مادر پسربچه جان باخته، باید 15 سال در زندان بماند

کشف جنازه کودک 4 ساله بعد از 2 سال

زنی انگلیسی که باعث مرگ پسر چهارساله‌اش شده و این اتفاق را دو سال پنهان کرده بود، به 15 سال زندان محکوم شد. جسد این کودک چهار ساله که حمزه نام داشت و از گرسنگی فوت شده بود، به مدت دو سال در تختخوابی تاشو پنهان و مومیایی شده بود. علاوه بر مادر کودک، برادر بزرگ او به نام طارق‌خان نیز از این واقعه مطلع بود، اما او نیز این راز را پنهان نگه داشت. طارق خان بعد از افشای این واقعه در نامه‌ای خطاب به پدرش ابراز ندامت کرد.
کد خبر: ۶۱۱۰۷۸

آماندا هوتون ـ متهم ـ طارق را تهدید کرده بود اگر درباره مرگ حمزه به کسی حرفی بزند، پنج خواهر و برادر دیگر او را خواهد کشت.

بنا به اطلاعات موجود آماندا هوتون، زنی معتاد به الکل است که پسر چهار ساله‌اش را به حال خود رها کرده بود تا این‌که پسرک در اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان سپرد.

طارق بیست‌وچهار ساله زمانی که حمزه جان خود را از دست داد، خانه بود. او نامه‌ای احساساتی از مادر خود دریافت کرد که در آن مادرش او را «پسر مامان» خطاب و از او خواهش کرده بود، موضوع را به کسی اطلاع ندهد و بعد تهدید کرده بود در غیر این صورت جان سایر خواهر و برادرهای او به خطر خواهد افتاد. این جوان گفته، مادرش پس از دادن نامه به او یک چاقو برداشت، آن را به سمت یکی از بچه‌ها نشانه رفت و تهدید کرد در صورت افشای این ماجرا، تک‌تک بچه‌ها را خواهد کشت و سپس خانه را به آتش خواهد کشید.

در حالی‌که هوتون به اتهام قتل در اثر سهل انگاری به 15 سال زندان محکوم شده است، طارق‌خان نیز به خاطر مخفیکاری، حکم دو سال حبس تعلیقی دریافت کرده است. او از پدرش درخواست بخشش کرده است. اتهام دیگر هوتون رفتار خشونت‌آمیز با پنج فرزند دیگر و همچنین امتناع از دفن کردن جسد کودک چهار ساله است.

طارق‌خان تنها دقایقی بعد از پایان دادگاه، پیامی برای پدرش آفتاب خان فرستاد و نوشت: «پدر، اگر تو را اذیت کردم، اگر ناامیدت کردم عذر می‌خواهم. مرا ببخش.»

در طول محاکمه دو هفته‌ای در دادگاه برادفورد، مشخص شد چگونه جسد فاسد شده کودک چهار ساله در حالی که با حشرات پوشیده شده بود، میان یک رختخواب تاشو، در اتاق خواب آماندا هوتون در خانه کثیف او کشف شد.

این کودک در دسامبر 2009 در اثر سوء تغذیه و گرسنگی فوت کرده در حالی که مادر او مدتی بود که به الکل اعتیاد شدیدی پیدا کرده و دائم در حالت غیر عادی بود.

به نظر می‌رسد حمزه پیش از مرگش به مدت زیادی به حال خود رها شده بود، چرا که پیراهنی که به تن داشت سایز یک نوزاد 9 ماهه بود.

در گزارش بازرسی آمده است، تمام اتاق‌های خانه پر از آشغال، بطری، کیسه‌های پلاستیکی، پوشک مصرف شده، روزنامه، فضولات گربه و غذای مانده بود. همچنین معلوم شده است تنها چیزی که حمزه در روز می‌خورد کمی شیر و یک موز بود.

بازرسان پنج کودک دیگر در خانه آماندا هوتون پیدا کردند که فرزندان خودش بودند. سن آنها میان 13 ـ 5 سال است. آنها در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کردند.

یکی از افسران پلیس می‌گوید وقتی کودکی را در اتاق خواب در حال جستجو در میان آشغال‌ها پیدا کرد، بسیار احساساتی شد: «سراسر خانه پوشیده از غذای فاسد شده بود و بوی غیرقابل تحمل تعفن به مشام می‌رسید. ارتفاع زباله‌ها در بعضی قسمت‌های خانه تا زانو بود.»

همسایه‌ها اعلام کرده‌اند، هرگز از وجود این بچه‌ها خبر نداشتند و آنها را ندیده‌اند و زمانی که پلیس آنها را از خانه بیرون کرد تعجب کردند.

پدر خانواده از یک سال قبل از مرگ کودک بنا به حکم دادگاه اجازه نزدیک شدن به همسر خود را نداشت، زیرا بارها او را بشدت کتک زده بود. این مرد از مراکز خدمات اجتماعی درخواست کرده بود، به دلیل نگرانی برای فرزندانش به او اجازه دهند به دیدن آنها برود، اما این تقاضا رد شده بود. آفتاب‌خان گفته، بارها به پلیس مراجعه و درخواست کرده بود، پلیس وضع فرزندانش را بررسی کند، اما پلیس توجهی نشان نداد.

اکنون با صدور حکم دادگاه تحقیق گسترده‌ای روی پرونده مرگ حمزه توسط هیات کودکان برادفورد آغاز شده که قرار است گزارش آن امسال منتشر شود. این گزارش همه ادعاهای پدر و برادر هوتون درباره تماس با مراکز خدمات اجتماعی و همچنین بررسی عملکرد پلیس مدرسه و خدمات درمانی را دربرمی‌گیرد.

منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها