هادی عقیلی​ ازسپاهان و حضور تیم ملی در جام جهانی می​گوید

مسی آرژانتین، مسی بارسا نیست

مدافع مغضوب کارلوس کرش درباره قرعه‌کشی جام جهانی ایران می‌گوید ​ ایران در قرعه‌کشی با شانس و اقبال خوبی روبه‌رو شده است. هادی عقیلی با وجود این که به واسطه برخی مشکلات با 69 بازی ملی حالا جایی در تیم ملی ندارد، درباره تیم ملی ایران با حب و بغض صحبت نمی‌کند. او به بهانه بازی حساس سپاهان برابر استقلال مهمان گفت‌وگو با جام‌جم شد که در این میان درباره دیگر مسائل مرتبط با سپاهان، تیم ملی و خودش هم صحبت کرد.
کد خبر: ۶۲۵۸۳۴

بسیاری از استقلالی‌ها معتقد بودند که سپاهان شانس آورد مقابل تیم‌شان نباخت، درست است؟

من در پایان بازی به خبرنگاران گفتم که ما تیم برتر میدان بودیم و آنها هم این اظهارنظر مرا خیلی سریع به بازیکنان تیم استقلال که تقریبا اکثرشان هم از دوستان خودم هستند، منتقل کردند و فکر می‌کنم آنها برای این که جواب حرف مرا بدهند این‌گونه پاسخ دادند.

یعنی سپاهان واقعا تیم برتر میدان بود؟

هر دو تیم در دقایقی از بازی برتری‌هایی نسبت به هم داشتند که این در هر دو نیمه مشخص بود.

پس چرا بلافاصله بعد از بازی گفتی، استقلال شانس آورد شکست نخورد؟

تازه از زمین بیرون آمده بودیم، شاید بهتر بود به آن شکل اظهار نظر نمی‌کردم، اما وقتی بازی را در خانه دوباره دیدم متوجه شدم بازی تقریبا پایاپای بود و هم ما موقعیت‌های خطرناکی برای گلزنی داشتیم هم استقلال. اگر ما تیم ضعیف میدان بودیم که مهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب نمی‌شد... می‌شد؟ البته همین که استقلالی‌ها نتوانستند در اصفهان صاحب پیروزی شوند برای‌شان تلخ بود، چون آنها در این شهر بیشتر اوقات یا باخته‌اند یا مساوی گرفته‌اند و از این نظر ما بیشتر ناراحت هستیم که نتوانستیم آنها را شکست بدهیم.

چرا ناراحت شدید؟

خب در صورت شکست‌دادن استقلال در بازی برگشت، شش امتیاز از این تیم گرفته بودیم و یکی از رقبای اصلی در مسیر قهرمانی را به این شکل از پیش‌رو برمی‌داشتیم که نشد. استقلال قهرمان فصل پیش است که این تیم را در بازی رفت در آزادی بردیم و دوست داشتیم در اصفهان هم آن برد را تکرار کنیم که نشد. البته همین که توانستیم در دو بازی از قهرمان فصل پیش، چهار امتیاز بگیریم باز هم کار کمی انجام نداده‌ایم.

این سپاهان شایستگی قهرمانی دارد؟

چرا نداشته باشد؟ سپاهان همیشه یک پای قهرمانی است و طی این سال‌ها یا قهرمان بوده یا نایب قهرمان یا توانسته سهمیه آسیایی‌اش را زنده نگه دارد و این فصل هم آمده‌ایم تا این تیم را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم و می‌خواهیم قهرمان شویم.

اما این سپاهان نسبت به تیم‌های سال‌های اخــیر​ کمی افت کرده.

شاید چنین باشد. این در فوتبال دنیا رایج است که یک تیم در برخی فصول افت می‌کند. البته ما با بدشانسی‌هایی هم مواجه شدیم از جمله مصدومیت سوکای یا گل‌نزدن‌های آرش افشین و مشکلات نویدکیا. ما در ابتدای فصل امید داشتیم مجتبی جباری در سپاهان بدرخشد و با کمک او همه مشکلات‌مان برطرف شود، اما دیدید که او هم نتوانست خودش را با شرایط ما وفق دهد و رفت. با این همه مشکلات فکر می‌کنم ما تا اینجا هم خوب کار کرده‌ایم و می‌توانیم از مدعیان اصلی جام باشیم.

سپاهان با این تساوی و 26 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. فکر نمی‌کنی این نتایج در آخر فصل به ضررتان تمام شود؟

فاصله ما تا صدر جدول زیاد نیست. البته با این موافقم که این نتایج ممکن است کار دستمان دهد، اما ما بازی‌های سختی در ابتدای دور برگشت داشتیم و فکر می‌کنم از بازی بعدی بتوانیم روند صعودی‌مان را از سر بگیریم.

این هفته با گسترش فولاد تبریز بازی داریدپیش‌بینی‌ات از این بازی با تبریزی‌ها چیست؟

این تیم را در دور رفت دیدم و از آن به بعد هم در برنامه‌های ورزشی تلویزیون مسابقات‌شان را دنبال کرده‌ام. گسترشی‌ها فوتبال زیبایی ​ ارائه می‌کنند که هم هجومی است و هم تکنیکی. ضمن این که ساختار کلی‌اش هم برگرفته از بازی قدرتی همان شهر تبریز است.

در کل بازی با این تیم در عین این که آسان به نظر می‌رسد، دشوار هم هست و نباید این تیم را دست‌کم بگیریم. البته تیم ما بازیکنان با تجربه‌ای دارد و همه می‌دانیم که باید در این دیدار به برد دست یابیم. رسول خطیبی تیم جوان و یکدستی را روانه مسابقات کرده که امیدوارم در پایان فصل بتواند با این تیم جایگاه شایسته‌ای را در جدول کسب کند.

تیم ملی به جام‌جهانی رسید و تو به دلیل مشکلاتت با کرش احتمالا باید از خانه عملکرد هم‌تیمی‌هایت را در برزیل ​تماشا کنی. مشابه اتفاقی که برای مهدی رحمتی افتاد. هنوز به اتفاقات فکر می‌کنی و پشیمان نیستی؟

هرچه بوده، گذشته و تصمیم ندارم درباره این موضوع صحبتی کنم. اکنون هم فقط برای تیم ملی کشورم در جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم. البته از زمانی هم که دیگر برای تیم ملی بازی نکردم، شرایط عوض نشد. با دقت تمام بازی‌ها و نتایج این تیم را دنبال می‌کنم و مثل یک هوادار، بهترین‌‌ آرزوها را برایش دارم. اصلا هم اهمیتی ندارد که هادی عقیلی پیراهن تیم ملی را به تن می‌کند یا نه، مهم موفقیت تیم‌ ملی ایران است.

درباره قرعه‌کشی انجام شده که صحبت می‌کنی؟

بله، خیلی خوشحال شدم که ایران در گروه F با آرژانتین، نیجریه و بوسنی همگروه شد.

چطور... برخی این گروه را سخت و صعود از آن را ناممکن می‌دانند!؟

شاید این گروه سخت به نظر برسد، اما امکان صعود از آن هم هست.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

ابتدا باید بگویم که خیلی خوب شد که ما در گروهمان (F) سوم شدیم و شب اول به مصاف سرگروه نمی‌رویم. اگر ما در شب اول به مصاف آرژانتین می‌رفتیم ممکن بود با وجود شناخت نداشتن از آنها و این که آرژانتینی‌ها هم می‌خواستند در جام جهانی و شب اول خودی نشان دهند شرایط سختی پیش روی‌مان قرار می‌گرفت که این گونه نشد. باخت سنگین برابر تیم آرژانتین می‌توانست بشدت روی روحیه بازیکنان ما تأثیر منفی بگذارد، اما حالا برعکس است و اگر ما برابر نیجریه کم گل بخوریم یا حتی مساوی بگیریم برابر سرگروهمان بهتر بازی خواهیم کرد.

در بازی دوم ما این فرصت را داریم تا با شناختی که از بازی اول آرژانتین برابر بوسنی بدست آورده‌ایم با دقت و مراقبت بیشتری برابر یاران مسی بازی کنیم تا هم کمتر دروازه‌مان باز شود و هم شاید توانستیم با استفاده از نقاط ضعف آنها به گل برسیم. البته در کل این که ما بتوانیم آرژانتین را شکست بدهیم تقریبا بعید است، اما به نظر من بازی دوم برابر آرژانتین بهتر از اول بود.

در شب اول با نیجریه چطور؟

آنها تیمی قدرتی با فیزیک بسیار عالی هستند که این می‌طلبد تا ما تیم‌مان را در فاصله باقیمانده تا بازی‌ها از نظر بدنی به شرایط فوق عالی برسانیم. فکر می‌کنم که ما در مصاف با نیجریه شانس کسب یک تساوی را داشته باشیم. داشتن عناصر دفاعی قدبلند در تیم ملی و همچنین بازیکنان تکنیکی مثل خلعتبری می‌تواند کمک حال‌ما​ باشد. شاید دریبل‌های محمدرضا در محوطه جریمه نیجریه‌ای‌ها یک پنالتی را نصیب ایران بکند...

...و بازی آخر ما برابر بوسنی چطور؟

البته امیدوارم که آن بازی، بازی آخر ما نباشد، اگر هم بود باید به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید گفت. اما با توجه به مدل قرار گرفتن بازی‌ها و این که بازی آخر آرژانتین با نیجریه جنگ سنگینی بین آنهاست، این فرصت برای ما هست که شاید بتوانیم در صورت تساوی دو تیم در آن بازی، ما با یک برد برابر بوسنی به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کنیم. البته همان‌طور که گفتم اینها همه حدسیات و احتمالات است و تا آن زمان باید بیش از هر چیز به فکر بازی‌های تدارکاتی مناسب برای تیم ملی باشیم.

چه بازی‌هایی برای تیم ملی مفیدتر است؟

قطعا ما با توجه به شناختن حریفان‌​ باید سراغ تیم‌هایی که شبیه​ آرژانتین و نیجریه بازی می‌کنند، برویم یا برای بازی با بوسنی باید با تیم‌های شرق اروپا بازی کنیم تا در فاصله موجود تا جام جهانی، بتوانیم با سبک بازی این تیم‌ها آشناتر شویم.

فکر می‌کنی مسی چند گل به ایران بزند؟

نباید مسی تیم ملی آرژانتین را با مسی بارسا مقایسه کرد. او در تیم ملی ژاوی و اینیستا را پشت سرش ندارد که او را به آن شکل تغذیه کنند. از این رو فکر می‌کنم ما با یک یارگیری منطقه‌ای بتوانیم او را براحتی از کار بیندازیم... گرچه او بالاخره مسی است و هر آن می‌تواند کار دست ما بدهد.

دوست داشتی برابر مسی بازی کنی؟

به هر حال این شرایط بوجود آمده و من کاری با آن ندارم و فقط برای تیم ملی ایران در برزیل آرزوی موفقیت می‌کنم، بویژه برای خط دفاع و دروازه‌بان‌مان که امیدوارم از برزیل سربلند بیرون بیایند.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها