ارتش سوریه کنترل خود را بر محورهای اصلی شهر نبک و اطراف آن در ریف دمشق تثبیت کرد و شماری از تروریستها را به هلاکت رساند.
کد خبر: ۶۲۲۳۱۶
هلاکت ده‌ها تروریست در ادامه عملیات ارتش سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه،توبجی سرکرده یکی از گروههای تروریستی از جمله کشته هاست.شمار دیگری از تروریستها در مناطق یلدا ، عدرا ، ملیحه ، دوما ، زبدانی، حرستا ، سقبه و عدرای بلد به هلاکت رسیدند.تعدادی از تروریستها نیز بر اثر انفجار موشک انداز در مزارع عالیه در ریف دمشق کشته شدند. آنها در حال شلیک موشک به دمشق بودند که موشک شلیک نشد و منفجر شد.

نیروهای ارتش شماری از تروریستهای عضو گروهک احرار الشام را در تل المسطاح در برزه در ریف دمشق به هلاکت رساندند.

یک مخفیگاه افراد مسلح تروریست در حاره القشاقیش در زبدانی با دهها گلوله خمپاره و توپ و سکوهای شلیک موشک منهدم شد و شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند.

سعودی‌ها با اطلاع دولت عربستان به سوریه می روند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ملل متحد تأکید کرد همه سعودیهایی که برای جنگ به سوریه آمده‌اند با اطلاع دولت و سازمان اطلاعات عربستان  می‌آیند.

بشار جعفری در سخنانی در سازمان ملل افزود تعداد بسیاری از آنها یا به اعدام و یا به زندان طولانی مدت محکوم شده اند و در زندانهای عربستان زندانی بودند و به ازای رفتن به سوریه و شرکت در جهاد وکشتن سوریها  آزاد شده اند.جعفری افزود : چه کسانی به جزء دولتمردان سعودی آنها را آزاد می کند ؟

وی گفت : آنان جنایتکارند و بیشتر آنها از اعضای سازمانهای تندرو مانند القاعده هستند برخی از این زندانیان سالهای طولانی در زندانهای عربستان بودند و دولت عربستان راهی برای خلاصی از دست این جنایتکاران پیدا کرده است و آنها را به سوریه می فرستد. بر اساس توافقهای اعلام نشده ،این زندانیان در ازای رفتن به سوریه برای کشتن سوریها آزاد می شوند. این تروریستها از  طریق مرزهای ما با اردن و لبنان به سوریه وارد می شوند. بقیه تروریستها نیز از مرزهای سوریه با ترکیه می آیند. تعدادی از تروریستها نیز با تسهیلات سازمانهای اطلاعاتی قطر و ترکیه به سوریه وارد می شوند.

بشار جعفری برخی اظهارات مقامات سازمان ملل متحد که تروریستها را «مخالفان سوری » توصیف می کنند محکوم کرد در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل اعتراف کرده است  آنها  تروریست هستند.

بشار جعفری گفت: ابهام عجیبی در ذهنیت برخی مسئولان سازمان ملل وجود دارد در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل اعتراف کرده است جبهه النصره یک گروه تروریستی است و بعضی از مسئولان سازمان ملل برخی از این گروههای مسلمان‌نمای تروریست را مخالف می نامند آنها مخالف نیستند. مخالف زیرساختهای کشورش را نابود نمی کند مخالف ، مزدور نیست. بیشتر این کشته ها و اسیران و زخمی ها در سوریه ، مزدوران خارجی هستند. مخالف ، کشور را نابود نمی کند انفجار به وجود نمی آورد نمی کشد به شهر معلولا ( منطقه مسیحی نشین در ریف دمشق)  نمی رود تا 19 راهبه مسیحی را برباید. مخالف به زنان تجاوز نمی کند و کودکان را نمی کشد و تسلیحات شیمیایی به کار نمی گیرد. اینها مخالف نیستند اینها گروهکهای جنایتکار و باندهای جنایتکاری هستند که با برخی کشورهای خارجی همدستی می کنند.

وی تصریح کرد دولت سوریه همه تسهیلات لازم را برای رسیدن کمکهای بشردوستانه عرضه کرده است و حجم کمکهای دولت سوریه ، هفتاد درصد کمکها را تشکیل می دهد.

بشار جعفری تصریح کرد این بحران علاوه بر جنبه انسانی به خاطر دخالت کشورهایی مانند ترکیه و عربستان که در تروریسم دست دارند جنبه سیاسی نیز دارد. عربستان مانع برگزاری کنفرانس ژنو 2 است و برای ناکام گذاشتن حل وفصل سیاسی در سوریه تلاش می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها