مهمترین کارکرد ورزش تصفیه روح است

پگاه زنگنه: با ورزش، خشونت پاک می‌شود

ورزش به دلیل کارکرد روانی می تواند نقش مهمی در نهادینه کردن آرامش در جامعه داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۳۵۷۶
پگاه زنگنه: با ورزش، خشونت پاک می‌شود

پگاه زنگنه بانوی کاراته کار ایران در سال های اخیر یکی از مدال آوران سنتی ایران در حوزه کاراته بوده است. زنگنه بواسطه رشته رزمی که در آن فعالیت می کند، نظرات جالبی درباره نقش ورزش در جلوگیری از خشونت در جامعه دارد. زنگنه در این باره به خبرنگار ورزشی برنا می گوید: مهمترین نقش ورزش در بعد روحی خلاصه می شود. بدان معنا که ورزش نقش مهمی در پالایش روح و روان دارد و از منظر روحی ورزشکار را اقناع کرده و به آرامش رهنمون می کند.

وی افزود: در حقیقت ورزش، روح را تصفیه می کند. بنابراین یک ورزشکار از تنش و استرس های روتین و آسیب های آن مصون است و سوغات آن آرامش درونی است. آرامشی که در روابط شخصی و عمومی و تعامل با اطرافیان نیز نمود پیدا می کند و به سایرین تسری می بابد.

زنگنه گفت: ورزش به دلیل همین کارکرد روانی می تواند نقش مهمی در نهادینه کردن آرامش در جامعه داشته باشد. در حقیقت هر اندازه که ورزش در جامعه بسط و گسترش پیدا کند، آرامش به جاممعه تزریق شده و در بطن آن نهادینه می شود و این آرامش در نهایت کمک خواهد کرد تا جامعه ای به دور از خشونت و عصیان داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نهادینه شدن ورزش در بطن آحاد مردم، به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کمک خواهد کرد و همین نشاط و شادابی در نهایت وجهه مناسب و فرهنگی خواهد بخشید. آنچه به پاک کردن غلط های رفتاری و خشونت در جامعه کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها