هنوز انگیزه جنایت به طور دقیق مشخص نشده است

قتل معلم به دست دانش‌آموز

پسر چهارده ساله آمریکایی جنایتی هولناک را مرتکب شد و معلم خودش را به قتل رساند. یکی از همکلاسی‌های فیلیپ چیزم ـ متهم به قتل ـ می‌گوید قاتل و مقتول را یک بار دیگر هم در حال زد و خورد دیده بود.
کد خبر: ۶۱۷۷۲۷
قتل معلم به دست دانش‌آموز
این شاهد عینی به پلیس گفته است: کالین ریتزر معلم درس جبر یک ما بود. فیلیپ سر کلاس او داشت موسیقی گوش می‌داد. زنگ پایانی در ساعت یک و 55 دقیقه به صدا درآمد، ریتزر از فیلیپ خواست در کلاس بماند.

این شاهد عینی که کامبریا نام دارد در کلاس نزدیک فیلیپ می‌نشست و میان آنها فقط دو نیمکت فاصله بود، به همین دلیل می‌توانست فیلیپ را بخوبی زیرنظر داشته باشد. او گفته فیلیپ بندرت در مباحث کلاس شرکت می‌کرد اما واقعا دانش آموز خوبی بود.

کامبریا آن روز بعد از به صدا درآمدن زنگ از بیرون کلاس فیلیپ و معلم را نگاه می​کرد. معلم پشت رایانه‌اش ایستاده و فیلیپ پشت نیمکت خود در فاصله ده قدمی او نشسته بود. زمانی که چشم معلم به کامبریا افتاد که به آنها نگاه می‌کرد، به او لبخند زد.

عصر همان روز ریتزر به دستشویی زنانه مخصوص دانش‌آموزان در طبقه دوم مدرسه رفت، چون دستشویی مخصوص معلمان پر بود. این را یک مقام نزدیک به بازپرسان گفته است. فیلیپ معلمش را در این مسیر دنبال کرد و بعد از آن دیگر خبری نشد تا این‌که صبح روز بعد وقتی مدرسه باز شد همه فهمیدند معلم جبر مدرسه کشته شده است.

مشخص نشده چه اتفاقی بعد از رفتن به دستشویی برای معلم جبر افتاده، اما جسد او داخل یک سطل زباله انداخته و سپس در جنگلی در شمال غربی ماساچوست رها شده بود. این زمین‌ها بخشی از زمین‌های ورزشی مدرسه است. این اطلاعات نیز توسط یکی از منابع آگاه نزدیک به پلیس فاش شده است. جسد این معلم سوزانده یا حتی پوشانده یا دفن نشده بود.

بعد از روشن شدن جزییاتی از قتل این سوال پیش آمد که متهم بعد از کشتن معلمش کجا رفت؟ فیلیپ بعد از عوض کردن لباس‌هایش به یک رستوران فست‌فود و بعد هم برای تماشای فیلم به سینما رفت. سپس برای قدم زدن راهی جاده‌ای شلوغ در اطراف شهر شد.

هنوز این سوال مطرح است که انگیزه قتل چه بود؟ چرا یک معلم جوان مشهور که همیشه لبخند می‌زد، پرتلاش بود و بیشتر از وظیفه خود به دانش‌آموزان خدمت می‌کرد توسط یک دانش‌آموز نوجوان کشته می‌شود آن هم پسری که دوستان، خانواده و همکلاسی‌هایش گفته‌اند دانش‌آموز خوب و بااخلاقی بود؟

فیلیپ که قبل از شروع سال تحصیلی همراه خانواده‌اش به حومه بوستون مهاجرت کرده بود، هنوز در زندان به سر می‌برد و برای او وثیقه‌ای در نظر گرفته نشده است. یک هیات منصفه بزرگ در دادگاه در مورد آینده او تصمیم خواهد گرفت. بر اساس قانون ماساچوست، اگر او متهم به قتل درجه اول یا دوم شود، با او مانند یک بالغ رفتار خواهد شد.

هنوز اهالی مدرسه این دانش‌آموز و معلم، سعی می‌کنند بفهمند این اتفاق با چه منطقی افتاده است و زندگی بدون شاگرد و معلمی که هر دو دوست داشتنی بودند چگونه خواهد بود. یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: ریتزر بهترین معلمی بود که تا به حال داشته‌ام. باورم نمی‌شود،چنین اتفاقی افتاده است. این نشان‌دهنده آن است که هیچ تضمینی برای عمر وجود ندارد و همه ما به راحتی و خیلی زود ممکن است برویم.

قبل از مرگ ریتزر، معلم بیست و چهار ساله، ضربه‌ای به صورتش خورد و بعد به وسیله یک کاتر به قتل رسید. یک منبع آگاه به رسانه‌ها گفته، عجیب است قبل از این‌که پلیس بفهمد ریتزر کشته شده یا حتی بداند که گم شده است، به‌دنبال این پسر چهارده ساله بود.

همه کسانی که فیلیپ را در شب حادثه دیده و با او برخورد داشته‌اند، گفته‌اند رفتار او کاملا عادی بود و هیچ نشانه مشکوکی دیده نمی‌شد.

درباره این معلم جبر صحبت‌های بسیاری شده است. گفته شده او خارج از مدرسه نیز با دانش‌آموزان خود رابطه خوبی داشت و حتی در شبکه‌های اجتماعی با آنها در ارتباط بود و تکالیف جبر را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌کرد. همکاران این زن گفته‌اند او همواره معتقد بود می‌توان بیش از این به دانش‌آموزان خدمت کرد و باید این کار را انجام بدهیم. او در حال گذراندن دوره فوق‌لیسانس در دانشگاه بود. / ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها