بررسی دستمزد کارگران از هفته آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 200 هزار شغل تا پایان سال، آغاز مذاکره با شرکای اجتماعی برای تعیین دستمزد کارگران و احیای واحدهای در معرض خطر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۰۱۷

علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بودجه ایجاد این 200 هزار شغل خانگی را هم در نظر گرفته‌ایم.وی با اشاره به این ‌که متاسفانه در گذشته گزارش‌هایی مبنی بر این که وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی صرف انجام عمل زیبایی بینی شده وجود داشت، افزود: در سیاست اختصاص وام تجدیدنظر کردیم و مقرر شد تا پولی که برای مشاغل خانگی و کوچک اختصاص داده می‌شود از طریق پشتیبانان این طرح باشد.

ربیعی، در عین حال به آغاز مذاکرات مزدی کارگران از هفته آینده اشاره کرد و گفت: امسال راه سختی برای تعیین مزد در پیش داریم، اما دستور مطالعاتی آن را از دو هفته قبل آغاز کردیم و در هفته آینده با شرکای اجتماعی مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: الگوهای مختلفی برای تعیین دستمزد وجود دارد و ما در بحث تعیین مزد از همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشورت خواهیم گرفت. وزیر تعاون همچنین درباره مصوبه افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: این مصوبه تنها حقی از کارگران است که باید در مسیر دولت دنبال شود. این موضوع هم‌اکنون در دستور کار تصویب دولت است و به دلیل ورود به بودجه 93 اندکی معطل ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها