رئیس اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره کلاهبرداری تلفنی در بیمارستان ها هشدار داد

سرقت از بیمار قلبی در بیمارستان

مرد بیمار وقتی به راننده اعتماد کرد و کارت عابربانکش را در اختیار او قرار داد، متوجه شد راننده با سرقت کارت بانک او متواری شده است.
کد خبر: ۶۲۸۴۴۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، چندی پیش جوان دانشجویی در دادسرای ناحیه 31 تهران از سرقت کارت عابربانک خود شکایت کرد و گفت، راننده‌ای که او را دربست به بیمارستان رسانده بود، از اعتماد او سوءاستفاده و با سرقت کارت از حساب بانکی‌اش برداشت کرده است.

آغاز تحقیقات

با تشکیل پرونده در دادیاری دادسرای ناحیه 31، دستور رسیدگی به آن به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

جوان دانشجو پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: به علت نارسایی قلبی با کرایه یک دستگاه خودروی سواری به بیمارستان رفتم و هنگام اقدامات درمانی، با دادن کارت عابربانک و رمز آن به راننده، از وی خواستم تا هزینه بیمارستان را پرداخت کند، اما وی پس از پرداخت هزینه بیمارستان، کارت عابربانک مرا سرقت و در چند مرحله از حساب من برداشت کرده است.

سرهنگ کارآگاه حسین خان‌بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بیمارستان و شناسایی تصویر سارق از سوی مالباخته، دستور انتشار تصویر متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.

از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، درخواست می‌شود اطلاعات درباره هویت، محل سکونت یا محل تردد این شخص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

مراقب باشید

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری تلفنی از همراهان بیماران هشدار داد.

سرهنگ بهروز رهبریان به مهر گفت: در آخرین روش کلاهبرداری تلفنی که از سوی کارآگاهان شناسایی شده است، کلاهبرداران با پرسه زدن مقابل مراکز درمانی و بیمه، همراهان بیماران را شناسایی کرده و با ترفندهای مختلف شماره تلفن آنها را به دست می‌آورند. کلاهبرداران سپس با طعمه تماس گرفته و مدعی می‌شوند حال بیمار بد است و برای عمل جراحی فوری یا تهیه داروی خاص، باید مبلغی به شماره حساب پزشک واریز شود.

به این ترتیب آنها شماره حساب خود را به‌عنوان پزشک به‌ همراهان می‌دهند و ‌میلیون‌ها تومان از این افراد کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی مالباخته با مراجعه به پلیس از کلاهبرداران تلفنی شکایت کرده‌اند. هموطنان قبل از واریز پول به حساب این افراد از مسئولان بیمارستان در این باره پرس‌وجو و از صحت موضوع اطمینان پیدا کنند.

رهبریان با اعلام این‌که این افراد با تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها در کمترین زمان دست به کلاهبرداری می‌زنند، تاکید کرد: در این ارتباط هشدارهای لازم به مسئولان بیمارستان و نیز بیماران و همراهانشان ارائه شده است.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با هشدار دوباره نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی تاکید کرد: هموطنان باید بدانند برای واریز وجه به حسابشان، نیاز به حضور پای دستگاه خودپرداز نیست و هرگونه تماس برای حضور در پای دستگاه‌های خودپرداز به منظور دریافت جایزه یا واریز پول به حساب فرد، کلاهبرداری است. اگر افراد در نگهداری از رمزهای بانکی دقت کنند و پای عابربانک حاضر نشوند، کلاهبرداری تلفنی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها