این غذا از خوراک‌ اصلی ایتالیائیهاست که با آرد گندم و آرد سمولینا به روش‌هایی متفاوت طبخ می‌شود. در ایتالیا آن را گاهی به عنوان سوپ و گاهی به عنوان غذای اصلی، به همراه سس‌ها و پنیرهای مختلف سرو می‌کنند. دستور پختی که در ادامه توضیح داده شده، برای پذیرایی از چهار نفر کافی است.
کد خبر: ۶۱۹۳۷۶

مواد لازم برای خمیر:

سیب‌زمینی: ۴۰۰ گرم
زرده تخم‌مرغ: یک عدد
آرد: ۱۵۰ گرم
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
نمــک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه خمیر:

سیب‌زمینی‌ها را پخته و سرد می‌کنیم، سپس با زرده‌تخم‌مرغ، آرد، روغن زیتون، نمک و فلفل ورز می‌دهیم تا خمیری حاصل شود که به دست نچسبد. خمیر را به چند قسمت تقسیم و آن‌ را لوله کرده، به تکه‌های دو سانتی‌متری می‌بریم. با چنگال خمیر را روی میز کار که آرد پاشی شده حرکت دورانی می‌دهیم تا خطوط چنگال روی آن بیفتد. در ظرفی آب را جوش آورده و خمیرهای آماده را در آن می‌ریزیم. علامت پخته شدن نئوکی‌ها روی آب آمدن آنهاست، سپس نئوکی‌ها را آبکش می‌کنیم.

عکس

مواد لازم برای سس قارچ:

قارچ: ۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد
سیر خرد شده: دو حبه
پنیر پارمزان رنده شده: سه قاشق غذاخوری
روغن، نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم
سبزیجات معطر خشک: به میزان لازم

طرز تهیه سس قارچ:

پیاز را خرد کرده و آن را با مقداری روغن تفت می‌دهیم تا شفاف شود، سپس قارچ‌های ورقه شده و سیر‌ها را به آن اضافه می‌کنیم. در پایان رب گوجه‌فرنگی را اضافه نموده، تفت داده و سپس سبزیجات معطر، نمک، فلفل و ادویه را اضافه می‌نماییم. نئوکی‌ها را به این سس اضافه نموده و می‌گذاریم چند دقیقه روی حرارت ملایم بماند. در پایان پنیر پارمزان را اضافه کرده و سرو می‌کنیم.
>> خانواده سبز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها