سوریه ادعای «ناوی پیلای» را تکذیب کرد

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه با رد ادعاهای ناوی پیلای، مبنی بر این‌که دولت سوریه نیز در جنایت‌های جنگی سوریه دست دارد، اعلام کرد پیلای زیاد یاوه‌گویی می‌کند.
کد خبر: ۶۲۲۱۱۹

به گزارش ایسنا، فیصل المقداد خاطرنشان کرد: ناوی پیلای از دیرباز یاوه‌گویی می‌کند و ما به سخنانش گوش نمی‌دهیم. روز دوشنبه ناوی پیلای، کمیساریای سازمان ملل متحد در حقوق بشر طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت:‌ دلایلی را بازرسان سازمان ملل جمع‌آوری کرده‌اند که ثابت می‌کند مقامات عالی‌رتبه دولت سوریه در جنایت جنگی دست داشته‌اند.

همچنین دید‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد: در جنگ داخلی سی و سه ماهه سوریه تاکنون نزدیک به 126 هزار نفر کشته شده‌اند. کشته‌شدگان 44 هزار و 381 غیرنظامی شامل 6627 کودک و 4454 زن هستند.

در یک خبر دیگر بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل طی یک سخنرانی در پایتخت «پرو» تأکید کرد، ایران باید جزو شرکت‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی «ژنو ۲» درباره سوریه باشد. بان کی‌مون ابراز امیدواری کرد فهرست حاضران کنفرانس در یک نشست مقدماتی که قرار است بیستم دسامبر (بیست و نهم آذرماه) در ژنو با حضور سازمان ملل، روسیه و مقامات آمریکایی برگزار شود، هماهنگ شود. هفته گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اعلام کرد تهران آمادگی دارد که اگر دعوت بدون پیش‌شرطی از این کشور صورت گیرد، در کنفرانس ژنو 2 شرکت کند. کنفرانس ژنو 2 قرار است دوم بهمن برگزار شود.

اخضر ابراهیمی، فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با بیان این‌که به حل بحران سوریه نزدیک شده‌ایم گفته است: ژنو 2 تنها فرصت برای پایان دادن به جنگ در سوریه و ساختن سوریه‌ای جدید است. ابراهیمی در جواب پرسشی مبنی بر این‌که در ژنو 1 در خصوص سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه طی مرحله انتقالی هیچ اظهارنظری نشد و چرا در ژنو 2 نیز چنین اتفاقی دارد تکرار می‌شود، گفت: بله، در بیانیه ژنو 1 اسمی از بشار اسد آورده نشد، اما در ژنو 2 توافق شده است که نمایندگان مخالفان و نظام بدون پیش‌شرط در این کنفرانس شرکت کنند و هر طرفی در کنفرانس می‌تواند مسائل خود را مطرح کند. هدف واقعی کنفرانس این است که سوری‌ها برای حل مسائلشان بر سر یک میز بنشینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها