کد خبر: ۶۱۷۷۱۵
تلاش برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی درباره کشاورزی

 معاون سیما رسانه ملی پیشنهاد کرد که کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگانی از صدا و سیما و بسیج تشکیل شود که هر ۶ ماه یکبار تشکیل جلسه داده و کارهای مشترک در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهند.

علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی، عصر روز سه شنبه در آستانه هفته بسیج، در جریان حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست شورای مدیران معاونت سیما با ابراز خرسندی از حضور سردار نقدی در جمع مدیران سیما تاکید کرد: صدا و سیما تدارک گسترده‌ای برای هفته بسیج دیده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم تلاش‌های گسترده سازمان صدا و سیما برای پوشش فعالیت‌های همه بخش‌ها در هفته دفاع مقدس، جمع‌بندی مرکز نظارت سازمان این بوده که سیما در این هفته بیشترین توجه را به بسیج داشته است، گفت: معاونت سیما در برنامه‌سازی‌های خود تلاش کرده که فعالیت‌های همه بخش‌ها منعکس شود.

معاون سیمای سیمای رسانه ملی، در ادامه تاکید کرد که شبکه‌های سیما تدارک گسترده‌ای برای هفته بسیج دیده‌اند تا برنامه‌های متنوعی در این هفته تهیه و پخش شود.

دارابی عصر سه شنبه در نشست شورای مدیران سیما که با حضور سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با تاکید بر اینکه شبکه‌های تلویزیونی تدارک گسترده‌ای برای هفته بسیج دیده‌اند، گفت: به مقوله بسیج نگاه اعتقادی داریم و صیانت و حفظ بسیج را مهم‌تر از تشکیل آن می‌دانیم.

وی در ادامه از مدیران سیما درخواست کرد: بسیج را با رویکرد و نوآوری‌ها و طراوتی که امروز بر آن حاکم است، معرفی کنند و پیشنهاد کرد که کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگانی از صدا و سیما و بسیج تشکیل شود که هر 6 ماه یکبار تشکیل جلسه داده و کارهای مشترک در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و به طور دوره‌ای پیشرفت‌ها را گزارش کنند.

معاون سیمای رسانه ملی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم جامعه امنیت بیشتری پیدا کند باید از هر حیث به بسیج بپردازیم، گفت: 612 برنامه در 7900 دقیقه مربوط به بسیج در هفته بسیج پخش خواهد شد.

وی در ادامه با ارایه دستورات لازم به مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای تهیه برنامه‌هایی در خصوص بسیج در هفته بسیج، گفت: اگر امکان پخش زنده برنامه‌ها نیز وجود داشته باشد موضوع پیگیری خواهد شد اما تجربه نشان داده که برنامه‌ها در صورت ضبط و تدوین با کیفیت بهتری پخش خواهند شد.

وی همچنین از مدیران سیما خواست برنامه‌های تهیه شده برای هفته بسیج در ساعات پربیننده شبکه‌ها پخش شده و از پخش همزمان برنامه‌های مربوط به این هفته در چند شبکه خودداری شود.

دارابی ارایه لیستی از مسوولان بسیج که می‌خواهند در این هفته در گفت‌وگوهای تلویزیونی حضور یابند را برای برنامه‌ریزی ضروری دانست و گفت: قرار نیست هفته بسیج به هفته دفاع مقدس مبدل شود و در فیلم‌ها باید نظامی‌گری بسیج برجسته نشده و اقدامات و کارهای جدید و ماموریت امروز این سازمان پوشش داده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به مقوله بسیج نگاه اعتقادی داریم، اظهار داشت: بسیج از متن مردم جوشیده که امروز به شجره طیبه‌ای مبدل شده که آثار و برکات بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

معاون سیما صیانت و حفظ بسیج را مهم‌تر از تشکیل آن دانست و در ادامه خواستار حضور بسیج در ظرفیت‌های سیما شد و به نمونه‌هایی از برنامه‌ها و سریال‌های در دست تهیه اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه سرمایه‌گذاری در رسانه صورت گیرد جا دارد.

دارابی معرفی قهرمانان بسیجی در برنامه‌های مختلف سیما را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات خود مطرح کرد و توضیح داد که به این منظور صدا و سیما باید شناسنامه‌ای از قهرمانان بسیجی در عرصه‌های مختلف داشته باشد که بتواند در مناسبت‌های مختلف در برنامه‌سازی از آنها استفاده کند.

نقدی: تاسیس شبکه تلویزیونی درباره کشاورزی


سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه نشست شورای مدیران سیما که در معاونت سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: که هدف بسیج همان هدف صدا و سیماست و هر دو به سمت تحقق جامعه اسلامی حرکت می کنند.

وی تحقق جامعه اسلامی را هدفی دانست که برای بسیج ترسیم شده و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است و گفت: بسیج تشکیلات همه جانبه برای تحقق جامعه اسلامی دارد، گر چه بیشتر بسیج را با جنبه‌های نظامی می‌بینند اما بسیج در عرصه بسیار گسترده‌ای مقابل دشمنان صف آرایی کرده از میدان رزم گرفته تا مسایل اقتصادی، پویا نمایی و تولیدات کارهای هنری.

نقدی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع در هفته بسیج، افتتاح 1000 سالن ورزشی که ظرف یک سال و نیم ساخته شده را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست و گفت: البته سالن‌های ورزشی در دست احداث 2000 سالن است که آماری غیرقابل باور است اما بسیج با ظرفیت‌های بالای خود توانسته به این دستاوردها برسد.

وی در عرصه ورزشی به فعالیت‌های ورزشی در 12 هزار پایگاه و 110 پایگاه استعدادیابی ورزشی اشاره کرد و گفت: در عرصه هنری جشنواره هنر مقاومت جهان را برگزار کرده‌ایم که بیش از 4 هزار اثر از جهان در آن حضور یافته است.

سردار نقدی در توضیح نمونه‌ای از توجه مسلمانان از دیگر کشورها به این جشنواره، گفت: 2 سال پیش در اختتامیه جشنواره یک پدر فلسطینی اثری از پسر خود را به این جشنواره آورد و اعلام کرد: که پسرش در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیده است. این پدر نقاشی پسرش را به مقام معظم رهبری تقدیم کرده بود که در آن تصویر یک روحانی دیده می‌شد که با مشت دیوارهای اسرائیلی را شکسته و به سمت قدس در حال حرکت است و توضیح داد که این تصویر امام مهدی (عج) است.

وی در ادامه به گوشه دیگری از فعالیت‌های بسیج در موضوعات مختلف به ویژه در زمینه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: استقبال گسترده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی بسیج صورت گرفته که در حقیقت در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگ و ماندگاری محسوب می‌شود.

وی در ادامه فعالیت‌های علمی را از دیگر اقدامات بسیج دانست و گفت: موضوع تاسیس شبکه تلویزیونی درباره کشاورزی را تقدیم مقام معظم رهبری کرده‌ایم که در آن می‌توان موضوعات مربوط به کشاورزی را به طور تخصصی دنبال کرد.

نقدی با اشاره به تبدیل پایگاه‌های بسیج برخی روستاها به پایگاه‌های علمی را از دیگر اقدامات صورت گرفته معرفی کرد و اظهار داشت: همایش رجعت به حجاب برتر در 31 استان در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما موضوع حجاب برتر را به خانه‌ها برده‌ایم و طی برگزاری این طرح هزاران خواهر بی‌حجاب و بدحجاب توسط پایگاه‌های بسیج به حجاب برتر دعوت شده‌اند. 200 حلقه صالحین را راه‌اندازی کرده‌ایم که کار فکری و تربیتی انجام می‌دهند تا کادرسازی بزرگی برای انقلاب صورت گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تحول در امر به معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به حرکتی ایجابی به جای سلبی، اصلاح اراذل و اوباش و تبدیل برخی از آنان به نیروی فعال بسیج و پای ثابت نماز جماعت، نقد متون غربی دانشگاه در بسیج اساتید و اعزام 3.5 میلیون زایر به مناطق عملیات در قالب کاروان‌های راهیان نور را از دیگر اقدامات بسیج دانست که می‌تواند در رسانه به مردم معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج و صدا و سیما دارای یک ماموریت و دو وظیفه هستند، خاطرنشان کرد: وقتی کار صدا و سیما با بسیج و دیگر بخش‌ها پیوند بخورد و حرکت به سمت جامعه اسلامی تسریع می‌شود.

نقدی در ادامه از مدیران سیما خواست در هفته بسیج به دنبال کارکردهای امروز بسیج در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی باشند و اظهار داشت: بسیج و صدا و سیما باید به سمت عملیات مشترک فرهنگی و اصلاحات گسترده اجتماعی در جامعه پیش بروند.

وی در ادامه پیشنهاد تشکیل شبکه تلویزیونی کشاورزی برای گسترش آموزش به فعالان در این بخش را ارایه کرد و گفت که این پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری نیز تقدیم شده است و بسیج نیز آماده همکاری در این زمینه با صدا و سیماست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ضرورت ارتباط قوی‌تر بسیج و صدا و سیما، گفت که این سازمان آماده تشکیل کارگروه‌های مشترک با صدا و سیما برای کار در عرصه‌های گوناگون است.

نقدی در ادامه به اهمیت پیوند کار رسانه صدا و سیما و دیگر بخش‌ها از جمله بسیج اشاره کرد و گفت: در زمینه مقابله با ماهواره ها نیز در برخی شهرها بسیجیان با دادن بروشورها و اطلاعات به خانواده‌ها آثار زیانبار استفاده از آن را برای مردم بیان کردند که این اقدام به گونه‌ای تاثیرگذار بوده که بسیاری از خانواده‌ها به طور داوطلبانه گیرنده‌های ماهواره‌ای خود را تحویل داده‌اند. اگر اقدامات مناسب صدا و سیما درباره ماهواره به این گونه کارها پیوند بخورد گام های بزرگی برداشته می شود.

وی در ادامه به ملاقات استثنایی و منحصر به فرد 50 هزار تن از فرماندهان و بسیجیان با مقام معظم رهبری در ایام هفته بسیج به ویژه حضور فرماندهان 1750 گردان رزمی بسیج اشاره کرد و گفت: از 36 نفر رتبه‌های نخست کنکور سراسری 7 نفر از افرادی بوده‌اند که تحت کار علمی بسیج قرار گرفته‌اند و قرار است در هفته بسیج این افراد برای میثاق با شهدا به منزل شهید هسته‌ای شهید احمدی روشن رفته و با خانواده وی دیدار کنند.

تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها