بی اخلاق ها جایی در تیم ملی ندارند

نظر کفاشیان در مورد رای قهرمانی

استقلال با شهرآورد آبی به استقبال دیدار با پرسپولیس می رود

فولاد - پرسپولیس ؛ قبل از شهرآورد

با توجه به این‌که استقلال صدرنشین، این هفته در مقایسه با پرسپولیس و فولاد بازی به مراتب آسان‌تری پیش‌رو دارد، تیم بازنده جدال اهواز، تا حدودی از کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی عقب خواهد ماند.
کد خبر: ۶۳۴۳۷۰
فولاد - پرسپولیس ؛ قبل از شهرآورد


همه هیجان لیگ برتر فوتبال، امروز در جدال شش امتیازی دو تیم فولاد و پرسپولیس خلاصه می‌شود؛ دیدار فوق‌العاده حساسی که می‌تواند نزدیک به 50 هزار تماشاگر قرمزپوش را به ورزشگاه غدیر اهواز بکشاند.

با توجه به این‌که استقلال صدرنشین، این هفته در مقایسه با پرسپولیس و فولاد بازی به مراتب آسان‌تری پیش‌رو دارد، تیم بازنده جدال اهواز، تا حدودی از کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی عقب خواهد ماند. در مقابل تیم برنده هم لقب تیم خوشبخت هفته را خواهد گرفت؛ چراکه کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند گامی بزرگ در راه رسیدن به جام قهرمانی باشد.پرسپولیس و فولاد درحالی به مصاف هم می‌روند که کار شاگردان دایی به مراتب دشوارتر از شاگردان فرکی است. بازی در خارج از خانه از یک طرف و در پیش بودن شهرآورد 78 از طرف دیگر، کافی است تا شرایط را برای پرسپولیسی‌ها دشوارتر از آنچه که هست نماید.

در این بازی عالیشاه، ماهینی و مسلمان دو اخطاره‌های پرسپولیس هستند که در صورت دریافت کارت زرد در این دیدار، شهرآورد 78 را از دست خواهند داد. پرسپولیس در این دیدار خلعتبری و رضا حقیقی را هم به دلیل محرومیت همراه ندارد و باید دید دایی خلأ حضور این دو بازیکن را چگونه پر خواهد کرد.

از نکات قابل توجه این بازی می‌توان به حضور حاتمی در پرسپولیس اشاره داشت. این بازیکن پس از پشت سر گذاشتن یک نیم فصل کاملا ناموفق در فولاد، حالا این فرصت را دارد که با پیراهن پرسپولیس توانایی‌هایش را به حسین فرکی اثبات کند. البته حاتمی هنوز در ترکیب قرمزها جا نیفتاده است، اما در غیاب خلعتبری بعید نیست حتی به عنوان بازیکن ثابت برای تیم دایی به میدان برود.پرسپولیس که در بازی رفت با نتیــجه 3 بر یک مقابل فولاد به پیروزی رسید فعلا با 40 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و فولاد نیز با 39 امتیاز در رده سوم است.

فرکی به دنبال تلافی

حسین فرکی در نشست خبری بازی امروز با حیاتی دانستن سه امتیاز آن برای هر دو تیم گفت: مقابل تیم بزرگی بازی می‌کنیم که با فصل قبل کاملا متفاوت است. پرسپولیس بازیکنانی جوان و انرژیک دارد که همین مساله کار را برایمان سخت می‌کند. البته ما هم همین شرایط را داریم و می‌خواهیم ضمن جبران شکست دور رفت، شانس خود را برای بازگشت به صدر جدول افزایش دهیم. برای این مهم از هواداران فولاد و خوزستانی‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند توقع همکاری بیشتری داریم و در یک جمله از آنها می‌خواهیم تیم استان خود را تشویق کنند.

دیروز به دلیل لغو پرواز قرمزها علی دایی نتوانست در نشست خبری حاضر باشد.

نگاه سپاهان و تراکتورسازی به بالای جدول

در روزی که احتمالا یکی از دو تیم پرسپولیس و فولاد امتیاز از دست می‌دهند (شاید هم هر دو) تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی می‌توانند با پیروزی مقابل حریفان، شانس خود را برای رسیدن به رده‌های دوم و سوم افزایش دهند.

سپاهانی‌ها که از پیروزی در سه بازی قبلی روحیه ای مضاعف گرفته‌اند، پس از شکست نفت مقابل ذوب‌آهن، حالا این فرصت را دارند تا با پیروزی بر داماش در اصفهان به رده چهارم جدول صعود کنند. البته این پیروزی اگر با شکست فولاد مقابل پرسپولیس در اهواز همراه شود، سپاهانی‌ها را حتی به رده سوم هم خواهد رساند. حریف امروز طلایی‌پوشان داماش است که در نیم فصل دوم به دلیل بحران‌های مالی مدیریتی انتظارات را برآورده نکرده و هفته به هفته در جدول سقوط می‌کنند. شاگردان ناظمی در پایان دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم و بخاطر شکست خانگی مقابل گسترش تا رده یازدهم تنزل پیدا کرده‌اند و اگر مقابل سپاهان امتیاز نگیرند، در هفته‌های پایانی لیگ وضع بغرنج‌تری را پیش رو خواهند داشت و حتی می‌توانند یکی از کاندیداهای سقوط لقب بگیرند.

تراکتورسازی هم که بعد از رفت و برگشت یک هفته‌ای مجید جلالی، حالا با مدیرعاملی جدید لیگ را دنبال می‌کند، امروز مهمان سایپاست. آنچه مسلم است تراکتورسازی هر هفته از صدرجدول دورتر می‌شود و برای جبران فاصله فعلی‌اش با سایر مدعیان محکوم به کسب سه امتیاز خواهد بود.

استقلال محکوم به برد است

پیروزی مقابل راه‌آهن هر چند استقلالی‌ها را به صدر جدول رساند، اما این تیم همچنان روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. جدایی منتظری و نمایان شدن اختلاف بین نکونام و قلعه‌نویی و احتمال جدایی این بازیکن از استقلال، شرایط این تیم آبی‌پوش تهرانی را سخت‌تر کرده است. شاگردان قلعه‌‎نویی که به لطف چهار پیروزی متوالی در لیگ، آن هم تنها با یک گل، به صدر جدول رسیده‌اند، بسیار امیدوارند در پیش‌بازی شهرآورد، همتای آبی‌پوش اهوازی خود را شکست داده تا ضمن گرفتن انتقام باخت در بازی رفت، با روحیه بالاتر خود را برای بازی با پرسپولیس آماده کنند.

اما در سوی دیگر میدان استقلال صنعتی قرار دارد که تنها در بازی نخست نیم فصل دوم پیروز شده و تا به امروز دیگر طعم برد را تجربه نکرده است و این مساله باعث شده تا رده دهم جدول تنزل پیدا کنند و اگر در این بازی امتیاز نگیرند، روزهای به مراتب بدتری پیش‌رو خواهند داشت. آنها که در بازی رفت استقلال را در اهواز شکست دادند، با تکیه بر نفرات باتجربه خود امیدوارند در این بازی هم نتیجه خوبی به دست آورند، موفقیتی که همه مدعیان را خوشحال می‌کند. در این بازی میلاد میداوودی و ایمان مبعلی، دو بازیکن پیشین استقلال برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرند که این موضوع نبرد دو تیم‌ آبی‌پوش تهرانی و اهواز را جذاب‌تر می‌کند.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری این بازی با بیان این که از تمام نفراتش مقابل استقلال خوزستان استفاده خواهد کرد، گفت: این یک مسابقه خاص است، چون هم استقلال تهران و هم استقلال خوزستان شدیداً به دنبال امتیاز هستند. ما می‌خواهیم صدرنشینی‌مان را حفظ کنیم. استقلال خوزستان هم می‌خواهد جایگاه بهتری در جدول داشته باشد. وی افزود: استقلال خوزستان مثل هوای بهاری می‌ماند، یک موقع خیلی خوب است و یک موقعی عملکردش رضایت بخش نیست. البته مقابل ما همیشه عالی بوده است. آنها در بازی رفت یک فوتبال کاملا تاکتیکی و زیبا را به نمایش گذاشتند. این نشان می‌دهد که هم عبدالله ویسی مربی خوبی است و هم این تیم بازیکنان خوبی دارد. با این حال ما بی​توجه به نتایج‌ قبلی استقلال خوزستان و در نظر گرفتن شهرآورد با تمام نفراتمان به مصاف این تیم می‌رویم.

عبدالله ویسی، سرمربی استقلال صنعتی خوزستان نیز با بیان این‌که استقلال تهران حتی در بدترین شرایط هم خوب بازی می‌کند، گفت: برای کسب امتیاز از دیدار با استقلال تهران به میدان می‌آییم، زیرا یک امتیاز هم برای‌مان مهم است.دیدار رفت دو تیم با برتری 2 بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید.

فرصت‌سوزی نفت

تیم فوتبال نفت تهران در نخستین دیدار هفته بیست‌و‌دوم در ورزشگاه خانگی خود دستگردی، مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد. در این دیدار که در حضور کارلوس کرش، سرمربی پرتغالی تیم ملی برگزار شد برای ذوب‌آهن محسن بیاتی‌نیا در دقیقه 38 گلزنی کرد تا این تیم موقتا از جمع تیم‌های قعرنشین فاصله بگیرد.

برنامه بازی‌های امروز

گسترش فولاد ـ راه‌آهن سورینت، ساعت 14 و 15 دقیقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش (داور: احمد صالحی)/ ملوان ـ مس، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی (داور: رسول رهبرفام)/ سپاهان ـ داماش، ساعت 14 و 30 دقیقه، ورزشگاه فولادشهر (داور: محمدرضا اکبریان)/ فجرسپاسی ـ صبا، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز (داور: جمشید دانش مهر)/ سایپا ـ تراکتورسازی، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه انقلاب البرز (داور: علیرضا فغانی)/ فولاد ـ پرسپولیس، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: یدالله جهانبازی)/ استقلال ـ استقلال صنعتی، ساعت 16 و 40 دقیقه در ورزشگاه آزادی (داور: شاهین حاج بابایی)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها