌اید. خیلی از افراد در این پرونده بودند که زحمت کشیدند و کمک کردند حقایق روشن شود. متاسفانه در رایی که داده شده، ابهاماتی وجود دارد اما به من فقط تذکر داده شده در حالی که برخی‌ها نوشته‌اند من توبیخ شده‌ام. بین تذکر و توبیخ، فاصله زیادی است.

او ادامه داد: خودشان عنوان کرده‌اند که دایی در این پرونده اطلاعات لازم را به علیپور داده است و حتی در برنامه تلویزیونی هم مسائل را گفته و همان طور که گفتم چهار سال پیش در سایپا هم که بودم برخی مسائل را اطلاع دادم اما برخوردی نشد. اطلاع بدهیم یا ندهیم پیگیری نمی‌شود اما باید بگویم که من به هیچ عنوان کار خلافی نکرده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها